دبیر اجرایی خانه کارگر استان البرز با بیان اینکه "کارگران اهرم و قدرت چانه زنی در شورای عالی کار را ندارند" گفت: دستمزد کارگران باید به میزان تورم افزایش یابد.
کد خبر: ۹۲۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 27 December 2020

کارگران قدرت چانه‌زنی در شورای‌عالی کار ندارند

به گزارش «تابناک البرز» فرشاد اوجانی با بیان اینکه "متاسفانه هر سال دستمزد تصویب شده در شورای عالی کار همواره از نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی کمتر بوده است" اظهار داشت: اگر بخواهیم به صورت کلی میزان عقب‌ماندگی سالانه دستمزد کارگران را بررسی کنیم رقمی بالایی است.

وی افزود: در حال حاضر نرخ تورم بیش از 41 درصد اعلام می‌شود اما میزان دستمزد کارگران کمتر از این نرخ تعیین شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان البرز با بیان اینکه "متاسفانه تعیین دستمزد کارگران به این شیوه نارضایتی‌های بسیاری در پی دارد" بیان کرد: امتیازاتی مانند اجازه مسکن و سبد معیشتی جوابگوی نیازهای کارگران نیست.

وی با بیان اینکه "در شورای عالی کار کارگران قدرت چانه‌زنی ندارند" تصریح کرد: توازن هیچگاه در شورای عالی کار رعایت نشده و همیشه کارگران از اینکه در اقلیت هستند رنج می‌برند.

اوجانی با اشاره به اینکه "علی‌رغم این کارشکنی‌ها برخی به دنبال این هستند که بتوانند به کارهای خود شکل قانونی بدهند" تصریح کرد: نمایندگان دولت خود بخش بزرگی از جامعه کارفرمایی را تشکیل می‌دهند و حقوقی که به کارگران اختصاص می‌دهند را به حداقل‌ها بسنده می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان البرز با عنوان اینکه "میزان نرخ تورم باید به دستمزد کارگران افزوده شود" گفت: افزایش حقوق‌ها در افزایش تورم بی‌تاثیر نیست چرا که اگر در طول سال ناظران به درستی نظارت کنند قطعاً به یک ثبات می‌توان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار