استاندار ایلام ‌گفت: شهرداران و اعضای شوراهای شهر باید تمام توان و ظرفیت خود را در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرهای استان متمرکز کنند.
کد خبر: ۹۲۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 17 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در آیین افتتاح و بهره برداری از ۲۸ پروژه شهرداری های استان ایلام ‌که به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور با حضور رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری های ایلام فقیر و منابع درآمدی پایدار ندارند و بیشتر درآمد آنها از محل عوارض های قانونی ساخت و ساز و صدور پروانه است، بنابراین اعضای شورای شهر و شهرداران باید از همه ظرفیت های مغفول مانده قانونی برای کسب درآمد و ارتقای خدمات و عمران شهری بهره بگیرند.

وی افزود: در تعریف منابع درآمدی سازمان شهرداری ها و حوزه عمرانی، وزارت کشور آمادگی این را دارد تا تسهیلات ارزان قیمت با بازه زمانی بلندمدت در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

استاندار ایلام تاکید کرد: شهرداری ها می توانند در هرمنطقه متناسب با مزیت هایی ‌که برای کارهای عمرانی، تولید و حوزه اقتصادی وجود دارد با جدیت کار کنند تا منبع درآمدی برای خود تعریف کنند .

سلیمانی دشتکی یادآور شد: ایلام در تهیه، تدوین و تصویب طرح های جامع تفصیلی و طرح هادی نسبت به دیگر استان ها عقب بود، در این سه سال اقدامات خوبی انجام شد که در این حوزه باید تلاش ها برای اجرایی شدن این کار تسریع یاید.

استاندار ایلام ادامه داد: هربرنامه توسعه ای باید متکی با اسناد و نقشه های مناسب باشد در غیر این صورت ساخت و سازها نامتناسب خواهد بود و علاوه بر ضرر و زیان بالا مشکلات دوچندان می شود.

وی با بیان اینکه در نوشتن طرح ها باید افق بلند مدت را در نظر بگیریم‌، گفت: در شهرهای کوچک ما چند عارضه داریم، اینکه برخی از افراد صاحب نفوذ با فشار جهت ساخت و سازها، خیابان ها و کوچه ها تغییراتی ایجاد می کنند که این ظلم است و بایدکاری کنیم‌ که منفعت همه مردم در نظر گرفته شود.

استاندار ایلام در ادامه عملکرد شهرداری های استان در مهار و کنترل وقایع و حوادث مهم چون سیل سال گذشته و مبارزه با ویروس کرونا را خوب ارزیابی کرد و افزود: در جریان بارندگی های سیلابی سال ۹۸ که در اکثر شهرهای استان رخ داد شهرداری ها با تلاش و اقدامات بسیار و همکاری با مجموعه اجرایی استان مانع از ایجاد خسارت های زیاد به شهرها شدند و خسارت ها را به حداقل رساندند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در جریان سیل سال گذشته امکانات و اعتبارات خوبی از سطح ملی در استان جذب شد و در این خصوص کمک های خوبی هم به شهرداری های استان اختتصاص یافت.

وی همچنین به نقش شهرداری ها در مهار ویروس کرونا و خدمات ارایه شده در مبارزه با این ویروس یادآور شد: از آغاز شیوع ویروس کرونا شهرداری های استان پیش قدم شدند و با ضد عفونی معابر و اماکن همراهی بسیاری خوبی نیز با مجموعه ستاد کرونای استان داشتندکه جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر در استان توجه خاصی به احداث پارک های محلی شده است، احداث پارک محلی چغاسبز و مجموعه تفریحی در دست اجرای ارغوان در سطح شهر ایلام و دیگر شهرهای استان از جمله کارهای خوب در این راستا است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار