فرماندار مهریز:
فرماندار مهریز گفت: همکاری مسوولان سازمان‌ها، تشکل‌های دولتی و مردمی و نیز شهروندان با مسوولان در اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی به خروج شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا از وضعیت نارنجی به حالت زرد و نیز مهار بیماری کووید۱۹ کمک می کند.
کد خبر: ۹۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 08 December 2020

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وضعیت بهداشتی مناطق را در شهرهای « زرد » چهار نفر بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر، در شهرهای « نارنجی » ۶ نفر بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر و در شهرهای وضعیت «قرمز» نیز ۱۰ نفر بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، رضا زارع‌زاده مهریزی دوشنبه‌شب در جمع مسولان شهرستان افزود: اجرای صحیح این طرح در کنترل کرونا قطعا موثر است که باید همه مردم با احساس تکلیف با ناحیه مقاومت بسیج و شبکه بهداشت و درمان و سایر نهادها همکاری کنند.

وی با قدردانی از کادر درمان و همراهی مردم با مسوولان محلی که تاکنون در پیشگیری این ویروس موثر بود، ادامه داد: دستورالعمل بسیار منظم و تاثیرگذاری در  اجرای طرح سردار شهید سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس تدوین شده است که به صورت مشترک با همراهی مردم اجرا می‌شود.

فرماندار مهریز در خصوص طرح یادشده هم گفت: دستورالعمل طرح یادشده تحت عنوان مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ با هدف ایجاد « هر خانه یک پایگاه سلامت »تدوین شد، جامع و کامل است و اگر به صورت صحیح اجرا شود نتایج مثبتی در پی دارد.

زارع‌زاده مهریزی از آمادگی دستگاه‌های اجرایی منطقه در اجرای این طرح خبر داد و یادآور شد: در مطالب تبلیغاتی تمامی تابلوهای ‌روان شهر، مطالب فنی و پیام‌های بهداشتی در راستای مبارزه با کرونا از سوی شهرداری و شورای اسلامی نوشته شده است.

نیروهای بسیجی، مدافعان سلامت، خیران و داوطلبان سلامت در سه محور حمایتی، مراقبتی و نظارتی برای مبارزه با ویروس کرونا در اجرای این ظرح مشارکت دارند و  هدف از اجرای آن ارتقای سلامت عمومی، کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا و انجام حمایت های لازم برای افراد مبتلا به کروناست.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( دوشنبه) گفته بود که با فوت ۲۸۴ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۵۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۷ آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۸۲۷ بیمار جدید شناسایی شد که از این تعداد هزار و ۶۹۱ نفر بستری شدند، با این حساب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۱ هزار نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون ۷۴۲ هزار و ۹۵۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و  همچنین پنج هزار و ۷۹۶ نفر از افراد بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۴۳۲ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و  بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا دچار بیماری خفیف می‌شوند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار