مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات مطرح کرد:
حبیبی گفت:۶۳ هزار و ۳۳۶ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده اند و در ۳۹هزار و ۱۳۴ مدرسه تغییر سرویس انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 24 December 2020

به گزارش تابناک سمنان محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در نشست خبری با وزیر آموزش و پرورش، گفت: تاکنون طراحی، تولید، نگهداری، پشتیبانی و به‌روزرسانی سامانه‌های یکپارچه، به‌ویژه یکپارچه‌سازی سامانه‌های دانش‌آموزی، نیروی انسانی و مالی انجام شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه سامانه حقوق تحت وب به میزان پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است و تنها مراحل رفع ایرادات و مغایرت‌ها در حال انجام است، افزود: سامانه‌های مدیریت واحد سازمانی و مدیریت منابع انسانی (بکفا) به مرحله اجرای کامل رسیده و زیرسامانه کارگزینی پیشرفت ۶۰ درصد داشته که مقرر است تا پایان دی ماه به طور کامل پیاده سازی شد. همچنین طراحی و پیاده سازی سامانه دانش آموزی به پایان رسیده است و استقرار و اجرای فاز اول آن در دیماه ۱۳۹۹ انجام می‌شود و برای تشکیل پایگاه اطلاعات عملیاتی (ODS) جهت آغاز فرآیند هوشمندسازی و باز مهندسی فرآیند‌ها و همچنین جهت ارائه گزارشات تحلیلی به مدیران، برنامه ریزی شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ازتباطات با اشاره به اقدامات دفتر فناوری اطلاعات، گفت: برای شناخت وضعیت فناوری (اطلس فناوری ادارات و مناطق آموزش و پرورش) کل کشور، سامانه بانک اطلاعاتی و فرم‌های الکترونیکی در سطح استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش در زمینه سخت افزار، نرم افزار، شبکه، مجازی سازی، بستر ارتباطی، مدیریت شبکه، پشتیبان گیری و اتاق کنترل و اطلاع رسانی جهت تکمیل بانک اطلاعاتی ایجاد شده است و براساس آخرین اطلاعات، رکورد‌های اطلاعاتی شامل ۲هزار و ۶۷۵سخت افزار، ۷۰۵ نرم افزار، ۴۴۴ بستر ارتباطی، هزار و ۴۵۶تجهیزات شبکه، ۸۵۲ اتاق کنترل، ۱۴۴ پشتیبان ذخیره سازی، ۱۶۳ مجازی سازی و ۱۸۴ وضعیت شبکه ثبت شده است و این آمار همچنان در حال تکمیل است.

او گفت: فرم الکترونیکی اطلس آموزشی برای برنامه ریزی بهتر میزان دسترسی دانش آموزان به آموزش مجازی، تجهیزات ارتباطی هوشمند و... طراحی و پیاده سازی شده و سامانه راهبران (rahbaran.medu.ir) برای روسای فناوری اطلاعات و ارتباطات استان‌ها و مسئولان فناوری مناطق طراحی شده است که تمامی کاربران سامانه‌های آموزش و پرورش از دانش آموزان، اولیا و معلمان و... مشکلات و مسائل سامانه‌ها را در آن به صورت پیام ثبت و پاسخ آنرا دریافت می‌کنند.

حبیبی با اشاره به فراخوان شناسایی نیروی انسانی با انگیزه و جوان مورد نیاز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بکارگیری آن‌ها در ۲۰ درصد از کل پست‌های مصوب دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد: با همکاری این نیروها، توانستیم طراحی سامانه جامع نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) را تکمیل و اتصال رایگان مدارس به شبکه ملی اطلاعات را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم همچنین در سه سطح فنی، امنیتی و حریم خصوصی، پروتکل‌های ارتباطی را تدوین و استانداردسازی کردیم.

 

راه اندازی سامانه رصد و پایش مدارس در طرح هوشمندسازی 

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به راه اندازی سامانه iransmartschool.ir برای رصد و پایش مدارسی که در طرح هوشمندسازی مدارس حضور دارند، عنوان کرد: تا کنون از ۱۰۹هزار و ۲۹ مدرسه کشور، ۶۳هزار و ۳۳۶ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده اند و در ۳۹هزار و ۱۳۴ مدرسه تغییر سرویس انجام شده است. همچنین ۱۷هزار و ۷۰۶ مودم جدید در مدارس کشور نصب شده است. همچنین آسیب شناسی‌های مربوط به طرح اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان صورت گرفته است.

او ادامه داد: برای آموزش و تبادل اطلاعات در زمینه پشتیبانی از کاربران قبل از شروع سال تحصیلی، شبکه ارتباطی در بستر شاد برای روسای فناوری اطلاعات و ارتباطات استان‌ها (۳۲ نفر)، مسئولین فناوری مناطق (۸۱۵ نفر) و دو نفر از مسئولین شاد یا گروه راهبران (۲۱۲۰ نفر)، ایجاد شده است. سامانه راهبران به طور کامل در اختیار پشتیبانی از برنامه شاد قرار گرفت و تا این لحظه۴۱هزار و ۸۱۹پیام از سوی کاربران ثبت شده و ۳۴هزار و ۶۲۷پیام توسط ۹۹۸ راهبر فعال پاسخ داده شده است.

حبیبی توانمند سازی معلمان را در بهره برداری از شبکه شاد حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: در راستای توانمندسازی معلمان، جزوات و فیلم‌های آموزشی در مورد اصول و زیست بوم آموزش الکترونیکی، مدرسه مجازی، آزمون مجازی و محتوای آموزشی دوره‌های ضمن خدمت آموزشی، تدوین و در شبکه شاد بارگذاری شده است.

او با اشاره به طرح سیم کارت دانش آموزی با احصای قابلیت‌های مورد نیاز سیم کارت اختصاصی دانش آموزان و معلمان و پیگیری تامین تجهیزات ارتباطی هوشمند (تبلت دانش آموزی) و برنامه ریزی برای راه اندازی سامانه تامین تبلت دانش آموزی، گفت: طرح جامع آسیب شناسی شبکه آموزشی دانش آموز تدوین و برای زیست بوم آموزش الکترونیکی در آموزش و پرورش، چارچوب و قوانینی طراحی و تصویب شده است.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در پایان از برنامه ریزی برای توسعه ۱۱ خدمت الکترونیک و راه اندازی سامانه تاییدیه تحصیلی در ماه گذشته و افتتاح آن توسط رئیس جمهور خبر داد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار