مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اتمام ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی در شهرستان ماهشهر، گفت: تاکنون بیش از سه هزار واحد مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی در ماهشهر ثبت سامانه شده است.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ 20 December 2020

 

مسعود انصاریان یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در ماهشهر یک هزار واحد مسکونی به دلیل آبگرفتگی‌های اخیر تخریب شده که باید احداث شوند، همچنین بیش از ۲ هزار واحد مسکونی که نیاز به تعمیر دارد نیز تاکنون ثبت سامانه شده است، البته عملیات ثبت سامانه هنوز ادامه دارد.

به گفته وی بیشترین خسارت آبگرفتگی ناشی از بارندگی اخیر به شهر بندرامام وارد شده است.

انصاریان افزود: در ماهشهر ارزیابی میدانی واحدهای مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی به اتمام رسیده و ثبت پرونده‌ها در سامانه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: فراخوان مراجعه و تشکیل پرونده برای اهالی سربندر (بندر امام) به صورت پیامک‌هایی ارسال شده است.

انصاریان ادامه داد: پرونده تعدادی از خسارت دیدگان آماده شده که برای افتتاح حساب به سیستم بانکی اعلام شده‌اند.

وی اظهار داشت: تکمیل پرونده‌های خسارت دیدگان در حال آماده سازی است و در انتظار مشخص شدن بانک‌های عامل از طرف بانک مرکزی هستیم تا متقاضیان را به آنجا هدایت کنیم.

انصاریان با اشاره به نشست دیروز با ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، بخشداری و نماینده سپاه در ماهشهر برای آغاز بازسازی، گفت: در این نشست هماهنگی لازم برای صدور پروانه ساختمانی واحدهای تخریبی انجام شد تا این کار تسهیل و تسریع شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان همچنین گفت: کار ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده از بارندگی اخیر در اهواز آغاز شده، اما هنوز به اتمام نرسیده و پیش بینی می‌شود تا یک هفته آینده ادامه یابد.

وی افزود: بعد از اتمام ارزیابی، ثبت در سامانه و فراخوان برای تشکیل پرونده خسارت دیدگان نیز انجام خواهد شد.

انصاریان اضافه کرد: کارشناسان بنیاد مسکن، بر اساس مناطق خسارت دیده از آبگرفتگی که از سوی فرمانداری اهواز، شهرداری اهواز و اداره کل بحران اعلام می‌شود به این محله‌ها مراجعه و ارزیابی‌ها را انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، بارندگی شدید در ۷ و ۸ آذر ماه باعث آبگرفتگی شدید در برخی محله‌های اهواز و ماهشهر شد که ارزیابی این خسارت‌ها به بنیاد مسکن خوزستان واگذار شده است.

بن‌عباس مدیرکل مدیریت بحران خوزستان پیش از این گفته بود: افزون بر ۲ هزار و ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه ای برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از آبگرفتگی خوزستان در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

به گفته وی، کمک بلاعوض برای نوسازی تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض برای تامین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف مبلغ۱۵۰ میلیون ریال و کمک هزینه اسکان موقت تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. مبلغ چهار هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت با نرخ بهره چهار درصد در مناطق روستایی و بهره پنج درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور جبران خسارات ناشی از آبگرفتگی مناطق مسکونی استان خوزستان با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

همچنین در بارندگی و آبگرفتگی ۲۵ آذر ۹۸ نیز خسارت شدیدی به منازل مسکونی اهواز وارد شد. به گفته انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، براساس ارزیابی‌ میدانی، یک هزار و ۵۶۶ واحد مسکونی و هفت واحد تجاری در جریان آبگرفتگی شهرهای اهواز و کارون خسارت دیدند که نیازمند تعمیر هستند. ۵۰ واحد مسکونی نیز که به کلی ویران شده باید بازسازی شوند ضمن آنکه وسایل خانگی یک هزار و ۶۳۴ خانوار نیز آسیب دیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار