از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی با همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد از پرستاران و پزشکان فعال در عرصه های ورزشی و همچنین فعال در جبهه مبارزه با کرونا تقدیر و تجلیل شد.
کد خبر: ۹۲۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 23 December 2020

به گزارش تابناک رضوی، در این مراسم که به مناسبت روز پرستار و به منظور گرامیداشت یاد و نام شهدای پرستار مشهدی برگزار شد؛ از 8 پرستار و 2 پزشک ورزشکار و مدافع سلامت در جمع قهرمانان ورزش استان تقدیر و با اهدا گل به تمثال شهدای سلامت استان نام و یاد این شهدا گرامی داشته شد. 

در این مراسم فرزاد فتاحی، مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: جامعه ورزش کشور در شرایط سخت پاندمی کرونا علی‌رغم مشکلات و تبعات مالی ناشی از تعطیلی مراکز ورزشی، تمام تلاش خود را کرد که مانع شیوع بیشتر کرونا از طریق اماکن ورزشی شود. ورزشکاران و مربیان ورزشی ما در کنار این امر با توسعه آموزش‌های ورزشیِ فردی در منازل سعی کردند، به حفظ سلامت جسمانی و شادابی و نشاط در جامعه کمک رسانند. 

وی همچنین افزود:  کشور ما در حال عبور از روز‌های سختی است که در مسیر کنترل این بحران و جلوگیری از به خطر افتادن شمار بیشتری از هموطنانمان، پزشکان، پرستار و سایرکادر درمانی نقش پر رنگی ایفا کردند.

فتاحی در پایان گفت: امیدوارم با همکاری و همراهی همه مردم و با تلاش های بی بدیل کادر بهداشت و درمان بتوانیم هر چه زودتر کرونا را شکست داده و به روزهای عادی برگردیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری نیز در این مراسم ایراد سخن کرد. محسن گچ پزان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع سلامت استان گفت: سال گذشته همین عزیزان را در جمع خود داشتیم، چهره های برخی از آنان که در مراسم روز پرستار سال گذشته وقتی مورد تقدیر قرار گرفتند؛ هنوز در خاطرم هست. تاب آوردن فقدان این پرستاران شجاع ، فداکار و بعضا جوان در این روزها هم برای جامعه پرستاری و هم برای خانواده های آن‌ها بسیار سخت است.

وی کمبود نیرو به ویژه در شرایطی که بخش زیادی از پرستاران، خود مبتلا به بیماری شده‌اند را یکی از مشکلات جامعه پرستاری دانست و گفت: بسیاری از همکاران ما در شیفت های سنگین و طولانی ارائه خدمت می کنند. فشارهای روحی و روانی ناشی از عدم حضور در جمع خانواده، خطرات ابتلا به بیماری و سختی کار طولانی مدت و سنگین، نفس پرستاران ما را گرفته است. در این شرایط چشم امید ما به همراهی و همکاری مردم و مسئولین است تا به یاری خدواند بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار