کد خبر: ۹۲۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 22 December 2020

یکی از تجهیزاتی که امروزه در بیشتر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد انواع دوربین مدار بسته است. این وسیله که به عنوان یکی از تجهیزات جلوگیری از سرقت و بروز تخلفات در اکثر مکان ها مورد استفاده است به شکل های گوناگون و طراحی های مختلفی تولید می شود.

دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته یکی از مهمترین قسمت از تجهیزات ایمنی و امنیتی در دنیا محسوب می شود. این وسیله با کارکردهای مختلفی تولید می شود و برای هر مکان نیز با طرح های ویژه ای طراحی و تولید می شود. علاوه بر انواع دوربین مداربسته با طراحی ها و کاربردهای مختلف تنظیمات نیز در این دوربین ها برای هر مکانی متفاوت است.

انواع دوربین مداربسته

زمانی که برای یک سیستم امنیتی و نظارتی اقدام به خرید دوربین مداربسته می کنید باید حتما به محل نصب و کاربری آن توجه نمایید. تنوع زیاد این دوربین ها باعث می شود تا کاربرد هر کدام در یک مکان ویژه بهتر پاسخگویی نیاز مالکان این مکان ها باشد. برای همین تولید این نوع دوربین ها در انواع مختلفی صورت می گیرد. از انواع مختلف دوربین مداربسته می توان به تعدادی از آن اشاره نمود.

  • دوربین های مداربسته اسپید دام
  • دوربین های مداربسته بولت
  • دوربین های روز و شب
  • دوربین های دید در شب
  • دوربین های تحت شبکه
  • دوربین های مداربسته بی سیم
  • دوربین های مداربسته حرارتی، لرزشی، حرکتی و مغناطیسی
  • دوربین مداربسته با لنز فیکس
  • دوربین مداربسته چشم ماهی
  • دوربین مداربسته پین هول
  • دوربین های مداربسته لنز وریفوکال
  • دوربین های گردان
  • دوربین های مداربسته با کیفیت اچ دی
  • ….

دوربین مداربسته اسپید دام

این دوربین ها با طراحی گنبدی شکل خود بیشتر در فضاهای بسته قرار گرفته و کار نظارت بر این محل ها را انجام می دهند. به قسمت هایی که امکان حرکت دوربین به اطراف را برای آن فراهم می کند اصطلاحا اسپید دام گفته می شود. فضای تحت پوشش زیاد و قابلیت تصویربرداری در نور کم از مزایایی این نوع از انواع دوربین مداربسته است.

دوربین های مداربسته با شکل استوانه ای

این نوع دوربین مداربسته که به نام بولت شناخته می شود به اطراف حرکت نکرده و تنها برای ضبط تصاویر در یک مکان مشخص مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های این نوع دوربین می توان به قابلیت دید در شب، نصب هم به دیوار و هم به سقف، تصویربرداری در نورهای بسیار ضعیف  را اشاره نمود. در صورتی که بر روی این دوربین از پوشش استفاده شود قابلیت استفاده در فضای باز نیز یکی دیگر از ویژگی های این نوع دوربین خواهد بود.

با انواع دوربین مدار بسته آشنا شوید

انواع دوربین مداربسته شب و روز

این نوع دوربین مداربسته کارایی بالایی در محیط معمولی و نور کم دارند. به سادگی در فضاهای باز نیز قابل استفاده بوده و در اثر نور خورشید دچار آسیب دیدگی و فرسودگی نمی شود. از مزایایی این نوع قابلیت استفاده آن در محل هایی است که دوربین های دید در شب امکان استفاده ندارند است.

دوربین مداربسته با کارایی دید در شب

این نوع اختصاصا در فضاهای باز و کم نور قابلیت استفاده دارند. این نوع از انواع دوربین مداربسته به سادگی حتی از فاصله بیش از 180 متری نیز افراد را تشخیص می دهد. ال ای دی در این نوع از نوع مادون قرمز است. این نوع به دو روش برای تصویربرداری  استفاده می شوند.

  • حساس به حرارت: در این نوع با استفاده از دمای بدن افراد و اجسام گرم تصویربرداری می کند.
  • در نوع دوم به علت طراحی ویژه دوربین از نور کم محیط استفاده شده و باعث می شود تا تصویر مورد نظر گرفته

دوربین مداربسته تحت شبکه و ای پی

این نوع دوربین مداربسته نسبت به انواع دوربین مداربسته قیمت بیشتری داشته و تصاویر گرفته شده را تنها توسط اینترنت به سرور خود منتقل می کنند. این نوع در دو شکل بی سیم و با سیم طراحی و تولید می شوند. مزیت این نوع دوربین مداربسته به عدم استفاده از سیم کشی برای انتقال تصاویر مانند دوربین های آنالوگ است.

دوربین مداربسته در طراحی بی سیم

در انواع دوربین مداربسته بی سیم استفاده از تکنولوژی ای پی مقدور نیست. برای همین می توان از انواع تکنولوژی در ساخت آن بهره برد. ویژگی ها بارز این نوع منعطف بودن و قابل نصب بودن در هر مکان است.

دوربین مداربسته در طراحی گردان

شباهت این نوع از انواع دوربین مداربسته به دوربین های اسپیددام باعث شده است که بعضی از افراد آن را با اسپیددام اشتباه بگیرند. از مزایای این نوع می توان به گردش در جهات مختلف، زوم کردن بر یک محل خاص و اتصال به هر فضایی اشاره نمود. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این نوع دوربین مداربسته می توان به مشخص نمودن تعداد پریست ها در آن است. با استفاده از این تکنولوژی می توان هر قسمت و هر محلی را به طور برنامه ریزی شده تصویربرداری نمود.

دوربین های مداربسته چشم ماهی

از انواع دوربین مداربسته که با کارایی بسیار زیادی طراحی شده است دوربین مداربسته چشم ماهی یا فیش آی است. از ویژگی های این نوع می توان به :

  • دید وسیع در محیط های بزرگ
  • قابلیت نصب ساده و راحت
  • استفاده از یک دوربین چشم ماهی به جایی چند دوربین از انواع دیگر

اشاره نمود.

با انواع دوربین مدار بسته آشنا شوید

دوربین های مداربسته حساس به حرارت؛ لرزش، حرکت و مغناطیسی

این نوع دوربین ها همان گونه که از نام آنها نیز مشخص است نسبت به این موارد حساسیت داشته و دما و یا لرزش و یا هر نوع حرکتی را در محیط تصویربرداری می کنند. علاوه بر آن در انواع دوربین مداربسته حرارتی دمای بدن و اجسام در رنگ های مختلفی نشان  داده می شود. این کارایی باعث استفاده از آن برای امور مختلف شده است.

دوربین مداربسته با لنزهای فیکس و وریفوکال

در انواع دوربین مدار بسته با لنز فیکس زاویه دید متفاوت بوده و به انواع مختلف 2 تا 12 میلی متر تقسیم می شود.

اما در دوربین مداربسته با لنز وریفوکال فاصله کانونی توسط کاربر آن مشخص می شود. این نوع لنز نیز در انواع مختلفی بوده و بسته به نوع لنز وریفوکال کارایی متفاوتی از دوربین می توان انتظار داشت. از انواع لنز وری فوکال که در دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرند می توان به لنز وریفوکال موتورایز و دستی اشاره کرد.

در نوع موتورایز لنز به سادگی بر روی هر قسمت دلخواه زوم می شود. اما در نوع دستی آن با استفاده از یک پیچ انجام تنظیمات تحت کنترل کاربر قرار می گیرد.

برای خرید انواع دوربین مداربسته با قیمت مناسب می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید. فروش انواع دوربین مداربسته در این سایت با قیمت بسیار مناسب انجام می شود. همچنین نصب انواع دوربین مداربسته توسط متخصصین ما در همین سایت صورت خواهد گرفت. کارشناسان در این سایت آماده پاسخگویی به شما می باشند.

 

گروه پارسیان تک  فروش تخصصی انواع دوربین مدار بسته در ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار