یک روانشناس بالینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تجمع و دورهمی را یکی از راه‌های انتقال و سرایت این ویروس دانست و گفت: امسال به دلیل وجود این ویروس باید مراسم مربوط به شب یلدا را تغییر دهیم و از هرگونه تجمع و دورهمی خودداری کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 20 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محسن محبی»  کرونا را تهدیدی جدی برای سلامتی افراد دانست و افزود: این ویروس باعث برهم خوردن معادلات و مراودات اجتماعی شده است و جا دارد همه ما سبک زندگی خود را تا زمان وجود این ویروس در جامعه تغییر دهیم.

او گفت: ما برای انطباق با این تغییرات، نیازمند تغییر سبک زندگی‌مان هستیم و ناگزیر باید مراقبت‌های خاص را اعمال کنیم و آنچه امروزه به آن نیازمندیم، پرهیز از حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌هاست.

وی تصریح کرد: هرچند قابل درک است که طولانی شدن این بیماری اسباب خستگی و فرسودگی روانشناختی را در جامعه به وجود آورده است اما در چنین شرایطی می‌توان متصور شد که این نیاز انسانی ممکن است تعداد زیادی از هموطنان را به بهانه شب یلدا دور هم جمع کند تا بتوانند این خستگی و فرسودگی را تا حدی التیام بخشند اما باید شرایط کروتا را در نظر گرفت.

این روانشناس بالینی ادامه داد: برای به دست آوردن شادی و خوشحالی آنی، ممکن است یک عمر ناراحتی و پشیمانی را به خودمان و اطرافیان مان تحمیل کنیم و باید یادمان باشد، توانایی کنترل هیجان یکی از مهارت‌های مهم زندگی است.

او تاکید کرد که بیاییم مراقب باشیم به خاطر خودخواهی، یک عمر حسرت را کوله بار خود نسازیم و مراسم شب یلدا را به صورت خانوادگی برگزار کنیم.

محبی در بخش دیگری از سخنانش در مورد جشن و دلیل باهم بودن، گفت: در طی دوران زندگی، بشر به واسطه اجتماعی بودن، نیاز مبرم به دیگران برای تامین نیازها و به دست آوردن آرامش داشته و انسان همیشه در پی بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن بوده است.

وی اظهار داشت: در تمام فرهنگ‌ها و کشورها مراسم و جشن‌های ملی و مذهبی این بهانه قشنگ را در اختیار افراد جامعه قرار داده و در کشورمان، جشن‌های مذهبی و ملی، توانسته است این مهم را رقم بزند.

او از شب یلدا به عنوان یکی از جشن‌های ایرانیان که ریشه در فرهنگ و سنت مردم کشورمان دارد، دانست و افزود: در واقع آنچه در این آیین ها و جشن‌ها مهم است به دست آوردن ادراک حمایت اجتماعی است. آن چیزی که به ما این آرامش را می‌دهد که در صورت بروز مشکل و زمانی که نیازمند کمک هستیم، افرادی هستند که می‌توانند به ما برای حل مشکل و معضل به وجود آمده کمک کنند.

محبی یادآوری کرد که باید توجه کنیم که انسان بدون داشتن این حس، گوشه‌گیر و سرخورده خواهد شد اما آن چیزی که در طی این یکسال اخیر نه تنها در کشورمان بلکه در تمام دنیا، گریبانگیر آن شده است، ویروس کروناست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار