مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: با اشاره به استقبال از طرح اقدام ملی مسکن در فارس، اظهار کرد: میزان تقاضای موثر در جنوب فارس بیش از شمال این استان است؛ در مناطق شمالی ساخت‌وسازها به نرخ کمتری ارائه می‌شود؛ اما در مناطق جنوبی فارس قیمت زمین و مسکن رشد بسیاری داشته است.
کد خبر: ۹۲۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 21 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عطاءالله زمانی در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به مزایای اجرای طرح اقدام ملی و حمایت دولت از این طرح افزود: شهرستان های لارستان، اوز، گراش، خنج و دیگر شهرهای جنوب فارس با استقبال کم نظیر از این طرح رکورد کم سابقه ای را در سطح کشور به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: در طرح مسکن ملی که در شهرستان های جنوب فارس کر قرعه کشی و نام نویسی آن انجام شده ما با تقاضاهایی روبرو هستیم که هم شامل افراد بی بضاعت و نیازمند می شود و هم سرعت عمل در واریزی ها و جمع آوری آورده متقاضیان و همچنین برگزاری تشریفات قرعه کشی در آن بهخوبی و با سرعت عمل انجام شده است و همه این موارد شاخص کیفی اجرای این طرح در جنوب استان فارس را بالا می برد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به آورده نسبتا مناسب متقاضیان مسکن ملی در شهرستان های جنوبی استان فارس گفت: شاخص آورده متقاضیان دراین شهرستان ها و مدیریت مناسب طرح در کل کشور کم نظیر است و این موضوع نوید بخش اجرای بهینه طرح مسکن ملی در این شهرستان ها در ترازی بالاتر از متوسط کشوری است.

زمانی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش نرخ تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن از ۱۸ به ۱۲ درصد افزود:‌ حذف واسطه‌های مصالح ساختمانی و خرید مستقیم از تولیدکننده به انبوه‌ساز از اقدامات مطلوب دولت در طرح اقدام ملی مسکن است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین عنوان کرد: امکان اجرای این طرح در کل شهرهای استان فارس وجود دارد؛ اما در حال حاضر و براساس برنامه وزارت راه و شهرسازی در شهرهایی صورت می‌گیرد که در آن‌ها زمین تامین شده باشد.

وی یاد آور شد: با اشاره به استقبال از طرح اقدام ملی مسکن در فارس، اظهار کرد: میزان تقاضای موثر در جنوب فارس بیش از شمال این استان است؛ در مناطق شمالی ساخت‌وسازها به نرخ کمتری ارائه می‌شود؛ اما در مناطق جنوبی فارس قیمت زمین و مسکن رشد بسیاری داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان نیز دراین نشست مشترک بر لزوم تعامل و هم افزایی بین دستگاهی برای پیشبرد طرح اقدام ملی تاکید کرد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن در فرآیندهای نام نویسی از متقاضیان، تامین، نقشه برداری و حتی تسطیح و آماده سازی زمین و پایش و شناسایی متقاضیان واقعی به خوبی پیش رفته است

حسن شبانی با بیان اینکه متقاضیان باید تا آخرین مهلت واریز وجه آورده خود را واریز کنند، افزود: مراحل اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون به شکل مطلوب پیش رفته و برای تسریع و شتاب بخشی در مراحل بعدی نیازمند حمایت بیش از پیش همه نهادها از جمله دستگاه های خدمات رسان هستیم.

وی بیان کرد: تامین زمین و فرآیند واگذاری آن به بنیاد مسکن و همچنین حجم گستردگی و موضوعات فنی پیش از ساخت و ساز و تعیین تکلیف تهیه نقشه ها برای ساخت واحدها و اقدامات مهندسی تا حدودی زمان بر است.

شبانی یادآور شد: البته با وجود این مسایل و فرآیند طولانی، اما اداره کل راه و شهرسازی به دلیل ضرورت و انجام تعهدات خود همواره با تمامی توان در حال انجام فرآیند کار در زمینه تامین زمین بوده است .

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: این اداره با توجه به مراجعات و درخواست های مردمی و نیاز مسکن همچنان آمادگی لازم برای تامین زمین و فراخوان مجدد را دارد.

برچسب ها: مسکن ، مسکن ملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار