مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تقویت فضای راهبردی و جریان‌سازی فرهنگی را ضروری برشمرد.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 22 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی، در نشست با هیئت اندیشه‌ورز قرآنی استان مرکزی افزود: تمام ظرفیت و تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، ظرفیت بانوان قرآنی استان برای تحول‌آفرینی در حوزه‌های مختلف قرآنی را قابل توجه توصیف کرد، گفت: امیداست با تدبیر اعضای هیئت فعالیت‌های قرآنی بیش از پیش باشد.
وی با اشاره به تقویت فضای راهبردی و جریان‌سازی فرهنگی، افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا سهم خود را در این زمینه ادا کنیم.
وی یادآورشد: خوشبختانه استان از نعمت بانوان مستعد فرهنگی برخوردار است و امید می رود هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بتواند در سیاست گذاری ما را در بهتر عمل کردن یاری دهد.
حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی از حضور کاروان قرآنی به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر در استان مرکزی خبر داد و گفت: کار ویژه این کاروان ترویج فرهنگ قرآنی به صورت گسترده در استان است و از کارشناسان این حوزه برای عملیاتی شدن این طرح در جامعه بهره خواهیم برد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما این است که ساختارهای درون سازمانی و برون سازمانی معیوب است، برای رفع مشکلات این ساختارها باید چندین الگو داشته باشیم تا متناسب با آن رفع اشکال کنیم.
وی سرمایه‌های انسانی را از جمله موارد مهم و مورد توجه برشمرد و گفت: جنگ امروز جنگ سرمایه‌های انسانی است و لازم است مدیران راهبر شیعه در حوزه ارتقای سطح فرهنگ ورود جدی داشته باشند.
وی یادآورشد: در جنگ سرمایه‌های انسانی، مکتبی بَرنده جنگ تمدنی است که از سرمایه انسانی دقیق‌تر، عمیق‌تر و هدفمندتر برخوردار باشد بنابراین برای ارتقای سرمایه انسانی باید برنامه داشت.
حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی با تأکید بر اینکه بررسی دقیق روندها و فرآیندها بسیار مشکل است، اظهارداشت: اشکال ما به روندها و فرایندهاست و همین عامل باعث شده تا مؤسسات در گوشه رینگ قرار گیرند.
وی گفت: روندهای کُند، بروکراسی و دیوان‌سالارانه‌ای که بلای جان سازمان شده است.
وی افزود: تلاش ما بر این است که روندهای زائد حذف شود، درصورتی که در روند تحول ایجاد شود، بی‌شک بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: استان دارای ۲۳۰۰ مسجد است که شناسنامه تمامی آنان در خصوص داشتن ظرفیت‌ها در حال تکمیل شدن است.
وی گفت: این بانک اطلاعاتی کمک می‌کند تا بتوانیم از این اماکن برای استقرار مؤسسات و خانه‌های قرآنی بهره‌مند شده و مشکل مکان مراکز قرآنی برطرف شود.
وی خواستار راه‌اندازی گروه‌های تبلیغاتی معین مؤسسات قرآنی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران شد و افزود: ظرفیت حوزه علمیه خواهران استان بی‌نظیر است، اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود، اداره کل تبلیغات اسلامی آمادگی لازم برای آموزش و حمایت گروه‌های تبلیغی را دارد.
حجت‌الاسلام عباسی با تأکید براینکه مؤسسات قرآنی، جامعه مبلغان و هیئات مذهبی تنها گروه‌هایی هستند که قادرند وضعیت فرهنگی استان را بهبود ببخشند، از اعزام ۱۲۰ نفر از روحانیون مستقر برای آموزش مرحله اول به آموزشگاه لواسان خبر داد و گفت: سهمیه استان ۲ هزار نفر است که از این تعداد یک چهارم مربوط به جامعه قرآنی است که بحث مدیریت فرهنگی برای مؤسسات در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار