فرماندار قصرشیرین گفت: ۳۲۰میلیون تومان برای تهیه نقشه شمیم محله‌های حاشیه‌نشین «پالی‌آباد» و «امیدوار» این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۲۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 20 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مرادعلی تاتار» افزود: این اعتبار برای طراحی نقشه شمیم این محله‌ها برای رفع مشکل واگذاری و سامان‌دهی صدور اسناد مالکیت زمین‌هایی است که هم اکنون مردم در آن سکونت دارند.

وی اظهار داشت: در مجموع با تهیه نقشه شمیم مشکل صدور اسناد مالکیت ۱۵ هکتار زمین و حدود ۵۰۰ خانوار ساکن در این محله‌های حاشیه‌نشین حل می‌شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت:این اعتبار از سوی استاندار کرمانشاه در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین واگذاری اسناد مالکیت ۱۷۶ وحد مسکونی محله قصر جدید (بلوکی‌ها) در آخرین مراحل است و به زودی با حضور نماینده راه و شهرسازی و ادارات مربوط کار واگذاری اسناد انجام می‌شود.

تاتار اضافه کرد: با تلاش استاندار کرمانشاه و فرمانداری قصرشیرین و پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت راه و شهرسازی و با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر فرصت‌سازی از قبل زلزله تلاش شد تا واحدهای غیر مجاز که در محله‌های حاشیه‌نشین ساخته شده به مردم واگذار شود.

وی گفت: با تهیه نقشه شمیم این محلات از زیرساخت‌های آب، برق، راه و فاضلاب همانند دیگر نقاط شهری برخوردار می‌شوند.

او ادامه داد: این اقدام‌ها در راستای محرومیت‌زدایی از سطح شهرستان انجام می‌شود و در اولویت کار مدیران شهرستان است.

ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان قصرشیرین و وجود مرزهای خسروی و پرویزخان با کارکرد اقتصادی بالا باعث شد که در سال‌های گذشته افرادی به این منطقه مهاجرت کرده و اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در محله‌های حاشیه قصرشیرین کردند که عموما از قشر کم درآمد هستند.

در شهرستان قصرشیرین حاشیه‌نشینی در محله بلوکی‌های قصرجدید، پالی‌آباد و محله پشت امیدوار خلاصه می‌شود و در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ واحدهای مسکونی که به شکل غیرمجاز در این محلات ساخته شده نیز همچون دیگر مناطق شهری آسیب دید اما با توجه به نداشتن اسناد مالکیت، ساکنان این واحدها نتوانستند از تسهیلات برای نوسازی و یا مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود بهره گیرند که با پیگیری های صورت گرفته الحاق این محله‌ها و واگذاری این واحدها هم اکنون مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار