دبير هيئت تنيس استان با اعلام این خبر گفت: مجموعه جهانشهر يكبار ميزبان اردوي يك روزه تيم ملي بود كه قرار بود به تايوان اعزام شود و دو سال قبل هم مسابقات قهرماني زير ١٦ و ١٨ سال كشور در اين مجموعه برگزار شد؛ اما به دلیل ترک خوردگی‌های ایجاد شده در زمین هایش باعث نارضايتي شركت كنندگان شد.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 23 December 2020
به گزارش «تابناک البرز» جعفر سهرابی گفت: با توجه به ترك خوردگي هاي زمين هاي مجموعه تنیس جهانشهر، ورزشكاران حرفه اي ترجيح مي دهند در ساير زمين هاي تنیس كرج تمرين كنند و در حال حاضر اين مجموعه تمام وقت به ورزش همگاني و آموزش اختصاص دارد.
وی افزود: زمين هاي مجموعه جهانشهر از نظر كيفي دچار مشكل شده و به همين دليل امكان برگزاري مسابقات را از دست داده و تنها از حيث كيفيت زمين كه البته موضوع مهمي است، استانداردهاي لازم را ندارد اما در صورت ترميم زمين ها، براحتي به استاندارد بين المللي مي رسد.
سهرابی گفت: رقابت هاي تنيس غالبا در زمين هايي از جنس خاك رس، هارد كورت و چمن برگزار مي شود و زمين هاي مجموعه بين المللي جهانشهر كرج همگي از جنس هارد كورت است كه جزو فرمت هاي رسمي بين المللي است.
وی افزود: تمام زمين هاي البرز از جنس خاك رس هستند و مجموعه جهانشهر به عنوان اولين مجموعه هارد كورت كشور و تنها زمين هارد كورت استان محسوب مي شود. پس از این مجموعه، مجموعه هاي تنيس اكباتان و آرشا كلاب در تهران ايجاد شده اند.
دبير هيئت تنيس البرز گفت: هزينه ساخت زمين هاي هارد كورت گران تر تمام مي شود اما از حيث ماندگاري، طول عمر بيشتري دارند و بسته به شرايط آب و هوايي زمان ماندگاري آنان متغير است.
وی گفت: شادان فرديس، كلوپ مهر و آريانا در مهرشهر، دهكده ٤ باغ ورزشي، پايگاه قهرماني تنيس البرز از دیگر مجموعه هاي فعال تنيس در استان البرز محسوب مي شوند.
سهرابی افزود: آرشا كلاب هم از نظر كيفي وضعيت بسيار خوبي دارد و گوي سبقت را ربوده اما دسترسي خوبي ندارد. اين مجموعه در نزديكي فرودگاه بين المللي امام خميني قرار دارد و در زمينه دسترسي موقعيت زمين هاي جهان شهر را ندارد.
وی گفت: ٢٤ مربي و بدنساز در اين مجموعه مشغول به كار آموزشي شده اند و درآمد كسب مي كنند. فعاليت هاي گسترده مجموعه جهانشهر باعث شده شهرداري كرج ١٢ کارمند اعم از نگهبان و کارکنان اداري و خدماتي را هم استخدام كند. هزينه فعاليت در اين مجموعه براي علاقمندان صبح ها ٣٥ هزار تومان و عصر ها ٤٠ هزار تومان است.
جعفر سهرابي دبير هيئت تنيس استان البرز گفت: مشكل جدي براي بازسازي زمين هاي تنيس اين مجموعه گراني مواد اوليه آن است. ترميم اين تعداد زمين با تورم حال حاضر نیاز به حدود ٥ تا ٦ ميليارد تومان اعتبار دارد که اميدواريم شهرداري كرج در اين زمينه همكاري كند.
وي افزود: در زمينه واگذاري اين زمين ها به افراد علاقمند به سرمايه گذاري هم اقدام خاصي انجام نشده، اين زمين ها براي مجموعه جهانشهر درآمدزاست و شايد دليل مهم عدم واگذاري آن همين است اما مجموعه تنيس جهان شهر قهرمانان زيادي را به تنيس استان و كشور معرفي كرده كه از آن جمله مي توان به مشكات الزهراء صفي، سيد محمد ايمان حسيني، محمد مهدي سهرابي و كيميا اسبقي پور اشاره كرد.
مدير اين مجموعه بين المللي هم مي گويد قرار است؛ ٨ زمين ديگر به اين مجموعه اضافه شود كه زمين هاي جديد نيز از نوع هارد كورت خواهد بود.
مجموعه بین المللی تنیس جهانشهر کرج، ٨ زمین تمرین و 1 زمین مسابقه به ظرفیت ١٢٠٠ نفر دارد که مساحت این مجموعه را به ۱۶ هزار متر مربع رسانده است و تعداد ورزشكاراني كه بصورت روزانه به آن مراجعه كنند به بيش از ١٠٠ نفر مي رسد.
این مجموعه در منطقه خاورميانه و به لحاظ فضا، با محيط زيبايی كه دارد از موقعيت خوبي برخوردار است. اين مجموعه در اوايل دهه ٨٠ در بلوار جمهوری ( باغ فاتح کرج ) ساخته شد و دارای بخش هایی چون مجموعه ساختمان اداری، فروشگاه ورزشی، رستوران، جایگاه ویژه مهمانان و اتاق داوران، استراحتگاه موقت ورزشکاران، سرویس های بهداشتی، جایگاه ویژه خبرنگاران و محوطه فضای سبز است.
استان البرز ٤٦ زمين تنيس دارد كه تنها ٣ زمين مربوط به اداره كل ورزش و جوانان است و بقيه زمين ها توسط بخش هاي خصوصي ايجاد شده اند اما مجموعه تنيس جهانشهر در احيا و شكل گيري تنيس استان نقش مهمي داشته است.
با توجه به اينكه تنيس رشته اي راكتي و انفراديست و در آن فاصله زيادي ( حدود ٤٠ متر ) بين دو ورزشكار وجود دارد در روزهايي كه با خطر بيماري كرونا مواجه هستيم  اين رشته به خودي خود فاصله گذاري اجتماعي در آن رعايت مي شود و از شرايط مناسبي براي ادامه فعاليت برخوردار است و تعطيل نيست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار