مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همزمان با هفته جهانی معلولان ۲۲ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این اداره کل واگذار شد که این موضوع مهم برای دیگر معلولان فاقد مسکن نیز با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 08 December 2020

 محمد محمدی قیداری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث ۲۲ واحد مسکن ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲۹۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس  ۱۵ واحد مسکونی در شهرستان زنجان، پنج واحد در شهرستان خدابنده، یک واحد در طارم و یک واحد دیگر در شهرستان ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد.

محمدی با تاکید بر اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است اظهار داشت: بر این مبنا در مناطق روستایی استان نیز ۲۵۰ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر شناسایی شد که ۱۵۳ مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی نیز در مرحله پایانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: بین سازمان بهزیستی با سازمان بسیح سازندگی کشور در خصوص مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولین و کمک به اجرای این طرح تفاهم نامه ای منعقد شده است.

محمدی افزود: سهم استان از این تفاهم‌نامه مناسب‌سازی حدود ۲۰۰ واحد مسکونی معلولین طبق سهمیه و برش تعیین شده دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور اعلام شده که این مهم در حال انجام است.

وی اظهار داشت: اقدام به موقع، سریع و جهادی در دسترس پذیری و مناسب سازی محل زندگی افراد دارای معلولیت، هزینه کرد بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب سازی، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب سازی و جلوگیری از موازی کاری های موجود از اهداف اختصاصی مناسب سازی مسکن مددجویی است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از حقوق معلولان،  افراد دارای معلولیت و مددجویان دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‌ های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می شوند.

این مسوول با تاکید بر اینکه انشعاب آب و برق برای جامعه هدف رایگان است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۵ نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری استفاده کرده اند.

بنابر آخرین آمار اعلام شده از سوی بهزیستی استان، هم اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان به تعداد ۲۸ هزارو ۹۵۸ نفر تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد ۶۵ درصد معادل ۱۸ هزارو ۴۴۲ خانوار مستمری بگیر و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار