جای عادل فردوسی‌پور و برنامه 90 خالی که موقع پخش ماجراهای طنزآمیز این دو بازی آهنگ کارتون پت و مت را روی تصاویر بگذارد و ما خون بخندیم! / با چنین بضاعتی دست به تمسخر AFC می‌زنیم؟
کد خبر: ۹۲۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ 26 December 2020

احسان محمدی در عصر ایران نوشت: این یادداشت را وسط دو نیمه بازی نساجی قائمشهر و پرسپولیس می‌نویسم. قائمشهری‌ها با یک گل جلو هستند و هنوز مشخص نیست که نتیجه نهایی بازی چه می‌شود اما همین 45 دقیقه هم کافی است تا نشان دهد ما باخته‌ایم! فوتبال پرمدعای ما، مدیران لاف‌زن و ساختار بیمار حاکم بر باشگاه‌ها ...

بازی در زمین چمن مصنوعی برگزار می‌شود. همین نکته خود یک ضعف آشکار به شمار می‌آید آن هم در استانی که حتی روی آسفالتش هم چمن می‌روید!

با بارندگی حالا یک استخر کم عمق به اسم زمین فوتبال داریم که می‌شود توی آن ماهی پرورش داد. بعد با این بضاعت مدعی هستیم که قصد میزبانی جام ملت‌های آسیا را داریم؟ تازه قبل از مسابقه با سطل و تانکر آب و تی دسته شکسته درون زمین را خالی کردند وگرنه یک مسابقه واترپلو تمام عیار می‌دیدیم.

کنعانی زادگان

این اولین بازی پرسپولیس بعد از بازگشت از لیگ قهرمانان است. یعنی آن‌ها از آن چمن مخملی قطر آمده‌اند به یک زمین شگفت‌انگیز! ما که سالهاست رجز می‌خوانیم بهترین آسیا هستیم وقتش نرسیده دست از این ادعاها برداریم؟ چشم‌هایتان را ببندید و استادیوم‌هایی که میزبان لیگ قهرمانان آسیا بود را مرور کنید. حتی امارات، عمان، کویت، بحرین و ... نمی‌خواهد با عربستان و ژاپن و استرالیا و کره جنوبی مقایسه کنیم. با همین تیم‌های درجه دو آسیا مقایسه کنید و ببینید واقعاً چند زمین آبرومند داریم؟ ورزشگاه آزادی که مدام به آن می‌نازیم 46 سال پیش ساخته شده و هر بار یک جایش چکه می‌کند و ....

این اتفاقات را در سال 2020 می‌بینیم که جهان دارد روی زندگی در کُرات دیگر کار عملی می‌کند. بهانه بودجه و تحریم را بگارید کنار. میزان بودجه‌ای که در فوتبال حیف و میل می‌شود و هیچوقت هم شفاف نیست برای ساخت دهها ورزشگاه کافی است. نگاه کنید به ورزشگاه نصف جهان اصفهان که نیم قرن است دارند می‌سازند و هنوز تکمیل نشده!

نگاهی به واکنش‌های مردم در شبکه‌های اجتماعی بیندازید:

- وقتی شالیزارها رو میخوان خشک کنن که برای سال بعد توش آب بریزن، زمین شالیزار یکم از زمین بازی پرسپولیس و نساجی خشک تره!

- فقط حواستون باشه هی بازیکنارو بشمارید یکی این وسط غرق نشه!

 - چمن ورزشگاه نساجی رو دیدید؟ مثل وضع اقتصادی ممکلت است. پرسپولیس هم مردم ایران. در باتلاق گیر افتاده‌ایم!

- وضعیت زمین بازی #پرسپولیس_نساجی به شکلیه که آدم دلش میخواد روش تاید بپاشه و با تی بشورتش!

- وقتی AFC می‌بینه پرسپولیس تو همچین ورزشگاهی بازی می‌کنه راحت تر آل‌کثیر رو محروم‌می‌کنه!

- پرسپولیس و نساجی بعد بازی برنامه  کاشت نشاء برنج دارن؟

- بازیکنای نساجی و پرسپولیس خیلی باید مراقب باشن که مثل یه دست و پا چلفتی، یه وقت تو مسیر دهن کوسه نیوفتن!

- بازیکن پرسپولیس توپ رو شوت می کنه، توپ گیر می کنه تو گودال آب وسط زمین، بازیکن نساجی صاحبش می‌شه! این است طنز فوتبالی ایرانی!

و ....

بعد با چنین بضاعتی دست به تمسخر AFC می‌زنیم؟ بهتر نیست گاهی به زانوی پر پینه خودمان نگاه کنیم بعد دیگران را نقد کنیم؟ جز دو، سه استادیوم قابل تحمل مگر اوضاع دیگر شهرها بهتر از قائمشهر است؟ 

این البته تنها ماجرای بامزه هفته نبود. در خلال دیدار ماشین‌سازی تبریز و نفت مسجدسلیمان عوامل تصویربرداری را به ورزشگاه راه نداده‌اند. هر دو طرف هم مدعی هستند که حق دارند. عوامل باشگاه تبریزی می‌گویند اسامی اکیپ تصویربرداری را به ما نداده بودند، تیم تلویزیونی می‌گوید راهمان ندادند! البته در پایان این بازی بازیکنان و کادر فنی دست به یقه شدند تا همه چیزمان به همه چیزمان بیاید!

جای عادل فردوسی‌پور و برنامه 90 خالی که موقع پخش ماجراهای طنزآمیز این دو بازی آهنگ کارتون پت و مت را روی تصاویر بگذارد و ما خون بخندیم!/ح

نتیجه نهایی:

ماشین‌سازی تبریز 0-1 نفت مسجد سلیمان (گل: بهروز نوروزی فرد)

نساجی قائمشهر 1- 1 پرسپولیس (گل‌ها: مجتبی بیژن/سیامک نعمتی)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار