دادستان قم با بیان اینکه بحث کلاهبرداری و پرداخت سودهای نامتعارف به معضلی تبدیل شده که متاسفانه در حال تبلیغ است و هر روز عده‌ای را درگیر می‌کند، گفت: ما تا به حال یک مورد هم نداشتیم که کسی وعده پرداخت سود بالای ۲۰درصد داده باشد و کلاهبرداری نباشد.
کد خبر: ۹۲۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 16 December 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، دادستانی را در خط مقدم برخورد با مسائل کیفری و مواجهه با جرائم  برشمرد و گفت: علاوه بر پرونده‌های معمولی که رسیدگی می‌شود تعداد زیادی پرونده کیفری وجود دارد که در سال رقم قابل توجهی از پرونده ها را شامل می‌شود.

دادستان قم ادامه داد: یکی از مشکلات ما در دستگاه قضا و دادستانی، وجود پرونده‌های زمان‌بر، سنگین و پر حاشیه است که با عنوان پرونده‌های کثیر الشاکی نامیده می‌شوند و از جمله آن پرونده‌ها می‌توان به پرونده گوهر ناز و رضوان اشاره کرد که بر اساس سیاست ابلاغی از سوی ریاست دادگستری استان رسیدگی فوری و جدی به این گونه پرونده‌ها در اسرع وقت در دستور کار است و خیلی از آنها پرونده‌هایشان تکمیل و منجر به رأی شده است.

وی یکی از معضلات استان قم و کشور را پرونده‌های ملکی و پرحاشیه فروش قولنامه‌ای املاک دانست و گفت: به صورت قانونی سند رسمی در خصوص ملک باید تنظیم گردد و به ثبت برسد که باعث بروز مشکل نشود و چون املاک قولنامه‌ای بنچاق و سابقه ندارد راحت می‌شود به چند نفر فروخت که این باعث خیلی از کلاهبرداری‌ها است.

غریب بیان کرد: سیاست ما در قرارگاهی که در دادگستری تشکیل داده‌ایم اخذ گزارشات مردمی و رسیدگی با جدیت به این گزارشات است.

وی با بیان اینکه بحث کلاهبرداری و پرداخت سودهای نامتعارف به معضلی تبدیل شده که متاسفانه در حال تبلیغ است و هر روز عده‌ای را درگیر می‌کند، تصریح کرد: ما تا به حال یک مورد هم نداشتیم که کسی وعده پرداخت سود بالای ۲۰درصد داده باشد و کلاهبرداری نباشد. 

دادستان قم در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی که دغدغه روز مؤمنین استان قم است، گفت: یکی از نیات تشکیل این قرارگاه در دادستانی، حمایت از آمران به معروف و ستاد امر به معروف و نهادها و ستادهایی است که در بحث امر به معروف فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کسی نمی‌تواند ادعا کند که ما برای برخورد با خانه فساد، مزاحمت نوامیس مردم، سگ گردانی، کشف حجاب و مصادیق دیگر ناهنجاری به دادسرا مراجعه کردیم و دادسرا اقدامی انجام نداده است.

غریب تأکید کرد: اراده و سیاست برخورد با ناهنجاری در دادستانی استان قم وجود دارد و ما منتظر گزارشات مردمی در این امر مهم هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار