کد خبر: ۹۲۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 27 December 2020

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور اعلام شد. کلیه افراد متقاضی ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور می توانند با در دست داشتن اطلاعات لازم در رابطه با شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند. البته به جز این آشنایی با رشته محل های ارشد بدون آزمون نیز برای هر یک از افراد و متقاضیان ثبت نام در کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی نیز مهم است.

 

از آن جایی که، آشنایی با شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور در زمان انتخاب رشته های ارشد بدون آزمون برای هر یک از افراد متقاضی الزامی است از این رو کمک خواستن از مشاوری آگاه نیز در این زمان الزامی است. برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با شرایط شرکت و ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی می توانید با تیم مشاوره ای کاردان و حرفه ای در این رابطه تماس بگیرید.

 

 

جهت اطلاع از شرایط عمومی ورود به دوره ارشد بدون آزمون دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

برای اطلاع از شرایط جذب دانشجو در دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی و یا بر طبق طرح استعداد درخشان با تیم مشاوره ای خبره مشورت بفرمایید

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور و بر طبق سوابق تحصیلی

در سال جاری و با توجه به شیوع ویروس کرونا و رفاه حال داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری تصمیم به پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی در رشته محل های ارشد بدون آزمون به جز ورود دانشجویان دارای استعداد درخشان به دوره ارشد بدون کنکور نیز گرفته شد.

 اما توجه داشته باشید که ثبت نام در رشته محل های ارشد بدون آزمون برای هر یک از افراد متقاضی تحت شرایطی خاص و ویژه انجام می شود که قبل از هر چیز باید با آن ها آشنایی کافی را پیدا کنید.

دقت داشته باشید که شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور برای هر یک از داوطلبان در دو دسته عمومی و همین طور اختصاصی قرار می گیرند که قبل از هر کاری باید آشنایی لازم را با آن ها پیدا کنید.

در ادامه با ذکر شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور جهت ثبت نام و انتخاب رشته محل های ارشد بدون آزمون در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل هستیم.

 

 

شرایط عمومی ثبت نام ارشد براساس سوابق تحصیلی

. شهره نبودن به انجام اعمال خلاف ارزش های تحصیلی و کاری در زمان کار یا ادامه تحصیل در دانشگاه

. نداشنن هیچ گونه مشکل و فساد اخلاقی

. عضو نبودن در گروه های مختلف فراماسونری و همین طور ساواک

. عدم عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

. باور قلبی به دین مقدس اسلام و احکام آن و ترک محرمات و انجام تمام واجبات دینی

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد براساس سوابق تحصیلی

. هر یک از داوطلبان و متقاضیان ثبت نام در کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی الزاماً باید تضمینی را به صندوق رفاه دانشجویی جهت استفاده از تسهیلات ارائه شده تحویل دهند.

. تحویل تعهدی توسط داوطلبان پذیرفته شده در دوره روزانه مقطع ارشد

. داشتن حداقل مدرک دوازده برای هر یک از داوطلبان و افراد متقاضی الزامی است.

. کلیه طلاب مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه می توانند در صورت تمایل برای انتخاب رشته محل های ارشد بدون آزمون علوم انسانی اقدام کنند.

. داشتن مدرک ارشد و یا کارشناسی که به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.

در ادامه شما دوستان عزیز را با جزئیاتی در رابطه با شرایط اختصاصی کارشناسی ارشد بدون کنکور در رشته محل های ارشد بدون آزمون در دوره استعداد درخشان نیز آشنا می کنیم.

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور

شرایط تحصیل در کارشناسی ارشد بدون آزمون در دوره روزانه

 دوستان عزیز دقت داشته باشید که حداکثرتا میزان ده درصد از ظرفیت هر یک از دانشگاه های دولتی ایران مختص دانشجویان دوره کارشناسی البته با شرایط خاص است.

در ادامه این نوشته با ذکر این شرایط مهم و خاص در خدمت شما دوستان و عزیزان مایل به ثبت نام ارشد بدون کنکور هستیم.

. کلیه افراد دانش آموخته مقطع کارشناسی ناپیوسته یا پیوسته مؤفق به کسب رتبه های نخست تا سوم در جشنواره های مختلفی از جمله فارابی، ابن سینا، رازی، خوارزمی و جوان

. متقاضیانی که از طریق سازمان اموز دانشجویان به عنوان دانشجویان نمونه کشوری در مقطع کارشناسی شناخته شده اند.

. افرادی که تنها در چهار نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی ناپیوسته از تحصیل در دانشگاه فارغ شده باشند و علاوه بر این، در میان تمامی دانشجویان هم ورودی و هم رشته خود مؤفق به کسب رتبه نخست در مقطع کارشناسی ناپیوسته شده باشند.

افرادی که مؤفق به کسب رتبه نخست الی پانزدهم در المیپادهای دانشجویی علمی شده اند.

. در صورتی که ده درصد برتر انتخاب شده از تسهیلات ورود به مقطع ارشد بدون کنکور استفاده نکنند دانشگاه می تواند برای انتخاب از میان ده درصد بعدی اقدامات لازم را انجام دهد.

. هر فرد داوطلب می تواند تنها برای یک بار دو طول دوران تحصیل از تسهیلات ورود به ارشد بدون کنکور استفاده کند.

 

 

شرایط تحصیل در کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد اسلامی

به جز دانشگاه های روزانه امکان جذب و پذیرش دانشجویان در دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در دوره ارشد نیز فراهم است.

اما دقت داشته باشید که این امر در قالب طرح استعداد درخشان برای دانشجویان متقاضی انجام می گیرد و خبری از ورود به دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد از طریق سوابق تحصیلی و معدل دوره کارشناسی نیست.

. در صورت فارغ التحصیل شدن دانشجو در زمان استاندارد (کارشناسی ناپیوسته دو سال و کارشناسی چهار سال) ترم تابستانی و مرخصی های وی جزء سال های تحصیل وی محسوب نمی شود.

. در صورت پذیرش در دوره ارشد بدون کنکور آزاد به هیچ وجه نمی توانید دانشگاه محل تحصیل و یا رشته دانشگاهی خود را تغییر دهید.

. هر فرد داوطلب تنها یک بار در هر سال تحصیلی می تواند برای ثبت نام و پذیرش در ارشد بدون کنکور آزاد اقدام کند.

. داشتن شرط معدل نیز برای داوطلبان شرکت کننده در ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی الزامی است. (رشته های غیر علوم انسانی شانزده و رشته های علوم انسانی هفده)

. رتبه ای که در کنکور کارشناسی کسب کرده اید نمی تواند معیار مناسبی برای قبولی شما در ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام در ارشد بدون آزمون دانشگاه پیام نور

به جز طرح استعداد درخشان و جذب دانشجوی پیام نور از طریق این طرح در دوره کارشناسی ارشد شاید چیزهایی هم در مورد دوره فراگیر بدون کنکور کارشناسی ارشد پیام نور شنیده باشید.

در ابتدا بهتر است به این موضوع بپردازیم که آیا امکان جذب و پذیرش داوطلبان در دوره ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز وجود دارد یا خیر؟

 در پاسخ باید عرض کنیم که این امر تا سال گذشته از طریق ثبت نام در طرح فراگیر ارشد برای داوطلبان و افراد متقاضی امکان پذیر بود.

اما در سال جاری و طی خبری طرح فراگیر کارشناسی ارشد لغو شد و دیگر جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور از طریق طرح فراگیر امکان پذیر نیست.

در نتیجه ورود به دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور تنها در صورت شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است و در حال حاضر خبری از ورود به دوره ارشد بدون کنکور نیست.

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام در ارشد بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی

یکی دیگر از مواردی که هر یک از داوطلبان مایل به ثبت نام در رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه ها مایل به کسب اطلاعاتی در رابطه با آن ها هستند در رابطه با شرایط اختصاصی ثبت نام در ارشد بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی است.

در رابطه با این موضوع باید عرض کنیم که شرایط ثبت نام در ارشد بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی دقیقاً مشابه شرایط اعلام شده برای دیگر دانشگاه های سراسری ذکر شده در بالاست. 

 

 

برای آشنایی با شرایط اختصاصی در نظر گرفته شده برای ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه ها از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار