سرمربی استقلال همچنان در تلاش است ایرادها و ضعف‌های تیمش را در جنبه های غیرفنی جست وجو کند.
کد خبر: ۹۲۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 08 December 2020

سرمربی استقلال همچنان در تلاش است ایرادها و ضعف‌های تیمش را در جنبه های غیرفنی جست وجو کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال با کادرفنی جدیدش نتوانسته فصل خوبی را آغاز کند و در همین هفته‌های ابتدایی نشان از تیمی می‌دهد که خیلی نمی‌تواند هوادارانش را امیدوار نگه دارد.

استقلال نه خوب بازی می‌کند،نه خوب موقعیت ایجاد می‌کند و نه خوب حریفانش را آنالیز و بوسیله آن تحت فشار می‌گذارد. در کنار این عوامل کادرفنی این تیم و در راس آنها محمود فکری بعد از هر ناکامی تیمش صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که جز افزودن بر مشکلات و حواشی استقلال نتیجه مثبتی برای این تیم بزرگ و پرطرفدار در برندارد.

فکری یک روز شکست تیمش را به نوع بازی حریف ربط داده و با استفاده از الفاظ رکیک سعی می‌کند به تخریب مربیان حریفش بپردازد. بعد از این ماجرا هم سکوت مقطعی را به عذرخواهی ترجیح می‌دهد و در آخر هم مدعی می‌شود آنهایی که تصاویرش را پخش کرده و باعث شدند فحاشی کند را حلال نخواهد کرد.

فکری در مقطعی دیگر با ستاره‌های تیمش از جمله شیخ دیاباته وارد چالش می‌شود و با برهم زدن آرامش بهترین بازیکن فصل پیشش مقدمات مصدومیت او را فراهم می‌آورد.

سرمربی استقلال این بار (روز گذشته) در توجیه بازی ضعیف و بی‌برنامه تیمش روی سر داوری خراب می‌شود. او با انتقادات شدید از تیم داوری مدعی می‌شود که نمی‌خواهند تیمش نتیجه بگیرد. همان جمله کلیشه‌ای که برخی مربیان با تجربه فوتبال کشورمان استاد به کار بردن آن در مواقع ناکامی هستند. اهالی فوتبال بارها از این دسته مربیان شنیده‌اند که عوامل یا دست‌های پشت‌پرده نمی‌گذارند تیمش نتیجه بگیرد!

محمود فکری جمله‌ای را در توجیه ناکامی تیمش به کار برده است که برای همه ما آشناست و مدتهاست کارایی خود را از دست داده است.

شاید بهتر باشد فکری دلیل اینکه تیمش در ایجاد موقعیت ضعف دارد را جستجو کند. یا نگاهی به نحوه به ثمر رسیدن گل صنعت نفت انداخته و متوجه شود که خط دفاع تیمش اصول اولیه دفاعی را رعایت نمی‌کنند.

در مورد صحنه‌های داوری هم به گواه کارشناسان تلویزیونی مشخص شد که در بازی دیروز استقلال و صنعت نفت آبادان بیشتر تیم میهمان حقش تضعیف شده است، که تیم داوری گل سالم این تیم را به اشتباه آفساید اعلام کرده است.

محمود فکری فصل پیش بعد از بازی نساجی و استقلال پاسخ قشنگی به این سوال داد که فکر می‌کند چه زمانی سرمربی استقلال خواهد شد؛ زمانی که سرمربی باتجربه‌ای شوم. اما او شاید فکرش را هم نمی‌کرد یکی دو ماه بعد با پیشنهاد سرمربیگری استقلال مواجه شود و اتفاقا چقدر زود تحت تاثیر این پیشنهاد قرار گرفته و نساجی را رها و راهی استقلال شد.

حالا او می‌گوید زمانی به استقلال آمد که این تیم مشکل فراوانی چه در زمینه جذب بازیکن و چه مسایل مدیریتی داشته و از این‌رو زمان زیادی می‌خواهد تا موفق شود.

شاید بهترین پاسخ به فکری این باشد که کسی برای شما دعوت نامه نفرستاد تا به استقلال بیایی. چه بسا بهتر بود تجربه کافی در شغل جدیدت کسب می‌کردی و بعد به پیشنهاد مدیران استقلال پاسخ مثبت می‌دادی. البته این حرفی بود که خودت به آن اعتقاد داشتی اما خیلی زود این اعتقادت را از دست دادی.

مساله دیگر در مورد نیمکت استقلال است که از همان شروع کار مشخص بود که اکثرا آنها فقط انتخاب شده‌اند که باشند. بعد از سپری شدن ۴ هفته از بازی‌های لیگ اصلا مشخص نیست اعضای کادرفنی آبی‌پوشان غیر از یکی دو نفر در چه زمینه‌ای تخصص داشته و کمک حال سرمربی هستند. مربیانی که در هفته‌های اخیر کارشان این بوده که مصاحبه کنند و توجیه سرمربی‌شان را در رسانه‌ها پررنگ جلوه دهند.

برچسب ها: سرمربی استقلال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار