اینک که با یک تصمیم دیر هنگام از سوی ستادملی کرونا و با اعمال محدودیت دو هفته ای و همکاری وهمراهی مردم وصنوف و تحمیل هزاران میلیارد تومان هزینه به اقتصاد خرد وکلان ،تازه کشور در حال گذار از شرایط بحرانی پاییزی است ،زمزمه های نگران کننده ای از سوی وزارت  آموزش وپرورش به گوش می رسد !
کد خبر: ۹۲۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳ 16 December 2020

تابناک ایلام ::در خلال چند ماهی که بخش قابل توجهی از قلم فرسایی خود را بر هشدار های پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا متمرکز نمودیم ،به این تجربه ای دست یافتیم که هرگاه به هردلیلی اعم از غفلت مسئولین ومردم و یا رها شدن سنگر مقابله،عادی انگاری شده است ،از همان معبر شدیدترین تهاجم را از سوی این ویروس شاهد بوده ایم .هرگاه زمینه فعالیت تجمعات نظیر مدارس وآموزشگاهها فراهم شده است ،پشت بند آن بحران ابتلا ومرگ ومیرها را شاهد بوده ایم.

این نکته مهم را هرگز از یاد نبرده ایم که با سپری شدن ماههای پایانی فصل تابستان ،از نظر شیوع کرونا درست در وضعیت کنونی قرار داشتیم ،البته تعداد مرگ ومیرها به مراتب کمتر از ماههای اخیربود . اما با تصمیم نابخردانه ونسنجیده ای که از سوی مسئولین وزارت  آموزش وپرورش اتخاذ شد ،با بی توجهی وزیر به هشدارها و انذارهای دغدغه مندان ،صاحبنظران ورسانه های کشور ،وبازگشایی مدارس ،آنچه را که انتظار داشتیم رقم خورد .

دانش آموزان این ناقلین خاموش را به جان خانواده ها انداختند ،نتیجه آن شد که نباید می شد ،کرونا تا عمق خانواده ها پیش رفت ،همه گیری خانوادگی رقم خورد ،صدهها معلم حان خود را از دست دادند ،آمار مرگ ومیرهای روزانه به بیش از 400 نفر رسید ،هزینه های درمانی و نگهداری بیماران کرونایی به سیستم بهداشت ودرمان کشور تحمیل شد ،سیستم درمانی فرسوده وناتوان شد ودهها پزشک وپرستار در این مسیر خطیر به شهادت رسیدند.

اگر واقعا سیستم نظارتی و پاسخگویی کشور به درستی کار می کرد ،الان می بایست بانی وعامل این همه همه هزینه مالی وجانی که بر اثر یک تصمیم نادرست به کشور تحمیل شد ،مورد بازخواست قرار می گرفت ومحاکمه می شد  و آن کسی نبود جز وزیر آموزش وپرورشی که تا دقیقه آخر بر تصمیمش باقی ماند و برای هشدارها وتوصیه ها هیچ تره ای خرد نکرد.

اینک که با یک تصمیم دیر هنگام از سوی ستادملی کرونا و با اعمال محدودیت دو هفته ای و همکاری وهمراهی مردم وصنوف و تحمیل هزاران میلیارد تومان هزینه به اقتصاد خرد وکلان ،تازه کشور در حال گذار از شرایط بحرانی پاییزی است ،زمزمه های نگران کننده ای از سوی وزارت  آموزش وپرورش به گوش می رسد !

انگار مسئولین آموزش وپرورش بازهم در صددند که مسیر غلط نیمه دوم شهریور را بپیمایند و با بازگشایی مدارس در دی ماه ،یازهم کشور را با یک بحران تازه ای درگیر نموده و وضعیت را به سر خط بازگردانند . مگر از حیث کرونا چه اتفاق تازه ای برای کشور رقم خورده است که بخواهید بازهم با کنار هم قرار دادن دانش آموزان بحران جدیدی بیافرینید ؟!

بی تدبیری  مسئولی در تهیه واکسن کرونا ،ما را در ردیف آخرین کشورها قرار دارند ،برای تامین اعتبار و تهیه واکسن هنوز به  اجماع نرسیده اند ،سیاست زدگی آنان در مراکز تصمیم گیری ،سلامت مردم را به گروگان گرفته است !باور کنید اگر تست کرونا رایگان شود ،تعداد مبتلایان به مراتب بیشتر از آمارهای ارایه شده خواهد بود .با این شرایط آیا تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس سم نیست ؟! آیا سوق دادن مردم به سمت قتلگاه معنا نمی شود ؟!

براساس اخباری که از کشورهای اروپایی منتشر شده  ،پیک چهارم کرونا در حال شکل گیری است ،در جنوب بریتانیا نوع جدیدی از ویروس کرونا با اپیدمی سریعتر از نوعی فعلی اش مشاهده شده است که همین موضوع نگرانی کشورهای اروپایی را بر انگیخته و امروز نیز کشورهای آلمان وانگلیس تعطیلات چند هفته ای را اعمال کرده اند .

بدیهی است با ورود به فصل زمستان و عادی انگاری شرایط پیک بعدی این همه گیری در کشور ما هم شکل خواهد گرفت ،مدیران آموزش وپرورش باید مراقبت کنند که تصمیمات آنان در بازگشایی غیر مسئولانه مدارس در فصل زمستان به  شکل گیری بحران جدید در کشور نیانجامد ،قطعا در صورت اتخاذ چنین تصمیمی و بروز بحران جدید ،این بار رسانه ها از مدیران آموزش وپرروش نخواهند گذشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار