رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک از انتخاب این دانشکده در مناقصه به روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهری، شهرداری اراک خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 26 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی کولیوند افزود: دانشکده بهداشت در دو سال گذشته در راستای مطالبات جامعه محل مشکلات مردم و شهر برنامه ریزی و حرکت کرده که در همین راستا با ادارات و صنایع و غیره در راستای پاسخگویی به نیاز آنها قدم برداشته که در این زمینه نیز تفاهم‌نامه‌های خوبی به امضا رسیده است.
وی یادآورشد: مشکل پسماند و دفع آن یکی از رسالت های مهم و حساس دانشکده بهداشت به شمار می رفت، به همین دلیل در مناقصه عمومی به روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهر اراک که توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری برگزار شده بود شرکت و در رقابتی حساس با سایر شرکتهای مطرح کشوری، برنده شد.
وی انجام طرح جامع مدیریت پسماند شهر اراک توسط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی را از این منظر که قرار است به صورت کاملاً علمی برگزار شود، نقطه قوتی برای شهر و مردم اراک دانست.
دکتر کولیوند گفت: سال ها پیش همه استان ها طرح جامع مدیریت پسماند را بر اساس اسناد بالادستی تهیه و اجرا می کردند، اما چون این مسئله مربوط به گذشته های نسبتاً دور است نیاز به یک به‌روزرسانی احساس می‌شد و به همین خاطر باید مورد بازنگری قرار می‌گرفت.
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: طی دو سال آینده این طرح توسط دانشکده بهداشت انجام خواهد شد و قرار است این طرح را متناظر با شرایط جامعه تنظیم و از ۰ تا ۱۰۰ پسماندهای اراک را مورد ملاحظه قرار داده و تمام اقداماتی که برای مدیریت این پسماندها لازم است به تفکیک و جداگانه به عنوان راهنما و الگو سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ارائه دهیم.
وی تاکید کرد: پسماندهای شهری، پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی، صنعتی و غیره، مقدار همگی باید در ابتدا مشخص شود و سپس کیفیت و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آنها آنالیز شده و برای مدیریت آنها طراحی مهندسی شده‌ای صورت گیرد.
وی افزود: در این طرح مباحثی چون بازیافت، مشارکت شهروندان در طرح تفکیک از مبدا، ذخیره و نگهداری، جمع آوری و حمل و نقل و دفع آن از جمله مواردی است که قرار است به صورت یک پک کامل به صورت کاملاً فنی، مهندسی، علمی و اقتصادی البته از همه مهمتر زیست ‌محیطی انجام شود.
دکتر کولیوند تاکید کرد: این طرح علمی باید به قدری منظم و با برنامه‌ریزی انجام شود که مبنای بسیاری از اقدامات بعدی در سال های آتی نیز باشد.
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مسئولین و مدیران شهرداری و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به خاطر اطمینان و واگذاری این وظیفه خطیر و مهم به دانشکده بهداشت قدردانی کرد و گفت: امید می رود این موضوع فتح بابی برای حل مشکلات زیست محیطی و مسائل اجرایی در داخل استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار