مدیر کل و جمعی از امدادگران کمیته امداد استان مرکزی با نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۹۲۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 13 December 2020

 


به گزارش تابناک مرکزی ، علی اکبر کریمی ، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری مجلس با کمیته امداد نقش مؤثری در کاهش فقر و کمک به نیازمندان خواهد داشت.
وی افزود: مجلس حامی محرومان است و در کنار کمیته امداد در کمک به نیازمندان و رفع محرومیت تلاش می کند.
محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه برنامه‌ها ، اهداف و مصوبات مجلس در راستای فقر زدایی و دستگیری بیشتر از محرومان است، گفت:کمیته امداد می تواند پیشنهادات خود را برای خدمت رسانی بهتر به نیازمندان به نمایندگان مجلس در سطح استان ارائه کند تا این پیشنهادات در کمیسیون‌ها بررسی و در صورت تأیید تصویب شود.
مجیدمومنی، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی هم با قدردانی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه میزان مستمری مددجویان جوابگوی نیازهای آنها نیست که پیشنهاد این است که این میزان مستمری برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی حداقل تا ۲۰ درصد حداقل حقوق کارکنان و کارمندان باشد.
وی با بیان اینکه مسکن از نیازهای ضروری مددجویان تحت حمایت است و بسیاری از خانوارهای تحت حمایت مستاجر و با افزایش اجاره مسکن در سال جاری دچار مشکل هستند، اظهار داشت: از محل هدفمندی یارانه ها پنج هزار میلیارد برای مسکن محرومان در نظر گرفته شده که با عنایات نمایندگان و تخصیص این اعتبار بخش قابل توجهی از مشکلات محرومان در بخش مسکن برطرف می شود.
وی مولدهای خورشیدی کمیته امداد را از اقدامات حوزه اشتغال کمیته امداد اعلام کرد وگفت: با عنایت مجلس و تخصیص اعتبار برای این منظور اقدامی مؤثر در مسیر توانمندسازی و ایجاد انرژی پاک انجام می شود وپیشنهاد می شود هزینه انشعابات که در سنوات گذشته برای مددجویان رایگان بوده مجدد بررسی و برای این اقشار رایگان شود.
مومنی با اشاره به اینکه تعداد ۲۵۰۰ دانش آموز  دسترسی به گوشی هوشمند برای آموزش ندارند، افزود: هرچندکمیته امداد با کمک خیران تعداد ۵۰۰ تبلت برای این دانش آموزان تهیه کرده تعداد زیادی از این دانش آموز فاقد گوشی هوشمند که با عنایات دولت و تخصیص اعتبار مشکل این دانش آموزان قابل حل است.
وی افزود: در بودجه میزان چهار درصد جرائم رانندگی برای معلولین و بیماران تحت حمایت اختصاص داده شده است، پیشنهاد می شود تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیماران خاص و صعب العلاج کمیته امداد که در شرایط سختی هستند اختصاص یابد.
وی اظهارداشت: همچنین اعتباری به منظور حق بیمه زنان سرپرست خانوار که به دلیل عدم اعتبارات در سالهای جاری به نسبت سال قبل کمتر بوده در نظرگرفته شود.
وی سرانه پرداختی تسهیلات اشتغال برای مددجویان را مبلغ ۵۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: با توجه به شرایط امروز جامعه این مبلغ جوابگوی ایجاد اشتغال نیست و پیشنهاد ما این است که مبلغ تسهیلات با تخصیص اعتبار تا حداقل ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اهمیت بیمه منازل مددجویان تحت حمایت گفت: با عنایت به اینکه کشور ما کشوری حادثه خیز است دولت اعتباری برای این منظور اختصاص داده نشده که پیشنهاد می شود برای بیمه منازل مسکونی مددجویان اعتبار در نظر گرفته شود.
وی افزود: از پیشنهادات کمیته امداد به نمایندگان مجلس تصویب قانونی مبنی بر افزایش مدت اقساط تسهیلات پرداختی به مددجویان تا ۷ سال مدت بازپرداخت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار