نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه کمیته ملی المپیک گفت: برای سال آینده نیز افزایش ۴۲ درصدی اعتبار پیش‌بینی‌شده است.
کد خبر: ۹۲۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 26 December 2020

به گزارش تابناک قم، فضل‌الله باقر زاده به تشریح آخرین وضعیت تیم اعزامی ورزشکاران ایران به رقابت‌های المپیک اشاره کرد و اظهار داشت: در دیداری که سرپرست کاروان اعزامی به المپیک توکیو 2021 در روزهای گذشته داشتیم، در پی برگزاری آخرین نشست وبیناری هیئت اجرایی کمیته المپیک آسیا، المپیک 2021 به‌صورت 100 درصد در سال آینده برگزار می‌شود و بر همین اساس بیشتر کشورها نیز در حال آماده‌سازی تیم‌هایشان برای المپیک هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران نیز بخش اعظم سهمیه‌های خود را در المپیک کسب کرده است، گفت: تعداد کمی از سهمیه‌ها مانده که در کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، کاراته و شمشیربازی نیز اضافه می‌شود.

باقر زاده بیان کرد: بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده  شخص صالحی امیری و سرپرست کاروان با ستاد عالی المپیک به‌طور دقیق تمام فعالیت‌های فدراسیون‌های ورزشی که سهمیه المپیک کسب کردند را رصد می‌کنند، در همین راستا نیز شنبه هفته آینده دکتر صالحی امیرآبادی با علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی در مورد مسائل مختلف فدراسیون و نگاهی که به المپیک می‌شود.

وی گفت: ستاد بازی‌ها، مرکز نظارت بر تیم ملی و سرپرست کاروان به‌طور دائم روی ورزشکاران نظارت دارند و علاوه بر بودجه مصوب کمیته ملی المپیک برای  فدراسیون‌های ورزشی، اعتباری کنار گذاشته‌شده تا به‌صورت اختصاصی از ورزشکارانی که برای المپیک سهمیه گرفتند، حمایت شود.

نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در مورد هزینه‌های اعزام ورزشکاران خاطرنشان کرد: درهرحال با مشکلات اقتصادی عدیده روبرو هستیم، اگر زمانی برای اعزام یک تیم، 40 میلیون تومان هزینه می‌شد این مبلغ امروز به 300 میلیون تومان افزایش‌یافته و بسیار متفاوت است.

باقر زاده بیان کرد: بودجه کمیته ملی المپیک نیز 100 درصد افزایش‌یافته و در سال آینده با برنامه‌ای که به مجلس ارائه‌شده به‌طور تقریبی 42 درصد کمیته ملی المپیک افزایش پیداکرده، اما هزینه‌ها خیلی سنگین و چند برابر شده است.

وی گفت: خوشبختانه برنامه‌ها به‌خوبی در حال پیش رفتن است و کمیته ملی المپیک به‌طور دقیق ورزشکاران را یکی به یکی رصد می‌کند و فدراسیون‌ها نیز علاوه بر رصد ورزشکاران مربیان را تحت پوشش قرار داده و علاوه بر سرمربیان به کمک‌مربیان نیز حقوق پرداخت کرده و 50 درصد حقوق سرمربی انجام داده است.

نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در موضوع مسابقات المپیک، 100 درصد بودجه فدراسیون‌های ورزشی پرداخت‌شده و علاوه بر پرداخت بودجه  به فدراسیون‌های کشتی، بسکتبال و کاراته نیز علاوه بر بودجه مصوب کمک‌هایی شده و قرار است به فدراسیون شمشیربازی، تیراندازی و فدراسیون‌های دیگری که سهمیه کسب کرده‌اند، کمک شود.

وی گفت: در حال حاضر کشتی آزاد و فرنگی، بسکتبال، والیبال، کاراته، شمشیربازی، تیروکمان، تیراندازی، کاراته، تکواندو و دوومیدانی سهمیه المپیک را دریافت کرده‌اند.

باقر زاده گفت: وزنه‌برداری هنوز سهمیه را دریافت نکرده که در این بخش نیز 100 درصد می‌گیرد افزود: جودو را در حال تعلیق هستیم و شانس برای تنیس روی میز، بدمینتون نیز برای کسب سهمیه در المپیک وجود دارد.

وی بابیان اینکه سهمیه‌های المپیک درنهایت تا پایان اردیبهشت 1400 مشخص می‌شود، بیان کرد: در رشته‌های توپی واترپلو نیز قرار است انتخابی المپیک برگزار شود که امیدواریم این مهم نیز برگزار و ایران سهمیه کسب کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار