برای نخستین بار در استان فارس بانوان اعضای صندوق اعتبارات خرد در مرودشت محصول استاندارد زعفران تولید کردند.
کد خبر: ۹۲۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 24 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از دریافت "پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها" در محصول زعفران توسط اعضا صندوق اعتبارت خرد زنان روستایی در مرودشت خبرداد.

راضیه اسلام مهر بابیان اینکه واحد مذکور دارای مجوز مشاغل خانگی برای تولید زعفران و در روستای فتوح آباد از توابع این شهرستان است، اظهار کرد: این مزرعه در سطح دو هزار مترمربع است که توسط یک نفر مجری و ۳۰ نفر فراگیر مدیریت می‌شود.

او گفت: مطابق ضوابط، این مزرعه در طول دوره کشت تا برداشت سه مرحله توسط کارشناسان فنی شرکت‌های بازرسی مورد تائید اداره کل استاندارد، مورد بازرسی قرار گرفته و از آن‌ها نمونه برداری شده است.

به گفته اسلام مهر، تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در این مزرعه بر اساس استاندارد‌های موجود و با نظارت مدیر کنترل کیفی و کارشناسان فنی از زمان قبل از کشت تا زمان برداشت انجام شده است.

اسلام مهر تصریح کرد: طرح تولید محصول استاندارد درمرودشت از سال ۹۷ با تولید محصول استاندارد گوجه گیلاسی در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی آغاز شد و در ادامه طرح، تولید محصول استاندارد زعفران توسط اعضا صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سال ۱۳۹۸ به اجرا درآمد که منجر به تولید زعفران استاندارد و دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در این محصول شدند.

او اظهار کرد: به منظور دریافت گواهی محصول استاندارد مجری طرح بایستی نکاتی از قبیل مدیریت تلفیقی، کاهش مصرف نهاده‌های شیمیایی و افزایش مصرف مواد آلی و زیستی را در دستور کار قرار دهد.

مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: استفاده بی رویه از کود‌های شیمیایی و سموم دفع آفات در کشور و باقی ماندن این ترکیبات در محصولات سبب شده است تا افزایش سلامت جامعه با اولویت قرار دادن تولید محصولات استاندارد و همچنین محصولات ارگانیک در اولویت قرارگیرد.

برچسب ها: تولید ، زعفران ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار