دبیرکل جامعه اسلامی مدیران گفت: رییس دولت آینده باید پاسخگوی همه تصمیمات خود باشد، ضعف‌های خود را بپذیرد و شفافیت را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۹۲۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 22 December 2020

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمد ناظمی اردکانی ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به صورت مجازی و با موضوع ویژگی‌های رییس و کابینه دولت سیزدهم در جهت تشکیل دولت مردمی و تحول‌گرا برگزار شد، اظهار داشت: جبهه پیروان خط امام و رهبری تلاش دارد تا وحدت و همگرایی را در جامعه اسلامی تحقق بخشد چرا که پیروزی را در وحدت می بیند و با خط و مشی روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حرکت می‌کند.

وی افزود: جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با جمعیت نیروهای انقلاب همراهی داشت و سبد واحد رای تامین شد و همه جریان‌های اصولگرا آرا خود را به این سبد ریختند و در انتخابات مجلس یازدهم هم با شورای ائتلاف همکاری کرد.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ میزبان جریانات سیاسی اصولگرا است و به دنبال این است تا همه جریان‌های اصولگرا را با خود همراه کند.جبهه پیروان خط امام و رهبری هم این تصمیم را پذیرفته و با جامعه روحانیت همراهی می‌کند.

عضو جبهه پیروان خط امام در تبیین ویژگی‌های مطلوب رییس دولت سیزدهم گفت: رییس دولت آینده باید کلان نگر، دارای گفتمان و برنامه راهبردی باشد و یک تیم کارآمد و منسجم وی را همراهی کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران افزود: رییس دولت آینده باید نسبت به محیط داخلی و بین المللی صاحب تحلیل بوده و فرصت‌ها و تهدیدها را بشناسد و برای برون رفت از وضعیت‌ها، راهبرد مشخصی داشته باشد.

وی ادامه داد: رییس دولت آینده باید جوان گرا و معتقد به ظرفیت‌های کشور باشد و به اصل «ما می‌توانیم» معتقد باشد همچنین تصمیم گیری‌های خود را با شجاعت انجام دهد و در عین حال زندگی ساده و بی‌آلایش داشته باشد.

ناظمی اردکانی ضمن برشمردن ویژگی‌های دولت آینده، گفت: اعضای دولت آینده باید در حفظ ارزش‌های انقلاب مجاهدت کنند. کابینه باید منسجم عمل کند و بتواند نظارت عینی بر عملکردها داشته باشد ضمن اینکه باید به نقش تشکل‌های مردمی در فرایند تصمیم سازی و اجرای برنامه ها معتقد باشد.

وی حذف بروکراسی در نظام اداری، ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی و توان برخورد با سوء استفاده‌های مالی را از دیگر ویژگی‌های دولت‌ آینده ذکر کرد و گفت: رییس دولت آینده باید پاسخگوی همه تصمیمات خودباشد، ضعف‌های خود را بپذیرد و شفافیت را در دستور کار قرار دهد.

 ناظمی اردکانی اضافه کرد: اگر بخواهیم در کشور فساد و رانت نباشد باید شفاف سازی در جامعه نهادینه شود. موضوع فساد، رانت و اختلاف طبقاتی  از مشکلات امروز جامعه اسلامی است که دولت آینده باید به آن توجه کند. شفافیت تنها راهبردی است که می تواند ما را از این مهلکه نجات دهد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران و عضو جبهه پیروان خط امام با بیان اینکه دولت آینده باید روحیه مبارزه با فساد داشته باشد، گفت: فساد صرفا با برداشتن پرچم مبارزه، ریشه کن نمی‌شود.همچنین قانون‌مداری از دیگر ویژگی‌های دولت آینده است‌.

ناظمی اردکانی در ویژگی عام تیم دولت آینده بیان داشت: این تیم باید دین مدار و مردم دار باشند و روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند. افرادی دانا، تحصیلکرده و دارای قدرت تحلیل و روحیه استکبار ستیز و سلطه ناپذیر باشد. واقع نگر و آرمان خواه و معتقد به کار جمعی باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار