استاندار قم از قرار گرفتن قم در آستانه وضعیت زرد خبر داد. در حال حاضر ۲۲۱ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بوده که حال ۵۰ نفر آن‌ها وخیم است. مردم امسال دورهمی را به شکل مجازی برگزار کنند چرا که در صورت عدم رعایت ممکن است وضعیت بدتر شود.
کد خبر: ۹۲۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳ 17 December 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت شرایط کرونا در قم اظهار داشت: در حال حاضر همچنان در وضعیت نارنجی هستیم اما به گفته کارشناسان قم در آستانه وضعیت زرد است که در صورت هر تغییری اعلام خواهد شد.

وی به مصوبات ملی ابلاغ شده به دستگاه‌های اجرایی و جامعه هدف اشاره کرد و گفت: درخصوص تشدید نظارت‌ها همه سازمان‌ها به ویژه در شرایط کنونی در آستانه شب یلدا از مردم می‌خواهیم که امسال دورهمی را به شکل مجازی برگزار کنند چرا که در صورت عدم رعایت ممکن است وضعیت بدتر شود.

استاندار قم به تشدید محدودیت‌های شب یلدا اشاره کرد و ادامه داد: همه مطب‌ها باید نوبت‌دهی ها الکترونیکی باشد تا از ازدحام بیماران در انتظار جلوگیری شود و تجمعات به حداقل برسد، براساس برنامه ریزی در این مورد نظارت‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت روزبازارها خاطرنشان کرد: در وضعیت قرمز بازار روزها تعطیل‌اند اما در وضعیت نارنجی و زرد کارگروهی برای ساماندهی بازارروزها با محوریت شهرداری شکل می‌گیرد تا هم امرار معاش و معیشت فعالان آن لحاظ شود و علاوه بر آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

سرمست با بیان اینکه براساس مصوبات ستاد ملی در جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها، مراکز پلیس بعلاوه 10 تشدید نظارت صورت گیرد تصریح کرد: در شرایط نارنجی و زرد همه آزمون‌ها و کلاس‌ها غیرحضوری خواهد بود، از همین رو در این ایام از همه مراکز بازدید به عمل خواهد آمد تا تخلفی صورت نگیرد.

بستری ۵۰ بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، نیز در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و ششم آذرماه، ۲۸ نفر پذیرش اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا صورت گرفته است.

وی گفت: از بین این افراد ۱۷ نفر در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که ۲۲ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند ترخیص شده اند گفت: در حال حاضر ۲۲۱ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال ۵۰ نفر آنها وخیم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار