در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم عنوان شد:
با توجه به فزونی پلاک های غیربومی در قم و نزدیکی به تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) در حال تهیه گزارشی به ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم تا شهر قم را در محدودیت ها با تهران و کرج یکپارچه ببینند. در یک هفته گذشته موارد بستری مبتلایان به کرونا به کمتر از ۲۰۰ نفر در سطح بیمارستان‌های استان کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲ 22 December 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، گفت: از اول آذرماه تاکنون هم‌زمان با اجرای محدودیت‌های کرونایی، نهایت همکاری توسط شهروندان استان قم صورت گرفت و به‌ندرت دستورالعمل‌های بهداشتی نقض شد.

وی افزود: به‌طور میانگین همراهی مردم با دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا ۸۵ درصد بود که نشان‌دهنده اعتماد مردم به نظام است.

معاون استاندار قم اضافه کرد: در عین حال ممکن است این محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها برای برخی زیان‌بار بوده باشد، ولی برای حفظ و بهبود شرایط باید اعمال شود و امیدواریم به وضعیت سفید برسیم.

وی با تاکید بر این‌که وضعیت موجود را عادی نپنداریم و برای مردم عادی جلوه نکنیم، ادامه داد: شرایط کنونی شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها،‌ به قرمز تغییر وضعیت خواهد داد که تلاش می‌کنیم این وضعیت را در جهت مثبت به پیش ببریم.

سلیمان ‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت هیچ شهری در کشور قرمز نیست که این مسئله اقدامی بزرگ، خوشحال‌کننده و دستاوردی برای نظام است که نشان‌دهنده اهمیت انسجام وحدت در حل مشکل است.

وی تصریح کرد: با وجود این‌که وضعیت برخی شهرها زرد بود، ولی اعلام نشد؛ این مسئله تصمیم مناسبی برای مدیریت شب یلدا بود.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به این‌که قم یکی از استان‌هایی است که بیشترین تقاضا را برای گرفتن برگه تردد دارد، بیان کرد: با توجه به این‌که قم نزدیک استان تهران و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) است و روزانه تعداد زیادی تردد به استان تهران صورت می‌گیرد،‌ به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شد که قم نیز مانند البرز با تهران یکپارچه دیده شود ولی این مسئله مورد قبول ستاد ملی کرونا قرار نگرفت.

وی افزود: در حال تهیه گزارشی برای ستاد ملی کرونا هستیم تا در محدودیت‌های آینده قم نیز با استان تهران یکپارچه دیده شود.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: قم جزو استان‌هایی است که بیشتر از سایر استان‌ها پلاک‌های غیربومی دارد و روزانه تعداد زیادی برگه تردد برای رفت و آمد شهروندان صادر می‌شود.

به گفته او، ۲۹ آذرماه،‌ یک هزار و ۵۰۰ برگه جریمه برای عدم رعایت تردد شبانه در استان قم صادر شد.

تب کرونا در قم فروکش کرده است

سید هاشم صدر، مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز، گفت: در یک هفته گذشته موارد بستری مبتلایان به کرونا به کمتر از ۲۰۰ نفر در سطح بیمارستان‌های استان کاهش یافته است و روزانه دو تا سه نفر بر اثر ابتلا به کرونا در قم فوت می‌کنند.

وی با بیان این‌که از نظر ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر، ۲۷ نفر مبتلا می‌شوند که وضعیت خوبی است، اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار و امیرالمومنین پذیرش دارند و سایر بیمارستان‌ها به‌تدریج از بستری بیماران کرونایی در حال خالی شدن هستند.

صدر ادامه داد: به‌طور میانگین رعایت شیوه نامه ‌های پیشگیری از کرونا در سطح استان ۸۵ درصد و جواب تست مثبت افراد مشکوک ۲۰ درصد است.

وی تاکید کرد: ممکن است وضعیت استان به زرد تبدیل شود، ولی در هر حال این رنگ نیز رنگ هشدار است و بازگشایی‌ها نباید به‌سرعت رخ دهد.

افزایش آمار طلاق به دلیل تغییر سبک زندگی

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره قم نیز گفت: در طول مدت شیوع ویروس کرونا، آمار طلاق به دلیل تغییر سبک زندگی افزایش یافت و بر همین اساس جلسه آموزشی برای روانشناسان در بحران برگزار شد تا خدمات روان‌شناختی به مخاطبان ارایه شود.

زهره عباسی افزود: باید سعی شود هزینه‌های روانشناسی توسط بیمه تکمیلی پرداخت شود تا هزینه مراجعه‌کنندگان سنگین نشود؛ افرادی به دلیل هزینه بالای جلسه‌ها به روانشناس مراجعه نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: در صورتی که افراد جامعه که نیازمند مباحث روانشناسی هستند،‌ درمان نشوند مشکلات عمیق‌تر می‌شود و تهدیدی برای خانواده و جامعه است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره قم از رسانه‌ها درخواست کرد: هنگام مصاحبه با روانشناسان، از دارا بودن پروانه روانشناسی آن‌ها اطمینان حاصل کنند و نسبت به تولید محتواهای آموزشی و هشدار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار