در دانشگاه ایلام:
با اعلام نتایج ارزیابی ۹۳ اثر ارسالی دانشجویان دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، اختتامیه جشنواره یاریگران زندگی به صورت مجازی در دانشگاه ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 19 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ جشنواره یاریگران زندگی، مرکز بهداشت، درمان و مشاوره و کانون همیاران سلامت روان دانشگاه ایلام با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدراستان ایلام و با مشارکت مراکز مشاوره و کانون‌های همیاران سلامت روان دانشگاه‌های منطقه پنج کشور (کردستان، رازی کرمانشاه، لرستان، صنعتی کرمانشاه و آیت‌الله بروجردی) برگزار شد.

این جشنواره، با هدف سطح دانش و فرهنگ دانشجویان و جامعه نسب به مسئله اعتیاد به مواد مخدر، ایجاد انگیزه در دانشجویان فعال رسانه برای تولید محتوا، نقش آفرینی دانشجویان هنرمند و نشان دادن تاثیر آنها در این عرصه، ایجاد ارتباط بین دانشجویان طراح و هنرمند با ستاد مبارزه با مواد مخدر، پخش کردن آثار دانشجویان هنرمند در سطح منطقه به منظور ارتقاء سطح دانش عمومی نسبت به این مسئله و ایجاد زمینه مشارکت برای تمام دانشجویان در سطح منطقه برگزار گردید.

جشنواره یاریگران زندگی در پنج محور، شامل: فرهنگ پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، افزیش دادن مشارکت مردم در پیشگیری از مواد مخدر، درمان و کاهش آسیب های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، مقابله با عرضه مواد مخدر و مهارت " نه " گفتن، و شش بخش شامل: فیلم کوتاه و کلیپ، پویا نمایی (موشن گرافی)، پادکست (نماهنگ)، عکس و پوستر، شعر و خاطره نویسی و داستان کوتاه برگزار گردید.

دکتر «محمد علی‌اکبری» ، رئیس دانشگاه ایلام، در اختتامیه این جشنواره ضمن قدردانی از اهتمام معاونت دانشجویی و مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، از ابتکار عمل و همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه‌های منطقه ابراز خرسندی کرد و فعالیت‌های فوق برنامه دانشجویی در بستر مجازی را از ظرفیت‌هایی دانست که به دلیل شیوع ویروس کرونا به درستی در دانشگاه ایلام مورد توجه قرار گرفته و یادآور شد: خوشبختانه به یمن ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک در دانشگاه، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان با بهره‌گیری از این ظرفیت، به خوبی به اجرا در می‌آید.

در مجموع ۹۳ اثر از طریق دبیرخانه جشنواره دریافت شد، که بعد از بررسی هیأت محترم داوران نتایج این جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- بخش پادکست:

نفر اول: دانشگاه ایلام - پوریا سقایی دریکوند با اثر اعتیاد را جدی بگیریم

شایسته تقدیر: دانشگاه رازی - مبینا مرادی با اثر لطفا لحظه‌ای بنشینید

شایسته تقدیر : دانشگاه ایلام - مهدی عاروان با اثر رادیو همدلی

۲- بخش پویا نمایی:

نفر اول: دانشگاه ایلام - مهدی عاروان با اثر اعتیاد

۳- بخش عکس :

شایسته تقدیر: دانشگاه کردستان - امید نیک روش بابایی

۴- بخش پوستر:

شایسته تقدیر: دانشگاه ایلام - مهدی عاروان با اثر جاده‌ای به نام مرگ

۵- بخش خاطره‌نویسی :

نفر اول: دانشگاه لرستان سعیده آموزگار با اثر درد ذهن

نفر دوم: دانشگاه کردستان دلارام کریمی با اثر خاطرات تلخ گذشته

نفر سوم: دانشگاه کردستان سارینا سبحانی با اثر دوشنبه‌ی تجارت

۶- بخش شعر:

نفر اول: دانشگاه ایلام مهدی عاروان با اثر دام اعتیاد

شایسته تقدیر : دانشگاه صنعتی کرمانشاه زهرا عزیزی با اثر قاتل پروانه‌ها

شایسته تقدیر: دانشگاه لرستان کوثر درویشی با اثر دل بکن ازخماری

شایسته تقدیر: دانشگاه رازی مبینا مرادی با اثر درد فراق

شایسته تقدیر: علوم پزشکی ایلام ساناز محمودی با اثر انحطاط شب

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار