رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی اقامتگاه‌های سلامت برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا که فاقد مکان مناسب برای قرنطینه هستند خبر داد و گفت: در شهر کرمانشاه ۲ اقامتگاه و در سایر ۱۳ شهرستان استان هم هر کدام یک اقامتگاه راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۲۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 08 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر رضا منصوری در تشریح فعالیت‌های اجرای طرح شهید سلیمانی در استان کرمانشاه افزود: برای راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها از مهمانسرای ادارات و اردوگاه های راهیان نور بسیج و سپاه استفاده شده است.

به گفته او، در شهر کرمانشاه ۲ اقامتگاه برای برادران و خواهران و هر شهرستان هم یک اقامتگاه راه‌اندازی شده است.

وی ظرفیت این اقامتگاه‌ها را در شهر کرمانشاه برای برادران ۱۰۰ نفر که تا ۳۰۰ نفر قابل افزایش و خواهران نیز ۱۰۰ نفر که تا ۵۰۰ نفر قابل افزایش است، ذکر کرد و گفت: در شهرستان‌ها نیز ظرفیت ۱۰۰ نفر در نظر گرفته‌ایم که قابل افزایش است.

او گفت: تاکنون کسی به این اقامتگاه‌ها مراجعه نکرده اما تمام امکانات پرستاری، تجهیزات موردنیاز از جمله اکسیژن، دارو، غذا و سایر اقلام موردنیاز تامین شده است.

وی اصل را بر قرنطینه خانگی دانست و گفت: توصیه ما این است که افراد در میان خانواده خود قرنطینه شوند اما اگر افرادی به هر دلیلی شرایط قرنطینه خانگی را نداشتند ما ظرفیت موردنیاز را فراهم کرده‌ایم.

او همچنین با اشاره به اینکه تیم مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی از طریق تلفن افراد را رصد می‌کنند، گفت: افراد اگر نیاز به ویزیت در منزل داشته باشند پزشک به منزل می‌رود و اگر توان خرید دارو را نداشتند ما تامین می‌کنیم.

زنجیره ارتباط افراد بیمار با سالم را قطع کنیم

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به تشریح اهداف طرح شهید سلیمانی پرداخت و گفت: در این طرح قرار است با مشارکت فعال مردمی و کمک گرفتن از تمام توانایی‌های سازمان‌های دولتی و غیردولتی استان، رسانه‌ها، انجمن‌ها، سازمان‌های نظام پزشکی و پرستاری و خیرین و سایر بخش‌ها زنجیره ارتباط بین افراد بیمار با افراد سالم جامعه را قطع کنیم.

منصوری اصل این طرح را بر پیشگیری دانست و افزود: باید کاری کنیم تا افرادی که تست پی سی آر آنها مثبت شود یا افراد در معرض خطر از جمله سالمندان، بیماران دیابتی، زنان باردار، بیماران سرطانی و صعب العلاج بیشتر در خانه بمانند و کمتر به خارج از منزل مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ما ۲ قرنطینه داریم یکی عادی برای افراد بیمار و دیگری معکوس برای افراد سالم، گفت: افراد بیمار باید مراقب باشند تا بیماری را به دیگران انتقال ندهند و افراد سالم هم باید مراقب باشند که از ویروس در امان بمانند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد برای در خانه ماندن و قرنطینه شدن مشکلات معیشتی دارند، گفت: با حمایت بسیج و سپاه برای تامین معیشت این افراد نیز تدابیری اندیشیده شده و در قالب بسته‌های معیشت به تامین اقلام موردنیاز این خانوارها کمک می‌شود.

اجرای طرح حداکثر ۶ ماه
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه در بخش پایانی این گفت و گو با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در زمان سفر وزیر بهداشت در ۲۲ آبان به استان از کرمانشاه شروع شد اما به صورت عملیاتی این طرح از اول آذر فعالیت خود را آغاز کرد.

منصوری با اشاره به اینکه این طرح در قالب سه تیم حمایتی، مراقبتی و نظارتی اجرا می‌شود، افزود: مسوولیت تیم مراقبتی و نظارتی اجرای این طرح بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و تیم حمایتی نیز با مسوولیت سپاه و بسیج است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح پنج کمیته تشکیل شده و قرارگاه استانی نیز تعریف شده که استاندار به عنوان رییس قرارگاه، فرمانده سپاه استان به عنوان فرمانده عملیات و بسیج جامعه پزشکی دبیر قرارگاه است و شهردار و مدیرعامل هلال احمر نیز عضو آن هستند.

به گفته او، در شهرستان‌ها نیز این قرارگاه به ریاست فرماندار، روسای شبکه‌های بهداشت و فرماندهان بسیج و سپاه فعال است.

وی در مورد تیم نظارتی این طرح نیز گفت: نیروهای بسیج به کمک نیروهای بهداشت محیط و حرفه‌ای از اماکن و محلات نظارت می‌کنند و بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت جدی دارند.

تعداد فوتی‌های کرونا در کرمانشاه بعد از ۵۰ روز به چهار نفر رسید

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: تعداد موارد فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان در شبانه روز گذشته چهار نفر بوده که این تعداد کمترین فوت طی ۵۰ روز گذشته است.

مهدی محمدی با بیان اینکه تعداد جانباختگان کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون در استان به یک هزار و ۳۱۸ نفر رسیده است، افزود: فوتی های ۲۴ ساعت گذشته شامل ۲ نفر از شهرستان کرمانشاه و شهرستان‌های هرسین و جوانرود نیز هر کدام یک نفر بوده است.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ مورد بیمار مثبت بستری و ۸۹ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ بستری و ۱۲۰ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۵۱۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار