مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه سرانه مصرف آرد گندم در استان بیش از ۱۰ کیلوگرم برای هر نفر است، گفت: این میزان مصرف از نرم کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۹۲۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 14 December 2020

محمد ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 603 واحد نانوایی در استان زنجان فعال است که از این تعداد، یک هزار و ۷۹ نانوایی یارانه‌ای نوع یک و ۵۲۴ نانوایی نوع 2 است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه در شهر زنجان از 611 واحد نانوایی 356 واحد نوع یک و 255 واحد نوع 2 است، اضافه کرد: این نانوایی‌ها بر اساس آمار جمعیتی مناطق سهمیه‌بندی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ماه جاری بنا به دستور استاندار نسبت به شناسایی 20 منطقه شهر زنجان که پرتراکم هستند، اقدام شده است، اضافه کرد: این نانوایی‌ها از هفته قبل به صورت دو شیفت فعالیت دارند.

ایزدی تصریح کرد: همچنین به ۲۷ نانوایی در استان زنجان از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده تا به سهمیه آردشان افزوده شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه سرانه مصرف آرد گندم در استان بیش از ۱۰ کیلوگرم برای هر نفر است، تصریح کرد: این میزان مصرف از نرم کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه بیش از ۱۱ هزار تن آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها در استان زنجان تحویل داده می‌شود، اضافه کرد: کاهشی در ارتباط با سهمیه نانوایی‌ها نداریم.

ایزدی همچنین درباره شلوغی بیش از حد برخی از نانوایی‌ها نیز گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی موجب این امر شده است و شاید در شرایط عادی نیز همین تعداد مشتری وجود داشت، اما در این شرایط بیشتر نمود دارد.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان نیز با اشاره به اینکه مشکلی از نظر تامین نان شهروندان وجود ندارد، تصریح کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده برخی از نانوایی‌ها به صورت دو شیفته هم فعال هستند.

کمال الماسی با بیان اینکه در صورت هرگونه تعطیلی اصناف و بازار، نانوایی‌ها به هیچ عنوان تعطیل نیستند، گفت: نانوایی‌ها فقط مجاز به تعطیلی هفتگی خود هستند که این موضوع هم در برنامه ماهیانه آنها مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در نانوایی‌ها قابل قبول است و نظارت مستمر بر آن وجود دارد، تصریح کرد: بحث استفاده مشتریان از ماسک و همچنین استفاده از دستگاه کارتخوان از جمله مسائلی است که توسط نانوایی‌ها رعایت می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان همچنین از فاصله‌گذاری اجتماعی در نانوایی‌های شلوغ خبر داد و گفت: مشکلی از این بابت هم وجود ندارد.

وی همچنین درباره افزایش قیمت نان نیز گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار