مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم از عدم استقبال کارگران ساختمانی از طرح ساماندهی خبر داد و گفت: سامانه‌ای با همکاری فنی حرفه‌ای و انجمن صنفی کارگران در دست ایجاد است.
کد خبر: ۹۲۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 13 December 2020

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی با اشاره به عدم استقبال کارگران ساختمانی از طرح ساماندهی اظهار داشت: هدف از ساماندهی، حفظ کرامت کارگران و بیمه آن‌ها و امنیت و آسایش خاطر کارگر و کارفرمایان در کار ساختمانی است، این اهداف زمانی ایجاد می‌شود که سامانه‌ای طراحی‌شده و در این فرآیند هر کس نیاز به کارگر دارد، فردی معتمد، شناسنامه‌دار و دارای تخصص را به کار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم تصریح کرد: در این طرح، بیمه و کار برای کارگرها مشخص است که البته نیاز به سامانه و زیرساخت دارد و ایجاد سامانه‌ای با همراهی فنی حرفه‌ای و انجمن صنفی کارگران هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه قرار شد شهرداری در اجرای این طرح، زمینی را تأمین کرده و به انجمن کارگران ساختمانی بدهد تا ساختمان در زمین مناسبی احداث شود، ابراز کرد: دراین‌باره مجوز کاریابی به انجمن ساختمانی داده‌شده تا قانون‌مند باشد و رضایت کافی از اجرای طرح به دست بیاید.

کاویانی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهرداری به‌صورت موقت مکانی در نظر بگیرد تا کارگران در سرما و گرما نباشند، طرح هنوز ناقص است و از آن استقبال نمی‌شود، اما فرآیند اجرای طرح ادامه داشته و 90 درصد سامانه انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر شهرداری نتواند مکانی را به اجرای طرح اختصاص دهد، ما فضای لازم را به وجود می‌آوریم و از طریق فضای مجازی، اشتغال را فراهم می‌کنیم، یادآور شد: مهم‌ترین کار این بوده که برای کارگران، کاری پیدا شود و می‌خواهیم مکانی شکل بگیرد که شهرداری و دستگاه‌ها از این سامانه کارگر بگیرند و هدف آن است وقتی کارگر از منزل خارج می‌شود سر کار برود و بیکار نباشد، بنا داریم کارگران ساحتمانی به‌گونه‌ای ساماندهی شوند که دغدغه کار نداشته باشند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم در مورد بازنشستگان نیز عنوان کرد: برای کلیه بازنشستگان همسان‌سازی اتفاق می‌افتد اما مشاغل سخت و زیان‌آور طبق قانون کار خواهد بود .

کاویانی در مورد حمایت از کارگاه‌های تعطیل‌شده بیان کرد: 67 میلیارد تومان وام در جهت آسیب‌های کرونایی پرداخت شد و برای تثبیت اشتغال 95 میلیارد تومان ثبت‌نام کرده‌اند، دراین‌باره برای تثبیت اشتغال هر نفر 12 میلیون تومان و بازگشت به کار 16 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار