استاندار خوزستان گفت: اهواز مشکلات زیادی در زمینه پرواز فرودگاهی، با توجه به بحران‌های طبیعی مختلف از جمله گرد و غبار دارد و اجرای پروژه‌های زیرساختی حتی با تعطیلی ۲۰ روزه فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز، به سود استان است که مسوولیت آن را نیز به عهده می‌گیریم.
کد خبر: ۹۲۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 17 December 2020

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از چند پروژه فرودگاه بینالمللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز بیان کرد:پایانه مسافری خارجی این فرودگاه مدتی راکد مانده بود و تصمیم مدیریتی برای احداث آن گرفته نمی‌شد اما خوشبختانه با حمایت وزارت راه و شهرسازی و همت پیمانکار این پروژه تاثیرگذار امروز به سرانجام رسید که شایسته تقدیر است.

وی افزود: در گذشته حجم خدمات این فرودگاه نسبت به ظرفیت مسافران پایین بود که با راه‌اندازی این پایانه می‌توانیم متناسب با شرایط مسافری امروز خدمات لازم را ارایه دهیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: اکنون نیاز است کارهای توسعه‌ای در حد بضاعت این فرودگاه انجام شود تا بتوانیم میزان خدمات را بیشتر کنیم؛ انتظار می‌رود باتوجه به توافقاتی که با شرکت فرودگاه‌های کشور داشتیم، راه‌اندازی ۱۴ محل توقف برای هواپیماها نیز به زودی در این فرودگاه انجام شود.

وی افزود: باید نگرانی و اضطراب مسافران هوایی را به حداقل برسانیم و پروژه‌های بیشتری را در این حوزه به بهره‌برداری برسانیم.

وی همچنین با بیان اینکه احداث کمربندی ماهشهر در جنوب خوزستان رو به اتمام است ادامه داد: امید است بتوانیم پروژه ۲ خطه شدن راه‌آهن اهواز - اندیمشک را نیز هرچه سریعتر به پایان برسانیم.

استاندار خوزستان گفت: پایانه مسافری فرودگاه آبادان نیز آماده بهره‌برداری است و پروژه چهار خطه شدن مسیر رامهرمز - بهبهان و هفتکل - باغملک نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شریعتی بیان کرد: امیدواریم عملیات اجرایی فرودگاه‌ مسجدسلیمان نیز تا پایان دولت دوازدهم آغاز شود و با توجه به اعتباری که آماده شده بتوانیم شرایط را برای خدمات‌دهی بیشتر به شهروندان فراهم کنیم.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برای ساخت منازل فرسوده مسجدسلیمان نیز نقش عمده‌ای دارد و تاکنون این وزارتخانه خدمات شایسته‌ای را در حوزه راه‌های روستایی و راهداری ارایه داده است.

استاندار خوزستان بیان‌کرد: چندین پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خوزستان با پنج هزار میلیارد ریال آماده بوده که امید است به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: همچنین جا دارد از اختصاص اعتبار مناسبی برای چهار خطه شدن جاده اهواز - خرمشهر و سایر پروژه‌ها از وزیر راه و شهرسازی قدردانی کنیم و امید است این مسیر توسعه در خوزستان با قوت و قدرت ادامه داشته باشد.

شریعتی بیان کرد: در بحث سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدامات خوبی در مسجدسلیمان و اهواز انجام شده و در بحث های شهرسازی نیز در مناطق مختلف خوزستان کارهای بزرگی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه برای بهره‌برداری از چند پروژه فرودگاهی و راه و شهرسازی در سفری یک روزه وارد خوزستان شد.

پایانه مسافری خارجی فرودگاه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع، افزایش سرانه مسافری به میزان ۷۰۰ هزار نفر در سال با اعتبار یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال ، خرید و نصب سیستم روشنایی باند و سیستم SFLS(سیستم تقرب فوق پیشرفته)، ۲ دستگاه دیزل و ژنراتور ، ۲ دستگاه چیلر و پنج دستگاه هواساز با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال و همچنین احداث محوطه جبهه زمینی، محوطه‌سازی و راه دسترسی پایانه به اپرون(توقفگاه وسایل پرنده) به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع با اعتبار ۶۵۵ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی هستند که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار