استاندار قم از سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی قم خواست تا طراحی و تحقق «نظام سلامت الکترونیک» را در استان به عنوان یک طرح مهم و ماندگار پیگیری کنند.
کد خبر: ۹۲۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 23 December 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست امروز و در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به تداوم روند نزولی کرونا در قم اظهار کرد: این مسئله نباید سبب سهل انگاری و عادی انگاری کرونا در استان شود و دقت در نظارت ها و إعمال آنها همچنان مهم و حیاتی است.

استاندار قم روحیه جهادی کادر درمانی استان را در خط مقدم جبهه سلامت ستود و اضافه کرد: پزشکان ما باید خودشان الگوی جامعه باشند و از این رو توسعه سامانه های نوبت دهی الکترونیکی و تلفنی باید در استان گسترش یابد.

وی سپس پیشنهاد ایجاد سامانه برای هر یک از ساختمان های پزشکان را مطرح کرد و گفت: این نوبت دهی های اینترنتی و تلفنی حتی در شرایط پساکرونا هم مورد نیاز است.

استاندار قم همچنین تلاش های انجام گرفته برای راه اندازی سامانه های نوبت دهی غیرحضوری در استان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: شروع این کار با اقدامات خوبی همراه بوده که البته باید بهبود و گسترش یابد.

سرمست تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا بیمار فقط درد بیماری را داشته باشد و درگیر انتظار بیش از حد در مطب نشود، چراکه این انتظار هم سبب تضییع وقت مردم می شود و هم زمینه را برای شیوع بیشتر بیماری ها فراهم می کند.

استاندار قم با اشاره به این که علاوه بر تذکر و اخطار می توان از پلمب مطب های متخلّف نیز به عنوان یک راهکار نظارتی بهره جُست بیان کرد: استان قم می تواند در طراحی و اجرای «نظام سلامت الکترونیک» در کشور پیشتاز باشد و یک کار ماندگار را اجرایی کند.

وی در توضیح نظام سلامت الکترونیک افزود: این نظام می تواند ارتباط بین بیمار، پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و سایر مراکز درمانی و بهداشتی را به صورت الکترونیک برقرار و در عین حال سوابق بیمار را به صورت الکترونیکی ثبت کند.

سرمست در ادامه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و کارگروه بهداشت و درمان استان را موظف به پیگیری الزامات پیاده سازی نظام سلامت الکترونیک در استان کرد.

استاندار قم همچنین اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی را پشتوانه ای برای طرح جامع مدیریت تجمع‌ها و ترددها دانست و گفت: انتظار این است که بتوانیم از شرایط تهدیدآمیز شیوع این بیماری به عنوان فرصتی برای رسیدن به اهداف متعالی و گوناگون بهره ببریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار