استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: این استان علاوه بر تولید برق برای مصرف داخلی کشور، ظرفیت صادرات به ۲ استان مهم کشور عراق شامل واسط و میسان را دارد.
کد خبر: ۹۲۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 08 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در مراسم افتتاح و بهربرداری ۶ پروژه برق رسانی و ۲ طرح آبرسانی ایلام در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو اظهار داشت: مرز مهران، دهلران و دشت عباس ایلام به دلیل اینکه بصورت مستقیم به شبکه نیروگاه برق سیمره وصل هستند به راحتی می توانند به استان های مهم کشور عراق در همسایگی ایلام و در نهایت دولت مرکزی این کشور صادارت برق داشته باشند.

وی یادآور شد: شبکه های توزیع برق مهران، دهلران، دره شهر، سیروان، بدره و ایلام در دست اقدام است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات ویژه در آینده نزدیک این شبکه ها به بهره برداری برسند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار عظیم نفت و گاز است، افزود: نیازمند ایجاد نیروگاه های جدیدی برای تامین برق پروژهای مهم نفت و گاز استان هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب و فاضلاب استان نیز افزود: در جریان سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه ۱۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های این حوزه اختصاص یافت.

استاندار ایلام در خصوص وضعیت آبرسانی شهر مرزی مهران نیز گفت: با توجه به تردد میلیونی زوار اربعین حسینی از این مرز، وزارت نیرو به شهر مهران توجه ویژه ای داشته باشد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به مشکلات کم آبی در شهر ایلام تاکید کرد: شهر ایلام به عنوان مرکزیت استان با چالش کم آبی مواجه است به طوری که در ایام تابستان جیره بندی انجام می شود.

وی یادآور شد: همچنین در بسیاری از مواقع بخصوص در فصل های پاییز و زمستان آب شرب شهر ایلام با کدورت آبی مواجه می شود که در این خصوص خواستار کمک وزارت نیرو برای حل این مشکل هستیم.

استاندار ایلام با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای حل مشکلات آبرسانی شهر ایلام افزود: طرح ارتقای شبکه آبرسانی از سد ایلام (چم‌گردلان) به شهر ایلام با هدف تامین آب پایدار مرکز استان و افزایش ظرفیت خط انتقال از محل سد مخزنی تا شهر ایلام به طول ۲۴ کیلومتر در حال اجراست.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه امور آب استان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون در استان ۶۹۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: وزارت نیرو پروژه های مهمی را در استان آغاز کرده است که با تلاش و عزم جدی به زودی ثمره آن برای استان و کشور کاملا محسوس خواهد شد.

وی اضافه کرد: سد سیمره یک کار بزرگ و سرمایه ملی است که در تامین برق کشور و صادرات برق به خارج از کشور بسیار مهم است.

استاندار ایلام اضافه کرد: در پایین دست سد سیمره مشکل سیل و روان آب ها وجود دارد که خسارت زیادی را به پمپاژها و کشاورزان وارد می کند که حل این‌ مشکل نیازمند توجه خاص وزارت نیرو است.

وی خواستار تعیین تکلیف اراضی تملیکی بالا دست سد سیمره شد و افزود: احداث سد تنظیمی در این منطقه بسیار ضروری است.

وی افزود: در بخش سامانه گرمسیری نیز کارهای بزرگی در استان انجام‌شده است که می توان به آبیاری ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در عین خوش، دشت عباس و فکه دهلران اشاره کرد./م

برچسب ها: آبفا ، استاندار ایلام ، برق ، آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار