مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: سه هزار و ۱۰۰ تن بذر گندم از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بین کشاورزان دزفول توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 12 December 2020

احمد زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشکلی در تامین بذر گندم در شهرستان دزفول وجود ندارد، افزود: هفته گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ تن و پیش از این یکهزار تن بذر گندم بین کشاورزان دزفول توزیع شد، مشکلی در خصوص تامین بذر گندم در دزفول وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تامین ۳۰ درصد بذر مورد نیاز گندم کشاورزان است، اظهارداشت: بقیه بذر مورد نیاز باید توسط کشاورز تامین شود با این وجود تاکنون بیش از ۵۰ درصد بذر مورد نیاز گندم کشاورزان دزفول تامین شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول درخصوص کشت دیم گندم نیز گفت: سردشت و شهیون کشت بیشترین گندم دیم را در دزفول برعهده دارند که تاکنون ۹۰ درصد بذر مورد نیاز آنها تامین شده و آمادگی تامین ۱۰۰ درصد بذر را نیز داریم.

وی با بیان اینکه توزیع بذر گندم با اولویت مناطق محروم و محدودیت مالی کشاورزان انجام شده است، افزود: کشت گندم در ۳۰ هزار هکتار زمین زراعی دزفول به صورت آبی و ۱۳ هزار هکتار به صورت دیم در حال انجام است.
زارعی بیان کرد: به علت تاخیر در بارندگی‌های امسال، کشت گندم دیم نیز با تاخیر انجام شد ولی مشکلی درخصوص تامین بذر وجود نداشته است.

سالانه افزون بر ۲.۵ میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در بیش از ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان دزفول تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار