کد خبر: ۹۲۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 18 December 2020

به گزارش تابناک سمنان ماه گذشته گزارش شد که اپل ممکن است در نیمه اول سال 2021 برای آیپد پرو از صفحه‌نمایش‌های مینی ال‌ای‌دی استفاده کند و در نیمه دوم سال به نمایشگرهای اولد نقل مکان کند. با استناد به گزارشی جدید از یک نشریه کره‌ای، آیپدهای اولد تا سال 2022 از راه نخواهند رسید.

بنا بر گزارش یادشده، فرآیند انتقال ابتدا در چند مدل محدود صورت خواهد پذیرفت. سفارش‌های این صفحه‌نمایش‌های جدید به سامسونگ و ال‌جی داده خواهد شد، شرکت‌هایی که برای سری آیفون 12 نمایشگر‌های اولد را فراهم کرده‌اند.

با استناد به یک شایعه، تقاضای بالای اپل از پنل‌های اولد در مقایسه با مقدار مورد‌نیاز آیفون‌های 12 نشانگر آن است که مقدار اضافی برای آیپد پرو در نظر گرفته شده است. گزارش جدید، وضوح بیشتری به این اطلاعات می‌بخشد.

انتظار می‌رود اپل از نمایشگر اولد دوتایی بهره ببرد که از پنل‌های مرسوم نازک‌تر بوده و ترکیبی از فناوری‌ اولدهای منعطف و سخت هستند. سامسونگ و ال‌جی به ترتیب این پنل‌ها را با نام‌های فوق باریک (Ultra Thin) و اولد باریک پیشرفته (Advanced Thin OLED) عرضه می‌کنند.

گفته می‌شود که سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) تأمین پنل‌های UT را برای آیپد از سال 2022 شروع می‌کند و این سازنده  در حال حاضر کار روی خط تولید و تجهیزات موردنیاز را آغاز کرده است. ال‌جی دیسپلی (LG Display) نیز صادرات را از سال 2023 شروع می‌کند. افزون بر این، تولید در سطح انبوه در سال 2023 آغاز خواهد شد.

همان‌طور که ممکن است بدانید، دسته آیپدهای حال حاضر اپل از صفحه‌نمایش‌های ال‌سی‌دی بهره می‌برند. جدیدترین گزارش با شایعات قبلی همخوانی دارد، پیش‌تر گفته شده بود که برخی مدل‌های آیپد در سال 2021 از پنل های مینی ال‌ای‌دی بهره می‌برند که این مدل‌ها شامل آیپد پرو 12.9 اینچی، آیپد 10.2 اینچی و آیپد مینی 7.9 اینچی می‌شود. به‌طور دقیق‌تر، تخمین زده می‌شود که تا 40% از مدل‌های آیپد در سال جدید میلادی از پنل‌های مینی ال‌ای‌دی برخوردار باشند. این نمایشگرها همان برتری‌های صفحه‌نمایش‌های اولد را به همراه دارند.

در یک گزارش که به سال 2018 باز می‌گردد، گفته شده بود که اپل ممکن است به خاطر محدودیت‌های فنی و اقتصادی در آیپدهای خود هیچ‌گاه از صفحه‌نمایش‌های اولد استفاده نکند. برای درک بهتر می‌توان آیفون‌‌های 12 6.1 اینچی را مثال زد که هر پنل اولد برای آن 90 دلار هزینه دارد.

گفته می‌شود که دیگر رقبا مانند سامسونگ و لنوو در حال حاضر مشغول ساخت تبلت‌های اولد هستند، پس جای تعجب ندارد که اپل نیز دست به تغییر بزند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار