طی ۹ ماهه سال جاری؛
مسئول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان، گفت: ۲۵ تن چوب غیر مجاز جنگلی در ۹ ماهه اول سال جاری در این شهرستان کشف و با متخلفان برخورد قضایی صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۲۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 10 December 2020

۲۵تن چوب قاچاق در شهرستان سمنان کشف شد

به گزارش تابناک سمنان مهرزاد شادمان راد در نشست معاونان منابع طبیعی شهرستان سمنان به میزبانی این اداره همزمان با صبح پنج شنبه با بیان اینکه کشف ۲۵ تن چوب غیر مجاز جنگلی در ۹ ماهه اول سال جاری در شهرستان نشان از کنترل مبادی ورودی و خروجی و مقابله با تخلفات منابع طبیعی است، بیان کرد: در سال جاری سه دستگاه کامیون حامل ۲۵ تن چوب قاچاق در حالی که از مبدا جنگل‌های استان مازندران، عازم شرق سمنان بود، در شهرستان سمنان متوقف شده است.

وی با بیان اینکه طی عملیات گشت و بازرسی در گلوگاه‌های قاچاق چوب اطراف شهرستان سمنان این سه دستگاه کامیون که عمدتاً چوب بلوط و انجیلی داشتند شناسایی شده است، افزود: همکاری عوامل انتظامی شهرستان موجب توقیف خودرو و ضبط چوب‌های قاچاق شده است.

مسئول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد: مطابق قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، حمل غیر مجاز چوب و هیزم حاصله از درختان جنگلی موجب ضبط عین مال و توقیف خودرو و جزای نقدی می‌شود، گفت: در صورتی که راننده با علم به غیرمجاز بودن محموله، اقدام به حمل آن کرده باشد از رانندگی هم محروم خواهد شد.

شادمان راد با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مربوط به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف در اراضی ملی، بوته کنی و قطع درختان، حمل چوب غیرمجاز و یا وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی و.. مراتب را فوراً به تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ اطلاع دهند، ابراز داشت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جز در سایه همراهی مردم میسر نیست.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار