رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با اشاره به اینکه نقل و انتقال اسناد ملکی تنها بر اساس کد ملی خریدار و فروشنده ممکن خواهد بود گفت: بررسی های این اتحادیه نشان می دهد که در اهواز هیچگونه معاملات فروش ملکی به اتباع خارجی انجام نشده است.
کد خبر: ۹۲۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 16 December 2020

قنبرعلی زنگنه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به ادعاهای مطرح شده درفضای مجازی مبنی بر هجوم غیرایرانی‌ها برای خرید مسکن در اهواز اظهارداشت: برابر قانون فروش املاک به اتباع خارجی بدون اذن دولت و مراجع مربوطه، ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه ملکی در اهواز به اتباع خارجی فروخته نشده است ادامه‌داد: اگر وزارت راه و شهرسازی در این خصوص مستنداتی دارد باید مراتب را به اطلاع نهادهای نظارتی و امنیتی برساند.

زنگنه در خصوص فرآیند رهن و اجاره املاک به اتباع غیر ایرانی گفت: در این زمینه مواردی در دفاتر مشاور املاک اهواز به شکل قراردادهای اجاره و رهن به ثبت رسیده است که یک نسخه از این اسناد به اداره نظارت بر اماکن عمومی تحویل داده می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز خاطرنشان‌کرد: خرید و فروش ملک برابر قانون مستلزم انجام استعلام از اداره ثبت املاک، شهرداری و اداره دارایی است که انجام آن بر اساس کد ملی، کد پستی، پلاک ثبتی ملک به اضافه مشخصات خریدار و فروشنده در دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کد ملی به‌عنوان یک شاخص اساسی در انجام نقل و انتقال اسناد ملکی محسوب می‌شود ادامه‌داد: کد ملی تنها مختص آحاد ملت ایران است و برهمین اساس انجام فرآیندهای ثبت املاک به نام اتباع غیرایرانی بدون اذن دولت امکان پذیر نیست.

اظهاراتی که قیمت ملک در اهواز را تحت تاثیر خواهد داد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز به بخش دیگری از اظهارات معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر متوسط قیمت مسکن در شهرهایی خوزستان برابر با متری ۲۳۵ میلیون ریال اشاره‌کرد و گفت: پیش بینی ها نشان می دهد که بر اساس اظهارات صورت گرفته ممکن است طی روزهای آینده، قیمت املاک در اهواز روند افزایشی پیدا کند.

وی ادامه‌داد: کلانشهر اهواز از مناطق مختلفی برخوردار است و برآوردها نشان می‌دهد که در مجموع متوسط قیمت ملک بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال است.

زنگنه بیشترین قیمت فروش ملک در اهواز را مربوط به منطقه غربی کیانپارس برابر با متری ۳۵۰ میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال عنوان‌کرد و گفت: دیگر مناطق برخوردار اهواز را می‌توان زیتون کارمندی و کوی ملت با متری ۲۰۰ میلیون ریال دانست.

دولت باید متولی ساخت مسکن باشد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز مسکن را به عنوان یک کالای لوکس در کشور و استان خوزستان عنوان‌کرد و گفت: ساخت مسکن از مولفه‌های مختلفی برخوردار است که بر قیمت تمام شده آن تاثیر مستقیم دارد.

زنگنه به افزایش هزینه‌های ایجاد انشعاب حامل‌های انرژی ویژه واحدهای مسکونی طی سال‌ها و ماه‌های اخیر اشاره‌کرد و افزود: بنابراین اگر دولت قصد دارد قیمت مسکن را کنترل کند می‌بایست ضمن ارائه یارانه به بخش تولید، فرآیند ساخت را نیز بر عهده بگیرد و مسکن را در اختیار مصرف کننده واقعی (جوانان و خانواده‌های کم بضاعت) قرار دهد.

بر اساس این گزارش ابتدای هفته جاری معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: گران‌ترین شهر کشور از نظر متوسط قیمت مسکن، تهران با قیمت هر مترمربع ۲۷۸ میلیون ریال و ارزان‌ترین، کهگیلویه و بویر احمد با متری ۳۲ میلیون ریال بوده است. همچنین متوسط قیمت مسکن در شهرهایی خوزستان برابر متری۲۳۵ میلیون ریال، فارس متری ۱۱۴ میلیون ریال، اصفهان متری ۱۱۱ میلیون ریال، ایلام متری ۴۰ میلیون ریال، بیرجند متری ۴۲ میلیون ریال، بجنورد متری ۴۵ میلیون ریال، کرمانشاه متری ۴۶ میلیون ریال و اراک و زنجان نیز بالاتر از ۱۰۰ میلیون ریال بوده است. متوسط قیمت مسکن در سایر مراکز استان‌ها زیر متری ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار