گاهی می گویند مردم به برنامه رای داده اند، بله این حرف درستی است، اما مردم به آنچه در شعارها گفته شده بود، رای دادند، یعنی رای داده اند که نان سر سفره شان باشد، چرخ های اقتصاد بچرخد، فقر مطلق برداشته شود و ...، اما هرگز به بی غیرتی سیاسی و بی عزتی و از دست دادن استقلال کشور رای ندادند.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 19 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» متن دومین ندای جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم‏

الحمد لله رب‌العالمین و الصلاه والسلام علی رسول‌الله صلی‌الله علیه وآله الطاهرین.

سلام‌علیکم و رحمه الله و برکاته

این هفته هم بواسطه رعایت دستورات بهداشتی نماز جمعه اقامه نمی شود، دومین جلسه شفاهی و حضوری بیان مطالب جمعه را در قالب ندای جمعه خدمت شما عرض میکنم در حالیکه چهل و دومین هفته از هفته هایی که نتوانستیم نماز جمعه را اقامه کنیم سپری میکنیم. لذا مطالبی را به عرض شما خوبان در قالب ندای جمعه بیان میکنم.

از دستورات مسلم دین رعایت نظافت و پاکیزگی است، به خصوص در این دوران که مبتلا به ویروس کرونا هستیم رعایت اصول بهداشتی لزوم بیشتری دارد. رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: پاکیزگی از اخلاق انبیاء است. همه ان شاء الله تلاش میکنیم که دستورات بهداشتی را رعایت کنیم. خدای تعالی  به نظر رحمت، این بلیه را از سر مردم جهان و اهل ایمان مرتفع بگرداند.

حضرت زینب،معیاری برای جامعه اسلامی/گاهی یک کلمه امیدوار کننده ی پرستارمعجزه می کند

5 جمادی الاولی مصادف است با 30 آذر ولادت عقیله بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار که این روز را تبریک عرض می کنم. شخصیتی که تحت تربیت رسول مکرم اسلام و صدیقه طاهره و امیرالمومنین علیهم السلام از سرچشمه  ی وحی و کمالات خاندان عصمت بهره مند شد و دارای مناقب بی شماری گردید و مَحرم راز الهی و امین امامت و ولایت قرار گرفت.

عقل و تدبیر او به خوبی حوادث مهمی که بعد از رسول خدا اتفاق افتاد را تحمل کرد و با درایت و بردباری جامعه زنان آن زمانه و منطقه زندگی را مدیریت کرد و به درستی ملقب به عقیله شد. ابن عباس هنگام نقل از ایشان می گوید: برمن چنین روایت کرد «عَقیلتُنا زینب بنتُ علی علیه السلام...» ابن اثیر در رابطه با فضائل زینب کبری می‏نویسد: زینب در فصاحت و بلاغت و زهد و عبادت و فضیلت و شجاعت و سخاوت شبیه‏ترین مردم به پدر خود علی بن ابی طالب علیه السلام و مادر خود فاطمه سلام الله علیها بود.

سبک زندگی، منش و رفتار عقیله بنی هاشم در مسائل فردی و اجتماعی و نقشی که در مقاطع مختلف و حوادث گوناگون ایفا کرده او را اسوه قرار داده است. اسوه صبر و بردباری، اسوه بصیرت، اسوه مقاومت. در این دوره که دشمنان ما در تلاشند که فرهنگ غربی و الگوهای غربی از زن را در عرصه های مختلف به نمایش بگذارند او تجلی و مصداق بانوی معیار برای جامعه اسلامی است. خوب عزیزان به این نکته توجه کنند .

مسئله بانوی معیار بودن او را از سیره و روش حضرت زینب کبری سلام الله علیها  میشه به دست آورد. حتی مردان هم می توانند از این چهره ماندگار تاریخ درس و الگو بگیرند. تسلط و احاطه کامل بر جریان های سیاسی زمان خودش، بر فرهنگی که در آن زمان وجود داشت از یک طرف، جهاد و دفاع بی نظیر او از دین و پیام رسانی قیام کربلا و استقامت در مسیر تحقق آرمان های بلند الهی از طرف دیگر او را الگوی جریان مقاومت در همه دوره ها قرار داده است.

مکتب مقاومت و مکتبی که حاج قاسم سلیمانی رحمة الله علیه از او الهام گرفته اند و امروز خط مقاومت در مسیر خط زینب سلام الله علیها حرکت میکند. خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان و محبان اهل بیت علیهم السلام قرار دهد.

روز ولادت این بانوی مکرمه را روز پرستار نامیدند. پرستاری و نقش مهمی که پرستار به عهده دارد در این روزهای کرونائی بیشتر از قبل برای همه روشن شده است. و همه مردم قدردان خدمات و زحمات بی دریغ عزیزان هستند.

پرستاری از شغل هائی است که اگر با توجه و عمل به وظیفه انجام شود بلاشک در رتبه عبادات قرار دارد. مسئولیت خطیری که شخص را به درجات عالی انسانی و معنوی می رساند. صبوری و تحمل بالای پرستار، آرامش و عافیت بیمار را فراهم و روحیه او را تقویت می کند، تا بهبودی برای او زودتر حاصل شود.

گاهی یک کلمه امیدوار کننده ی پرستار در موقع حساس معجزه می کند و آنچنان در جان بیمار نفوذ میکند و او را به سمت بهبودی با سرعت بیشتری هدایت میکند . مسئولیت پرستاران سنگین است البته پاداش آنها هم گرانقدر است. بخصوص گاهی که کار به شهادت ختم می شود.

بنده بار دیگر ثناگوی همه عزیزان کادر درمان هستم و از خدای تعالی صحت و عافیت و سلامتی برای همه و برای چهار شهید مدافع سلامت استان علو درجه و برای خانواده آنان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

سیاست رفع تحریم شما شکست خورده است/ مردم به شما رای داده اند تا نان سر سفره شان باشد/ مردم هرگز به بی غیرتی سیاسی رای ندادند

سخنان مهم و کارساز رهبر معظم انقلاب با مسئولین مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی رحمة الله علیه و خانواده آن شهید بزرگوار را قطعا ملاحظه فرمودید. اما متاسفانه باز عده ای برداشت های غلط خودشان را به بیانات حضرت آقا گره زدند و راه انحرافی نشان دادند.

ایشان خیلی شفاف فرمودند: رفع تحریم به دست دشمن است اما خنثی سازی آن به دست خودمان است بنابراین باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم. یعنی آقایان بدانید سیاست رفع تحریم شما شکست خورده است چون نه تنها چهار سال است آن روشی که اصرار داشتید و خسارات جبران ناپذیری را به کشور وارد کرد جواب نداد بلکه فشار دشمن را هم بیشتر کرد.

آقا صریح فرمودند: برای رفع مشکلات مردم و درست شدن آینده کشور به وعده‌های این و آن اعتماد نکنید و تاکید می کنند که جمهوری خواه و دموکرات فرقی باهم ندارند. آقایان بدانید رفع تحریم ها بدون مذاکره هم می شود؛ همین طرح انقلابی اقدام راهبردی که در مجلس برای لغو تحریم‌ها مصوب شد و آه و ناله اروپا و آمریکا را درآورد نشان می دهد راه برای رفع تحریم بدون مذاکره هم باز است.

که متاسفانه با همین مطلب هم بدون دلیل موجه مخالفت شد. چرا هنوز بعض دولت مردان باور نکرده اند که آمریکا و اروپا به روشهای مختلف دشمن ما هستند و ارتباط با آمریکا برای کشور خسارت بار است و او با برجام و امثال برجام قصد نابودی اسلام و انقلاب را دارد؟ تمام تلاش غرب تغییر رژیم اسلامی است.

گاهی با فشار حداکثری و گاهی با مهار ایران تلاش میکند به مقصد خودش نزدیک شود. در چنین فضائی لازم است گفتمان همه مسئولان خدمت به مردم باشد و حرف هائی زده نشود که القاء ناامیدی کند و اتحاد ملی را از بین ببرد. من چون در تریبون رسمی گفته شده و وظیفه دارم جلو انحراف افکار را به هر نحوی که هست بگیرم.

از وظایف خطیب جمعه این است که اگر بیانی مطرح شد که انحرافی در او هست بیان کند. برای تبیین توضیحی عرض میکنم که گاهی می گویند مردم به برنامه رای داده اند. بله این حرف درستی است. اما مردم به آنچه که در شعارها گفته شده بود رای دادند، یعنی رای داده اند که نان سر سفره شان باشد، رای دادند که چرخ های اقتصاد بچرخد، رای دادند که فقر مطلق برداشته شود و ده ها موضوع از این قبیل، اما هرگز به بی غیرتی سیاسی و بی عزتی و از دست دادن استقلال کشور رای ندادند. به مذاکره با آمریکا و استکبار و به از دست رفتن منافع ملی رای ندادند.

بعد هم عزیزان مسئول باید توجه کنند مسئولین عالی کشور در ادبیات و بیان مطالب رعایت کنید که همه سخنانتان وحدت بخش باشد. عیب جویی و خدای نکرده ایراد گرفتن به هم نباشد. همانطور که رهبر معظم انقلاب تذکر دادند که گاهی آقایان با بیان نسنجیده وحدت ملی را به هم می زنند.

بیانیه گام دوم چه شد؟/ مشکل اصلی، مدیران ناتوان و ناکارآمد هستند

از این نوبت بنا دارم بحول و قوه الهی به مساله مهم بیانیه گام دوم انقلاب که نزدیک دو سال است از انتشار آن گذشته و متاسفانه حرکت جدی در اجرائی شدن و تحقق آن برداشته نشده و فقط گاهی تبیین و گفتمان سازی ناقصی از او صورت گرفته، مختصرا بپردازم. حتی متاسفانه بندهای مهم آن تبلیغ محیطی هم نشده که دائماً به چشم مردم بیاید و مطالبه عمومی شود

سوال این است که چه کارهائی برای اجرائی شدن بیانیه صورت گرفته است؟ آنچه بنا دارم به آن بپردازم و انتظار دارم دوستان و عزیزان توجه تامی به آن داشته باشند و دنبال کنند، بحث راه های اجرائی شدن بیانیه گام دوم است.

مقدمتاً به چند نکته در این رابطه توجه بفرمائید: اول اینکه آنچه حضرت آقا در بیانیه فرموده اند ناظر به آینده انقلاب است. خطاب به جوانان فرمودند: شما جوانان آینده سازان کشور هستید و لذا مخاطب خاص بیانیه جوانان هستند. خطاب عام دارد بیانیه که مردم هستند و خطاب خاص دارد که جوانان هستند. خطاب اخص هم دستگاههایی هستند که باید دنبال کنند.

قطعاً دوستان توجه دارند که این بیانیه توصیفی و تبیینی است و طرح عملیاتی و نحوه اجرا در آن مطرح نشده در حالی که آنچه مهم است نحوه اجرائی شدن آن است. تقریبا می شود گفت مثل قانون اساسی می ماند . در قانون اساسی خود قانون اساسی که قابلیت اجرا ندارد .

باید تبدیل به قوانین عادی شود و قوانین دیگری از آن استخراج شود و عملیاتی شود و در دستور کار قرار بگیرد تا قابلیت اجرا در سطح جامعه داشته باشد. نحوه اجرایی شدن بیانیه در خود بیانیه مطرح نشده است. حضرت آقا در سخنرانی اول خرداد سال 98 به عنوان پیوست عملیاتی بیانیه کاملا به بحث نحوه اجراء پرداختند.

خوب دقت کنید چه عرض میکنم. استفاده از کلمات خود آقاست. به چهار نقطه اصلی بیانیه اشاره فرمودند: «عظمت حادثه انقلاب»،«عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز» «عظمت چشم اندازی که باید به آن برسیم» «عظمت نقش نیروی جوان متعهد و چگونگی نقش آفرینی او به عنوان مخاطب اصلی» این مقدمه اول.

پس میبینید مطلبی که عرض میکنم این است که در خود بیانیه نحوه اجرا بیان نشده . به عنوان پیوست این بیانیه بیانات حضرت آقا در اول خرداد سال 98 میتواند راه گشا باشد.

مطلب دوم اینکه همه به خوبی می دانیم برای هرکاری اولاً باید هدف آن را بدانیم و بدون هدف سر بی صاحب تراشیدن است. به نتیجه نمی رسیم. خوب؛ سوال: این نقش آفرینی جوانان چه هدفی را دنبال می کند؟ جواب: ورود نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور.

یعنی وقتی مشکلات و معضلات موجود را بررسی می کنیم مثل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، کم کاری و بد عملی در مسائل فرهنگی، بد عمل کردن در دیپلماسی و حتی امور پزشکی و درمانی که این روزها به واسطه کرونا کشور مبتلا به اوست و ده ها مسئله و چالش دیگر، می بینیم اصل مشکل، مدیران ناتوان و ناکارآمد هستند.

و افرادی که مشکل آفرین هستند نمی توانند خودشان راهکار برای آینده کشور باشند. چاره کار کجاست؟ روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی که به عنوان هدف مطرح است. پس بیانیه قابلیت های اجرایی در ان بیان نشده ، پیوست اجرایی او در بیانات دیگر آقا مطرح است و هدف از مسیری که داریم طی میکنیم این است که جوان متعد حزب اللهی انقلابی و کارآمد کارگزاران نظام اسلامی باشند تا بتوانند مشکلات را از بین ببرند.

مطلب سوم اینکه برای به نتیجه رسیدن هر هدفی لازم است فرآیندی دقیق طی شود. فرآیند روی کار آمدن این جوانان و افراد کارآمد و نقش داشتن در مدیریت کشور را رهبر معظم انقلاب در همان سخنرانی اول خرداد کاملا بیان فرمودند.

البته باید توجه داشت و دقت کرد که طی این فرآیند هم باید توسط خود جوانان انجام بگیرد. و نباید اجازه دهند افرادی با امیال مختلف سیاسی و اعمال سلیقه و افکار جناحی و امثال اینها مسیر را مثل سال های گذشته بر انقلاب به بی راهه بکشانند.

همه شما نزدیک انتخابات رویش گروه ها و تشکل ها با شعارهای مختلف و بی نتیجه را دیده اید. با اسامی که درست میکنند که  نمیخواهم نام ببرم بعد هم نتیجه این تشکل ها و گروهها را دیدید. گاهی عده ای فرآیند هم بیان می کنند اما جوری عمل می کنند که عملاً قشر مورد هدف که همان جوان حزب اللهی هستند از چرخه حذف شوند.

دوستان عزیز جوانم باید خودتان مواظب باشید که مورد سوء استفاده قرار نگیرید. سرنوشت آینده کشور در دستان شماست . خودتان باید میدان داری کنید. خودتان باید تصمیم گیری کنید و نقش آفرین خودتان باشید. مقدمه حرکت هم این است که جوانان سراسر کشور با تعریفی که آقا از جوان دارند. جلسات هم فکری و هم اندیشی به جهت فهم درست فرآیند تشکیل دهید تا وارد مرحله بعد که زمینه سازی برای اجرائی شدن هدف اصلی است فراهم شود. این بحث را به حول و قوه اللهی در نوبت های بعد هم دنبال خواهم کرد.

باید بدون اغماض و برای حفظ منافع مردم راجع به افراد نظر داد

نکته استانی: آنچه در بحث انتخابات این نوبت  عرض می کنم این است که دوستان و عزیزانی که در آینده مسئولیت تعیین صلاحیت کاندیداها را به عهده خواهند داشت بدانند مسئولیت خطیری را پذیرفته اند و اگر از شخص کاندیدا اطلاع داشته باشند اما مسامحه کنند در تخلفات او شریک هستند. باید بدون اغماض و برای حفظ منافع مردم با در نظر گرفتن خدای ناظر بر اعمال راجع به افراد نظر داد.

مسئولین محترم نظارتی و قضائی مواظب زمین خوارهایی که حرفه ای در استان مشغول زمین خواری هستند باشید.  رصد خودتان را دقیق تر کنید و اینها از رصد شما دور نباشند.

در سطح استان پروژه هائی که قطع درخت و ضرر به محیط زیست دارد بطور کلی باید باز بینی و کارشناسی مجدد شوند و طرح های جایگزین انتخاب شود و شهردار محترم کرج هم قول دادند که برای پروژه هائی مثل میدان جمهوری طرح دیگری انتخاب کنند. در انتخاب افراد برای مسئولیت های فرهنگی هم حتماً دانش، کارائی، توانائی های فرهنگی و عملکرد فرهنگی شخص مورد دقت و نظر قرار بگیرد و بعد افراد انتخاب شوند.

خداوندا خدایا فرج مولایمان ولی عصر ارواحنا فداه نزدیک بگردان. بر معرفت و محبت و ولایتمان بر اهل بیت بیفزا. دست ما را در دنیا و آخرت از دامانشان کوتاه مفرما. بیماری و بلا مرتفع بگردان. گذشتگانمان، شهدا، امام شهیدان درجاتشان عالی بگردان. مشکلات مسلمین اصلاح بفرما. رهبر فرزانه و عزیزمان در پناه خود محفوظ بدار. والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار