معاون استاندار ایلام:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام از هزینه ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در حوزه اجتماعی و فرهنگی استان ایلام در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 08 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در کارگروه اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان و خانواده از تأثیر همه گیری بیماری کرونا بر مسائل اجتماعی و فرهنگی خبر داد و بیان کرد: بیش از ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه اجتماعی و فرهنگی در استان هزینه شده است.

وی در ادامه به آثار زیانبار ویروس مرگبار کرونا در استان پرداخت و گفت: کرونا علاوه بر فوت صدها نفر در استان بر معیشت، اقتصاد، درآمد و زندگی مردم تأثیر منفی گذاشته است.

وی افزود: در صورت غفلت از اثرات جبران ناپذیر کرونا باعث یک نوع بحران اجتماعی در جامعه می‌شود که در این راستا می‌طلبد آمادگی لازم برای این شرایط خاص ایجاد شود و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و اجتماعی نیز برنامه ریزی منسجمی برای این مشکل داشته باشند.

نوذری با اشاره به اینکه در دوران کرونا برخی از افراد کار خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: حضور افراد در خانه می‌تواند باعث ایجاد تنش‌هایی در خانواده شود که باید در این خصوص نیز برنامه ریزی در بحث سلامت روانی جامعه انجام گیرد.

کاهش آمار طلاق در استان

وی با اشاره به کاهش آمار طلاق در استان و برخی از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در آسیب‌های اجتماعی پارامترها و پازل‌هایی وجود دارد که ممکن است اگر برای آنها برنامه ریزی مناسبی انجام ندهیم ما را به بیراهه ببرد و در این مورد نیز باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

معاون استاندار با اشاره به اقدامات موثری که نهادهای حمایتی در بحث ازدواج و کاهش طلاق انجام داده‌اند، بیان کرد: باید با ایجاد اشتغال و اجرای طرح‌های درآمد زا در راستای توانمند سازی خانواده‌های کم بضاعت حرکت کنیم تا شاهد کاهش افراد مددجو در استان باشیم.

نوذری با تأکید بر این مهم که دستگاه‌ها باید در قبال مسائل و آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کنند، تأکید کرد: همه‌دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌های فرهنگی مانند بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها گزارش‌هایی را در بحث مسائل فرهنگی متأثر از کرونا تهیه و ارائه دهند.

وی از صدا و سیما نیز خواست تا در حوزه مسائل اجتماعی ورود کند و با تولید برنامه‌هایی نسبت به آموزش‌های لازم در حوزه سلامت روانی جامعه فعال شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ممکن است برخی وقایع و گزارشات باعث ایجاد نا امیدی در جامعه شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در حوزه رسانه‌ها امید آفرینی را در جامعه افزایش دهیم و این امر مستقیماً به سلامت روانی جامعه ارتباط دارد.

نوذری همچنین به تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برنامه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان در خصوص سلامت روانی این قشر از جامعه ارائه دهد./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار