همزمان با هفته پژوهش برگزار شد؛
همزمان با هفته پژوهش نشست کتاب خوان «ترور پژوهش» با معرفی 4 کتاب با مووضع زندگی و سیره شهدای هسته ای کشور در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 14 December 2020

به گزارش تابناک رضوی؛ همزمان با هفته پژوهش نشست کتاب خوان «ترور پژوهش» با معرفی 4 کتاب با موضوع زندگی و سیره شهدای هسته ای کشور با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان،مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه ضمن پاسداشت هفته پژوهش و یاد و نام مجاهدان علمی و پژوهشگران شهید حوزه علم و دانش هسته ای کشور گفت: در روزهای اخیر یکی دیگر از بزرگان علمی کشور به واسطه جهاد علمی خود مورد کینه استکبار جهانی قرار گرفت و به مقام عظمای شهادت رسید که در واقع دشمن با شهادت ایشان پژوهش و تحقیق و علم آموزی را مورد هدف قرار داد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد:  این شهادت ادامه راه  دانشمندان دیگری از کشور است که با جهاد علمی خود عمر خود را در مسیر عزت و اقتدار ایران علمی صرف کردند.

وی ادامه داد: برنامه های هفته پژوهش اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز به همین منظور با نام و یاد شهدای هسته ای کشور وبه نام «ترور پژوهش» با معرفی و خوانش چهار کتاب از زندگی وسیره این شهدای بزرگوار آغاز می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ابراز امیدورای کرد با معرفی این کتابخانه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی بیشتر با شهدای هسته ای کشور آشنا شوند.

حجت الاسلام سبزیان به اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب  مقام معظم رهبری گفت: جهاد علمی در کشور با شتاب بیشتر در گام دوم ادامه دارد و این جهاد علمی باعث هراس و ترس بیشتر دشمن شده است.

وی واکنشهای دشمن با حذف فیزیکی و ترور دانشمندان ایران اسلامی را آگاهی  از قدرت پژوهشی و علمی ودانشی ایران دانست و ادامه داد: این ترس و و خوف دشمن از رشد روز افزون ایران اسلامی در عرصه های علمی و پژوهشی حکایت دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نسل جوان را مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب دانست که باید قدر چهره های علمی کشور را در زمان حیات بداند و سیره آنها را مبنای نظر قرار دهد.

در ادامه نشست کتاب خوان «ترور پژوهش» کتاب «شلیک به دانش» تالیف محمد امین آبادی، توسط زهره محمدی،مسئول روابط عمومی دانشکده رسانه خبرگزاری فارس معرفی شد.

وی در معرفی کتاب «شلیک به دانش» گفت: ترور در دنیای اسلام چیز تازه ای نیست و از ابتدای اسلام و از شب لیله المبیت با سو قصد به نبی مکرم اسلام و شهادت امامان معصوم با شمشیر یا زهر تا امروز با شهادت شهدای هسته ای کشور وجود داشته است و فقط شکل آن عوض شده است.

محمدی ترور را نشانه ای از ضعف دشمن و قدرت و استکحکام انقلاب عنوان کرد.

معرفی کتاب «شهید علم» توسط حسین مروتی مولف کتاب در ادامه این نشست کتاب خوان انجام شد.

حسین مروتی در خصوص این کتاب گفت:« شهید علم» حاصل هشتاد مصاحبه با خانواده و دوستان و نزدیکان شهید مجید شهریاری از شهدای گرانقدر هسته ای کشور است.

وی ادامه داد: در این کتاب شخصیت جامع و کامل شهید شهریاری  یکی از اعجوبه های ریاضی کشور و در عین حال شخصیتی فرهنگی و هنری و مذهبی روایت شده است.

معرفی کتاب « به وقت نوترون» تالیف گروه نویسندگان توسط صادق میرصالحیان، مدیر انتشارات راه عشق نیز در ادامه این نشست کتاب خوان انجام شد.

میرصالحیان در معرفی این کتاب گفت: کتاب به وقت نوترون سرگذشت زندگی چهار تن از شهدای هسته ای کشور است که در بخش چهارم کتاب در قالب 110پرتو ، پرتوهایی از زندگی و سیره شهید مسعود علیمحمدی روایت شده است.

معرفی کتاب «برخیز و اول تو بکش» تالیف رونن برگمن، توسط هادی عبادی مترجم کتاب نیز در ادامه این نشست انجام شد.

هادی عبادی در معرفی این کتاب گفت: کتاب «برخیز و اول تو بکش» تاریخ ایجاد رژیم صهیونیستی بر مبنای ترور و کشتار است.

وی ادامه داد: این رژیم حاصل سازمانهای مخفی، مسلح و جنایتکاری است که باعث به وجود آمدن رژیم صهیونیستی شدند و بعد از ایجاد رژیم، شاکله امنیتی آنرا تشکیل دادند.

وی در ادامه به بخشهایی از کتاب با موضوع نحوه شهادت چهار داشمند هسته ای ایران اسلامی پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار