مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: در سال جاری تا کنون ۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی با وجود مشکلات ناشی از تحریم و کرونا، در این استان انجام شد.
کد خبر: ۹۲۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 10 December 2020

رسول زارعی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: جلسات هماهنگی این سرمایه‌گذاری که در قالب اجرای مینی پالایشگاه در شهرستان بوشهر صورت می‌گیرد، در نیمه نخست امسال در استانداری بوشهر تشکیل شد و مجوز نهایی آن نیز به امضای وزیر اقتصاد رسیده‌است.

وی افزود: این پروژه اکنون در حال گذراندن بررسی‌های تخصصی مربوط به انتخاب زمین و جانمایی است و پس از انجام این مراحل اجرای آن آغاز می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذار این طرح از یکی از کشورهای همسایه است که در اجرای پروژه نیز توانمند و پیگیر است.

زارعی اضافه کرد: علاوه بر این ۲ پروژه سرمایه‌گذاری دیگر نیز هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار یورو در استان بوشهر صورت گرفته است که یکی از آنها هفته آینده در جلسه هیات صدور سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد مطرح می‌شود و در صورتی که بخوبی از آن دفاع شود مجوز نهایی آن صادر و اجرای آن آغاز می‌شود.

وی افزود: هماهنگی و مجوزهای اولیه دیگر سرمایه‌گذاری نیز انجام شده‌است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر ادامه داد: سه مورد تقاضای سرمایه‌گذاری در احداث زیرساخت‌های بوشهر نیز ارائه شده‌است که استان بوشهر پروژه‌های مهم و موثر خود مانند تکمیل راه آهن شیراز بوشهر، احداث آزاد راه، تکمیل سدهای در دست اقدام و چند پروژه دیگه را به آنها عرضه کرده‌است که پیش‌بینی می‌شود با اهتمامی که به کمک در تسریع اجرای زیر ساخت‌های توسعه‌ای استان وجود دارد بتوانیم موافقت وزارتخانه و مجوز برای آن را دریافت کنیم.

زارعی افزود: تقاضای سرمایه‌گذاری‌های خرد نیز در بخش‌های کشاورزی مانند احداث گلخانه و گردشگری مطرح شده‌است که در مراحل اولیه بحث و بررسی قرار دارد.

وی اظهار کرد: حمایت حداکثری از اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های انجام سرمایه‌گذاری خارجی مورد تاکید و هدف نص صریح قانون است و به همین سبب استاندار هر استان ریاست مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی در استان‌ها را به عهده دارد.

زارعی یادآورشد: با وجود تحریم‌ها اما بدلیل اقدام‌های موفق دیپلماتیک دولت در سه سال اخیر ۵۱۵ میلیون دلار در این استان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار