نماینده آباده گفت:‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد در سال 1400 تکمیل 276 هزار پروژه مسکن مهر را در دستور کار دارند.
کد خبر: ۹۲۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 26 December 2020
به گزارش تابناک فارس: رحیم زارع با اشاره به نشست امروز صبح تلفیق بودجه سال 1400 گفت:‌ در این جلسه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که ما در سال آینده تکمیل 276 هزار پروژه مسکن مهر را در دستورکار داریم.
 
وی افزود: نوبخت گفت که همچنین ایجاد یک میلیون شغل و نیز تخصیص 7 هزار میلیارد تومان اعتبار به بیماری کرونا و همچنین 16 هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق جزو برنامه‌های ما در لایحه بودجه سال آینده است. 
 
وی اظهار داشت: نوبخت همچنین افزود که همچنین تخصیص 60 هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و همچین 1700 میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان و نیز تخصیص 1400 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق به رزمندگان معسر در بودجه سال آینده لحاظ شده است. 
 
زارع خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که در سال 1400 بودجه بخش درمان 2 و 3 دهم برابر افزایش یافته و اعتبارات برای استخدام 53 هزار کادر درمانی تخصیص یافته است. 
 
وی افزود: نوبخت گفت که اعتبارات برای پرداخت حقوق و دستمزد در سال جاری 400 هزار میلیارد تومان بوده که این میزان در سال آینده به 500 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. 
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس اظهار داشت: نوبخت خاطرنشان کرد اعتبارات بخش عمرانی در سال آینده 104 هزار میلیارد تومان است. 
 
زارع خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که در سال 1400 حداقل حقوق کارکنان دولت از 2 میلیون و 800 هزار تومان در سال 99 به 3 میلیون و 500 هزار تومان در سال 1400 افزایش خواهد یافت و حقوق‌ای تا سقف 4 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. 
 
وی ادامه داد:‌ نوبخت گفت که ما در گذشته 80 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسانده‌ایم که سررسید آن در سال آینده است که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت اصل و سود این اوراق 130 هزار میلیارد تومان است. مضافا اینکه ما 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای انجام تعهدات بین‌المللی‌مان نیاز داریم.
 
وی افزود: نوبخت گفت که اعتبارات ما در سال 99 در هشت ماهه نخست امسال در هشت ما هه نخست امسال نسبت به هشت ماه نسخت سال 98 در بخش عمرانی 65 درصد، در بخش هزینه‌ای 35 درصد و در بخش پرداخت حقوق و دستمزد 53 درصد افزایش یافته است. 
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس اظهار داشت:‌ نوبخت گفت که ما در هشت ماه نخست امسال با 50 هزار میلیارد تومان کسری در بخش منابع و 31 هزار میلیارد تومان در بخش مصارف مواجه بودیم. 
 
وی افزود: در ادامه این جلسه فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گزارشات خود را ارائه کرد و عنوان کرد که ما در دو سه سال گذشته با رشد منفی در حوزه سرمایه‌گذاری مواجه بوده‌ایم.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس اظهار داشت:‌ دژپسند عنوان کرد که به دلیل شرایط کرونا ما نتوانستیم درآمد مالیاتی را که پیش‌بینی می‌کردیم را محقق کنیم و به همین سبب باید به دنبال افزایش پایه‌های مالیاتی در سال 1400 باشیم. 
 
زارع خاطرنشان کرد: در این جلسه و پس از صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه 30 نفر از نمایندگان سؤالاتی را مطرح کردند که آقای نوبخت به تعدادی از آنان پاسخ نداد.
برچسب ها: رحیم زارع ، اقتصاد ، بودجه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار