جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان نی‌ریز مبنی‌ بر اعلام چگونگی وضعیت کرونا، در فرمانداری و به ریاست علیرضا میرزایی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 08 December 2020

تابناک فارس به نقل از هورگان:معاون فرماندار از همکاری مردم و اصناف در اجرای پروتکل‌ها در هفته گذشته تشکر کرد و از آنان خواست باتوجه به بازگشت شهرستان به حالت نارنجی، شهروندان پروتکل‌ها را رعایت کرده و مغازه‌داران در حدالامکان به کسانی که ماسک ندارند خدمات ارائه ندهند.

میرزایی ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم بتوانیم وضعیت کرونای نی‌ریز را از نارنجی به زرد رنگ تغییر دهیم.

او گفت: علاوه بر جریمه نقدی صنوف متخلف گروه ۳و۴، پلمب ۱۵ روزه آنان را در برنامه خواهیم داشت.

طبق اعلام نماینده نیروی انتظامی، ورود خودروهای پلاک غیربومی به سطح شهر ممنوع می باشد و جریمه ۵۰۰ هزارتومانی متخلفان اعمال می گردد.

معاون عمرانی فرمانداری خطاب به حامد فرغت شهردار نی‌ریز، گفت: ورودی‌هایی که مسدود شده‌اند را کنترل کنید.

میرزایی همچنین اعلام داشت: تا اطلاع‌ثانوی محدودیت عبور و مرور خودروها از ساعت ۹ شب تا ٤ صبح نخواهیم داشت.

این مقام دولتی‌‌، از الزام داشتن کارت ملی(الکترونیکی) افراد، جهت حضور در ادارات را در برنامه‌های آتی در شهرستان نی‌ریز اعلام کرد و عنوان نمود: مراجعین حتما باید کارت ملی الکترونیکی به همراه داشته باشند تا وضعیت فرد مراجعه کننده پایش گردد تا چنانچه دارای علائم کرونا بود از ورود آن جلوگیری بعمل آید.

معاون فرماندار از اداره صنعت، معدن و تجارت نی‌ریز خواست به کارخانه‌ها هشدار دهد از ورود اجباری افرادی که دارای بیماری هستند خودداری کرده و در صورت عدم رعایت، صاحب کارخانه به ازای هر نفر؛ ۵ میلیون تومان جریمه نقدی خواهد شد.

او همچنین از صاحبان مراسم ترحیم و رسانه‌ها خواست ساعت و مکان تشییع جنازه‌ها را در آگهی‌های خود اعلام نکنند.

میرزایی، غربالگری افراد دارای علائم کرونا را از بهداشت و درمان خواستار شد.

وی از اخطاریه و جریمه نقدی آموزشگاه های خصوصی که اقدام به بازگشایی می کنند خبر داد.

زهراسادات خامسی به نمایندگی از دکتر آل‌داوود مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: نرم‌افزار(ماسک) راه‌اندازی شده است و ادارات می توانند یک نفر را مامور نمایند تا در ورودی اداره‌ها؛ کرونای افراد از طریق سامانه را تست کنند.
خامسی ادامه داد: در رابطه با طرح محله محور سلامت اقدامات اولیه آن انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نی‌ریز، از برنامه توزیع‌ بسته‌های کمک معیشتی بصورت ماهیانه با کمک خیّرین بین نیازمندان خبر داد و اظهار نمود: کارت شناسایی افراد داوطلب برای طرح شهید قاسم سلیمانی تا چند روز آینده صادر می گردد.

حامد فرغت شهردار نی‌ریز گفت: باتوجه به اینکه نی‌ریز در حالت قرمز بود و واحدهای فنی_مهندسی، بایگانی، صدور پروانه ساختمانی و پاسخ به استعلام‌، تعطیل شده بودند فعالیت آنان مجدد از سرگرفته می شود و شهروندان برای پیگیری مطالبات خود نیاز نیست به شهرداری مراجعه کنند و از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۵۳۲۰ و سه رقمی ۱۳۷ و حتی ۱۲۵ مواردشان را پیگیری نمایند.
فرغت اضافه کرد: به همت واحد فناوری‌اطلاعات شهرداری، سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی راه‌اندازی می شود و که مفاد این طرح بدین شرح است که از حضور غیرضرور افراد جلوگیری می شود.

میرزایی در پایان اضافه کرد: از فردا اصناف مجاز به فعالیت در وضعیت نارنجی تا ساعت 18 و اصناف ضروری نیز پس از این ساعت باز خواهند بود.

برچسب ها: کرونا ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار