اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 4دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 24 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 4 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 4 دی بشرح زیر است:

کاهش 70 درصدی تردد در استان مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران از کاهش 700 درصدی تردد ها در طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان خبر داد .

سرهنگ نصرالله بیگلری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با توجه به اجرای طرح محدودیت های تردد به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری کرونا در استان مازندران 57 تیم کنترلی در مبادی ورودی شهرها به صورت 24 ساعته فعال شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این طرح، برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن کاهش تردد های بین شهری از ورود خودروهای غیربومی به شهرها جلوگیری می شود.

وی با بیان این که در اجرای این طرح که از اول آذرماه در سطح استان به اجرا درآمد، اظهار داشت: در این طرح از ورود 16 هزار خودرو در مبادی ورودی شهرها جلوگیری و 4 هزار خودرو نیز به دلیل تخلف و سرپیچی از این دستورالعمل اعمال قانون شدند.

سرهنگ بیگلری از اجرای طرح ممنوعیت ترددهای درونشهری از ساعت 21 شب تا 4 صبح خبر داد و افزود: در این راستا نیز 16 هزار خودرو در سراسر استان پس از بررسی های انجام شده توسط ماموران اعمال قانون شدند.

وی از کاهش 70 درصدر ترددها در سطح استان نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا نیازمند همراهی و مشارکت همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی و توجه به دستورالعمل های صاده است .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران در تشریح موضوعات این طرح اظهار داشت: در اجرا این طرح خروج افراد غیر ساکن و مسافر برای عزیمت به محل سکونت خود بلامانع بوده و این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و همچنین تاکید می شود از کنارگذرها عبور کنند .

وی همچنین اظهار داشت: ملاک شناسایی افراد ساکن و بومی کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو و کارت تردد صادر شده از مبادی مربوطه خواهد بود و همچنین این محدودیت ها شامل خودروهای امدادی و انتظامی، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم و سوخت نخواهد بود.


---------------------------------------------------


سارق سیم و کابل برق در بابل به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق سیم و کابل برق با 11 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع شهری، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 11 فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع شهری در این شهرستان اعتراف کرد.

وی همچنین، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگوه رفت و آمدهای افراد مشکوک در محل سکونت خود مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------


كشف 5 تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،از توقيف یک دستگاه خودروی حامل5 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشريح اين خبر،گفت:ماموران اين فرماندهي در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا،حين کنترل خودروهاي عبوري ، به یک دستگاه خودروی حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی ، افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 5تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی،افزود: در این راستا 1 نفر متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شده و خودروهای مذکور نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.

 

 

کشف 17فقره سرقت در محمودآباد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگیری یک سارق داخل خودرو با17 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ" محمود حسین زاده " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در رابطه با این خبر بیان داشت:ماموران انتظامی محمودآباد در پي دریافت خبر وقوع چند فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهر

مسعود, [۲۴.۱۲.۲۰ ۲۰:۳۵]
ستان موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.

وی، افزود: ماموران انتظامی محمودآباد پس از انجام تحقيقات و بررسي های همه جانبه، سارق را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه وي را دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد اظهار داشت: متهم در بازجویی به عمل آمده به 17 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه متهم پس ازتشكيل پرونده به دستور قاضی روانه زندان شد،در خاتمه بیان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------


کشف 70 تن چوب جنگلـی قاچـاق در آمـل

گروه استان ‌ها- مازندران - فرمانده انتظامي شهرستان "آمل" از كشف 70 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" ذات الله رضوانـی" با اعلام این خبر، بیان داشت: مامورين انتظامي آمل در پی دریافت خبرهای متعددی در خصوص قاچاق چوب های جنگلی مراتب را با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به شناسایی محل های دپوی چوبهای جنگلی و هماهنگی با مراجع قضایی گفت: ماموران انتظامی آمل با همکاری ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي در بازرسی از محل های دپو و خودرو های حامل چوب مجموعا 70 تن انواع چوب های جنگلی قاچاق کشف کردند.

وی از توقیف 8 خودرو در این عملیات خبر داد و گفت:کارشناسان دربرآوردهایی که انجام داده اند، ارزش تقریبی چوب های کشف شده را حدود 2ميليارد ريال برآورد کردند.

سرهنگ رضوانـی افزود: در این رابطه پرونده هایی تشکیل و به دستور مقام قضایی چوب های قاچاق مکشوفه به اداره منابع طبیعی آمل تحویل شد.

فرمانده انتظامی آمل در خاتمه عنوان داشت: طبيعت جزئي از حيات و زندگي انسان است،قطع چوبهای جنگلی در ارتفاعات علاوه بر آسیب و خسارت به حیات وحش،باعث افزایش دما و همچنین افزایش احتمال سیل در پایین دست می شود.


---------------------------------------------------


راههای رهای از افکار منفی

بجای فرار از افکار آزار دهنده که گاهی آرزویی بزرگ برای بسیاری از افراد می باشد،برای رایی از آن بهتر است تا این افکار را در آغوش گرفت.

شاید اکنون که مشغول خواندن این عبارات می باشید، در حال فکر کردن به موضوعی باشید که باعث دلخوری،غمگینی و ناراحتی و حتی استرس و اضطراب شما شود، این افکار که باعث آزار شما می شود را افکار منفی می گویند،به عبارتی افکار منفی شامل هر فکری است که سبب آزار فرد صاحب آن فکر می گردد.

افکار منفی هرچه که باشد با مرور خاطرات گذشته و یا رویدادی که از قبل برای فرد و یا اطرافیان وی و پیرامونش رخ داده در ذهن شکل می گیرد.این افکار به دلایلی با تحلیلات درون ذهنی افراد مطابقت نداشته وسبب می شود تا فرد دچار مشکل در قضاوت خود شود.اینگونه فرد دچار اختلالات اضطرابی و یا تعارض های درونی می گردد.

در حالت تعارض های درونی و اختلالات اضطرابی از نظر فیزیولوژیکی به دلیل ترشح هورمونهای آزار دهنده در بدن افراد دچار مشکلاتی شده که همین موضوع به احتمال برخی از بیماری های روان تنی مثل بیماری های گوارشی،درد در برخی از اعضای بدن و حتی کاهش وزن و ضعف بالا را برای افراد به همراه خواهد داشت.این رویداد سبب مشکل فرد در قضاوت و تحلیل رویدادها شده و در اکثر مواقع باعث عصبانیت و حتی پرخاشگری فرد می گردد.

با این وجود بسیارند افرادی که به وجود افکار منفی در ذهن خود آگاهی داشته و بر جدا سازی آنها از ذهن خود نیز واقف می باشند، آنها گاهی سعی می کنند با بیان واژه هایی نا مربوط و یا قدم زدن و حتی انحراف ذهن به صورت موقت خود را از تله افکار منفی نجات دهند ، اما جالب این است که تنها بعد از چند دقیقه دوباره خود را در تله افکار منفی گرفتار می بینند و تکرار این روند باعث آزار و یا گرفتاری شان در تله افکار منفی و اختلالات اضطرابی و عصبی شدن و پرخاشگری می گردد.

در این قسمت با چند شیوه فرار از افکار منفی و راههای جدا سازی آنها از ذهن افراد آشنا خواهیم شد.

1- ورزش باعث افزایش اعتماد بنفس در فرد شده و بدن افراد را در مقابل بسیاری از مشکلات و بیماری ها مقاوم می کند. بنابراین پیشنهاد می شود در روز حداقل نیم ساعت ورزش را مد نظر قرار دهید،حین ورزش کردن شاید افکار منفی به سراغ تان بیاید در این زمان سعی کنید ذهن تان را به سمت حرکات ورزشی ای که انجام می دهید و فواید آن هدایت کنید. این شیوه بسیار تاثیر گذار می باشد.

2- استفاده از موسیقی به شما کمک شایانی در رهایی از افکار منفی و تعارض های درونی می نماید،البته وقتی به موسقی گوش می دهید سعی کنید به صدای تک تک سازهایی که بکار برده شده توجه کرده و همراه با خواننده و نوازنده به جلو رفته و در نها

مسعود, [۲۴.۱۲.۲۰ ۲۰:۳۵]
یت دقت ازتک تک نتهای سازها نهایت لذت را ببرید.

3- انحراف ذهن نیز به شما در رهایی از افکار منفی و ابتلا به اثرات بد بعد از آن کمک شایانی خواهد نمود،اگر در حال آشپزی و یا انجام کار اداری و یا هر فعالیت روزانه ای بوده اید و افکار منفی به سراغتان آمده بهتر است پنجره خانه را باز کرده و چند دقیقه ای بیرون را نگاه کرده و یا از محل کارتان مثل اتاق کار و هرجای دیگر بیرون رفته و یا وارد حیاط منزل و یا محل کار شده و از تماشای فضای باز لذت ببرید.

4- پیاده روی نیز می تواند شیوه مناسبی برای رهایی از افکار منفی باشد،البته اگر در حال پیاده روی بجای نگاه کردن به زمین و قدم بعدی که برمی دارید،سرتان را بالا گرفته و از محرک های پیرامونتان نهایت استفاده را کنید،افراد در حال پیاده روی با سرپایین معمولا دچار نوشخوار فکری می شوند.

5-در ادامه باید در نظر داشته باشید که چه چیزی باعث ایجاد افکار منفی در ذهن شما و آزارشما شده است، نخست باید در نظر داشته باشید که آیا رویداد مورد نظرتان واقعا ارزش تفکر و درگیری را دارد؟یانه؟ اگر ارزش درگیری فکری را داشته وحال اگر به آن فکر نکرده و یا با این رویداد درگیر نشوید چه فاجعه ای رخ می دهد؟ گاهی فاجعه انگاری از یک رویداد بد ویا تقریبا بد باعث ایجاد افکار منفی در ذهن افراد می گردد،در بسیاری از مواقع ما برای رویدادی بی ارزش دچار نوشخوار فکری و عذاب روحی می شویم.

6- برای رهایی از افکار منفی با شیوه های جدا سازی آشنا شوید،در این شیوه بجای فرار از افکار منفی سعی کنید با آن درگیر شده و یا آن افکار را جذب کنید.ذهن انسان معمولا نسبت به رویدادهایی که از آن منع می شود حریص می گردد،و نسبت به رویدادهایی که نسبت به آن تشویق می شود خسته شده ویا فراری می گردد.

شما وقتی سعی می کنید از نوعی تفکر فرار کنید متاسفانه مغز شما آن را جذب کرده و باعث آزارتان می گردد به همین دلیل برای خود زمانی را در نظر بگیرید در ساعتی معین تا مدتی معین به افکار منفی خود که معمولا باعث آزار شما می شود فکر کنید.

7-برای جدا سازی افکار منفی بعد از فکر کردن روزانه در زمانی معین،سعی کنید از شیوه نوشتن استفاده کنید،در این شیوه هر تفکری که به ذهنتان رسید را بنویسید،حتی سعی کنید آنرا به شکل شعر و یا طنز درآورید،در این شیوه شاید شما بعد از مدتی احساس خستگی و یا آزار کرده و یا برای شما حتی دردآور باشد اما با ادامه آن یقینا ذهن شما را بخاطر این رفتار مورد سرزنش قرار داده و خود را از چنگ این افکار نجات خواهد داد .

8-افکار منفی تان را به شکل شعر و طنز در آورده و آنرا به تمسخر بگیرید،اینگونه از ارزش آن در ذهن خود کاسته و قدرت فاجعه انگاری تان کاهش خواهد یافت.

9-با افکار منفی خود آواز بخوانید.

با آشنایی با شیوه های جدا سازی افکار منفی شما یقینا کمک شایانی به خود خواهید نمود،البته اگر این تکنیک ها را با استفاده از یک روانشناس ماهر بکار ببرید،یقینا تاثیرگذاری آن بهتر ودرصد موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

قاسم گرجی- اداره اطلاع رسانی پلیس مازندران.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار