مسوول کمیسیون آموزشی اتحادیه نانوایان استان اصفهان گفت : اصفهان پایلوت آموزش نانوایی‌های سنتی کشور است.
کد خبر: ۹۲۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 07 December 2020

محمدرضا خواجه گفت: مطلوب‌ترین برنامه‌های آموزشی مصور، ساده و خلاصه شده تهیه نان در این استان به نانوایان تخصصی آموزش داده می‌شود.
وی این استان را از ۱۵۰ واحد تولید نان حجیم و نیمه حجیم از جمله باگت، روگن و کروسان برخوردار دانست و افزود: حدود ۷۰ درصد از این واحد‌های تولیدی در کلانشهر اصفهان فعال است.
وی، سهم تولید نان‌های حجیم ونیمه حجیم کشور را پنج درصد بیان کرد و گفت: بیشترین سهم تولید این نوع از نان‌ها را تهران و پس از آن اصفهان به خود اختصاص داده اند.
عضو انجمن تغذیه سالم غلات کامل، اصفهان را یکی از قطب‌های تولید نان‌های با کیفیت و متنوع حجیم و نیمه حجیم و سنتی معرفی کرد و افزود: در تولید نان‌های غنی شده فانتزی و حجیم ونیمه حجیم از شنبلیله، کنجد، رازیانه و افزودنی‌های گیاهی استفاده می‌شود که برای بهبود سلامت بدن مفید هستند.
محمدرضا خواجه، واحد‌های تولیدی نان استان اصفهان را از تولید ۱۵۰ نوع نان سنتی و صنعتی برخوردار دانست و گفت: این استان دارای پنج کارخانه بزرگ تولید نان صنعتی مکانیزه در کشور است که به دلیل نبود استقبال عمومی با شکست روبرو شده است.
عضو انجمن تغذیه سالم غلات کامل، اصفهان را پرچمدار تولید نان سبوس دار در کشور دانست و افزود: کیفیت آرد استان مطلوب است و میزان تولید آرد سبوس دار هفت درصد در استان اصفهان بیشتر از تمام استان‌های کشور است بطوریکه دراین استان ۲۰ درصد از آرد تولیدی از نوع ۱۸ درصد سبوس گیری شده است که برای سلامت بدن مفید است.
محمدرضا خواجه سرانه ضایعات نان را در کشور حدود ۳۰ درصد بیان کرد و گفت: این درحالیست که در این استان تنها کمتر از ۱۰ درصد ضایعات نان تولید می‌شود که مهمترین عامل آن آموزش تخصصی به نانوایان برای تولید نان با کیفیت نان است.
وی، تعداد نانوایی‌های سنتی این استان را هم چهار هزار و ۵۰۰ واحد نام برد و گفت: سالانه در واحد‌های تولید نان حجیم و نیمه حجیم، صنعتی و سنتی این استان ، حدود ۱۰ میلیون قرص نان تولید می‌شود و این استان از برترین تولید کنندگان نان با کیفیت وسالم در کشور معرفی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار