پروژه بزرگ پتروشیمی هگمتانه از طریق ویدئوکنفرانس به فرمان رئیس جمهور و با حضور تعدادی از مسئولان کشوری و استانی رسماً افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ 25 December 2020

پروژه بزرگ پتروشیمی هگمتانه از طریق ویدئوکنفرانس به فرمان رئیس جمهور و با حضور تعدادی از مسئولان کشوری و استانی رسماً افتتاح شد.

به گزارش تابناک همدان، این طرح بعد از ۱۸ سال و با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان ، به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار همدان و مدیران استانی و مدیران شرکت پتروشیمی کشور افتتاح شد که پتروشیمی هگمتانه جزو ۱۰ طرح مهم کشور در سال ۹۹ بوده که امروز به دست رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه توسط بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی شده است و ۵۷ درصد از سهام آن متعلق به مرحوم علاقبندیان و وارثان وی، دانش فنی و ۱۰ درصد از سهام در اختیار شرکت ایتالیایی IGS است و ۳۳ درصد باقیمانده به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعلق دارد.

پتروشمی هگمتانه اولین تولیدکننده پی وی سی با گرید پزشکی در ایران است که نه تنها نیاز داخل که بخشی از نیاز منطقه را هم تأمین می‌کند و همچنین پتروشیمی هگمتانه با تولید انحصاری و دانش بنیان انواع پودر و گرانول PVC با گرید پزشکی استاندارد برای نخستین بار در خاورمیانه در استان همدان به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح این پروژه رئیس جمهور با بیان اینکه صادرات محصولات پتروشیمی هگمتانه ارزش معنوی، سیاسی و اقتصادی برای کشور ما دارد، گفت: از افتتاح این طرح خوشحال هستیم چراکه بخشی از محصولات این پتروشیمی می‌تواند صادر شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه صادرات این محصول ارزش معنوی، سیاسی و اقتصادی دارد، تصریح کرد: امروز برای من روز افتخارآمیزی است و از همه دست‌اندرکاران این پروژه مهم تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: همدان شهر بزرگ، تاریخی و مهمی است و من از تلاشی که مسئولان استان در مهارکروناویروس داشتند، تشکر می‌کنم.

 استاندار همدان نیز گفت: از پروژه‌هایی که سال‌ها به دلایل مختلف معطل مانده بود، پتروشیمی هگمتانه بود که خوشبختانه طی یکی دو سال گذشته با پیگیری‌های جدی و البته حضور مؤثر بخش خصوصی و فرزند خلف مرحوم علاقبندیان خیر بزرگوار کار پیگیری شد و خوشبختانه بعد از رفع موانعی که بر سر کار وجود داشت امروز شاهد یکی از پتروشیمی‌های مهم در کشور در استان همدان هستیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز افزود: در سال ۸۱ توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت وقت مجوز تولید PVC پزشکی به ظرفیت اسمی ۷۰ هزار تن را برای شرکت پتروشیمی هگمتانه صادر شد و این پروژه جزء پژوه‌های تأثیرگذار استان است که این قول را سازمان صمت به همشهریان داده بود که پروژه را تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد که به لطف خدا و پیگیری‌های سرمایه گذاران این واحد به بهره برداری رسید.
پتروشیمی هگمتانه جزو ۱۰ طرح مهم کشور در سال جاری/ پایان ۱۸ سال انتظار
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار