مشاور فرماندار و مسئول امور زنان و خانواده فرمانداری شهرستان شیراز، از ساماندهی خدمات رایگان سلامت روان در شهرستان شیراز با اجرای طرح ملی "سامان" از ابتدای دی ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 26 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سارا همت شنبه ۶ دی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، سلامت روانی و اجتماعی جوامع را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده در شرایط فعلی نیاز افراد به خدمات سلامت روان از ۲۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود : با توجه به این مهم طرح ملی سامان با هدف یکپارچه‌سازی خدمات اجتماعی بصورت رایگان، با محوریت فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی و راهبری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از ابتدای دیماه در شهرستان شیراز عملیاتی خواهد شد.

مسئول امور زنان و خانواده فرمانداری شیراز اضافه کرد: الگوی سامان در سه بسته پایه، تخصصی و اقدام جامعه طراحی شده و اجرا خواهد شد.

همت همچنین ادامه داد: بسته پایه شامل «غربالگری، درمان موارد خفیف، مشاوره‌های کوتاه روانشناسی و آموزش‌های پیشگیرانه ویژه بیمار، خانواده آنها و کل جمعیت محله» بوده و مددجویان مبتلا به اختلالات شدید و نیازمندان به حمایت اجتماعی، برای دریافت سطوح تخصصی و تکمیلی درمان به مراکز سلامت روان جامعه نگر ارجاع می‌شوند.

او افزود: در این مراکز با حضور روانپزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی و درمانگر درمان‌های دارویی، مشاوره روانشناختی، بازدید در منزل، پیگیری تلفنی، کاردرمانی و مددکاری، به بیماران با اختلالات شدید روانی ارائه شده و در صورت نیاز به بستری از بخش بستری بیماران روانپزشکی در بیمارستان عمومی شهرستان استفاده می‌شود.

مشاور فرماندار شیراز گفت: خدمات تخصصی سلامت روان در مرکزی با عنوان مرکز سلامت روان جامعه‌نگر ارائه می‌شود که مددجویان نیازمند به خدمات تکمیلی حمایت اجتماعی، به این مراکز ارجاع می‌شوند.

همت خاطرنشان کرد: دبیرخانه‌ طرح سامان تحت عنوان «اقدام جامعه» در فرمانداری شهرستان شیراز مدیریت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار