عملیات پیش گرم کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان روز جمعه با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و عباس رضایی استاندار و جمعی از مسوولان استانی آغاز شده است.
کد خبر: ۹۲۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 11 December 2020

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت،معدن و تجارت در حاشیه بازدید از ذوب آهن و جلسه راهکارهای تامین پایدار مواد اولیه و رفع موانع جهش تولید در جمع خبرنگاران افزود: ذوب آهن اصفهان با پیشینه بیش از ۵۰ ساله در کشور آغازگر صنعت فولاد کشور بوده است.

وی ادامه داد: امروز که در برخی از استان‌ها فولاد داریم به برکت ذوب آهن و متخصصان کارآزموده این صنعت بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امروز در ذوب آهن به منظور رفع مشکلات آن‌ها حضور یافتیم و مشکلات این صنعت به زودی در کمیته‌ای مشخص در سازمان ایمیدرو مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد: کوره یک ذوب آهن پس از مدت‌ها تعطیلی و با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن چدن مذاب فعالیت خود را مجدد آغاز کرده است.

رزم حسینی با اشاره به افزایش تولید ریل در کشور اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم کل ریل کشور توسط ذوب آهن تامین خواهد شد و در آینده مازاد آن صادرات خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برخی از کشورها سفارش ریل داشتند که امیدواریم بتوانیم صادر کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید در حد امکان سیاست مبتنی بر سلامت اقتصادی و حذف رانت‌های پیش رو و شفاف سازی گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی سیاست ستاد اقتصادی دولت در حوزه فولاد اجرا شد و این سیاست به تقویت صنعت فولاد منجر می‌شود.

رزم حسینی گفت: با توجه به پیشینه ذوب آهن و شرایط بوجود آمده این شرکت را تحت تاثیر قرار داد اما خوشبختانه در سال گذشته و جاری وضعیت خوبی در ذوب آهن حاکم شده است.

وی با اشاره به جهش تولید ذوب آهن خاطرنشان کرد: به تازگی با افتتاح کوره شماره یک ذوب آهن و فعالیت‌های خوب در حوزه ساخت قطعات جهش تولید را در این واحد صنعتی شاهد هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار