در نوزدهمین برنامه "هر یکشنبه یک افتتاح" شهرداری اصفهان رقم خورد؛
6 طرح عمرانی خدماتی در منطقه 10 شهرداری اصفهان در قالب نوزدهمین برنامه "هر یکشنبه یک افتتاح" با هزینه ای بالغ بر ۵٠٠ میلیارد ریال آغاز شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 07 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در ادامه برنامه های «هر یکشنبه، یک افتتاح» پارکینگ طبقاتی خیابان عسکریه با مشارکت بیمارستان عسکریه، جنب این مرکز درمانی با ظرفیت ۲۳۰ خودرو یکی از پروژه‌هایی است که برای احداث و آزادسازی آن ۲۰۰ میلیارد ریال صرف شد و امروز در اختیار شهروندان قرار گرفت. این پارکینگ دارای کفپوش کامل اپوکسی، دارای اسکلت فلزی ضد زلزله، دارای عایق ضدحریق و مجهز به سیستم هوشمند جای پارک است.
تملک و احداث خیابان مصلی (حدفاصل میدان شهید فهمیده تا چهارراه فرسان) به طول ۲۷۰ متر و عرض ۲۴ متر از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در منطقه ۱۰ به شمار می‌رود که برای احداث و آزادسازی آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
همچنین پروژه کلکتور شرقی- غربی و مخزن آب یک هزار متر مکعبی گل نرگس با مساحت شش هزار و ۵۰۰ متر نیز با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث و آزادسازی، در این منطقه به اتمام رسیده است که نقش مهمی در استفاده از آب های خاکستری دارد.
پیاده روسازی خیابان صباحی با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و پیاده روسازی خیابان پروین با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که امروز در منطقه ۱۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.
پارک پروین واقع در خیابان پروین، نبش خیابان شیخ طوسی شرقی با مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار نیز ساماندهی شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
به دلیل شرایط کرونا افتتاحیه این پروژه ها در صحن شورای اسلامی شهر و با حضور رییس و اعضای شورا و مدیران شهری انجام شد.
سیاست عدالت فضایی شهرداری اتفاقات خوبی را در شهر رقم زده است
شهردار اصفهان در حاشیه این برنامه اظهار کرد: در تداوم برنامه "هر یکشنبه یک افتتاح" چندین پروژه در منطقه 10 افتتاح شد که بزرگترین آن پارکینگ مشارکتی شهرداری و بیمارستان عسکریه است.
قدرت اله نوروزی افزود: سبک ساخت، تجهیزات و طراحی این پارکینگ با استانداردهای بسیار مناسبی است.
وی با بیان اینکه امروز بالغ بر 50 میلیارد تومان پروژه در منطقه ده مورد بهره برداری قرار می گیرد، ادامه داد: کلکتور شرقی غربی، مخزن آب هزار مترمکعبی، پیاده راه سازی خیابان پروین و فرسان، آزادسازی ها و تعریض خیابان ها از جمله دیگر پروژه هایی است که در منطقه 10 با تلاش زیاد مدیریت منطقه و هماهنگی های صورت گرفته مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: روندی که در حوزه جذب سرمایه گذاری ها و مشارکت ها صورت گرفته باعث می شود در آینده نیز شاهد افتتاح پروژه های متعدد دیگری باشیم.
نوروزی با بیان اینکه عدالت فضایی در شهر به خوبی مورد توجه قرار گرفته و مسیر خوبی را طی می کند، تاکید کرد: این سیاست باعث رقم خوردن اتفاقات و تحولات خوبی در مناطق کمتر برخوردار از جمله منطقه 10 شد.
وی اضافه کرد: امروز با شعار عدالت فضایی شاهد رقم خوردن تحولات اساسی در منطقه حصه هستیم؛ عبور بخشی از رینگ چهارم از منطقه موجب تحرک، توسعه و بازشدن گره های کور این منطقه و رفاه بیشتر مردم می شود.
منطقه 10 شهرداری در حال طی کردن مسیر رشد و ترقی است
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۰ شهرداری در قالب «هر یکشنبه، یک افتتاح» ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، امروز پروژه‌های این منطقه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که برای سرانجام رسیدن آن ماه‌ ها و سال‌ها زحمت کشیده شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در برنامه های مختلف تاکید کرد و افزود: محدودیت‌هایی که باید برای رعایت موازین بهداشتی رعایت می ‌شد، مانع از حضور مردم و مدیران در مراسم افتتاحیه هفتگی پروژه‌های شهری شده است.
وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ در حال طی کردن مسیر رشد و ارتقای خود است، تاکید کرد: تالار هنر و فرهنگسرای دکتر شریعت در شهرداری منطقه ۱۰ آماده بهره‌ برداری است اما تجهیز این دو پروژه باقی مانده که به ‌زودی این امر نیز محقق می ‌شود.
پروژه های متعدد دیگری تا پایان سال در منطقه 10 به بهره برداری می رسد
مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان نیز در خصوص بهره برداری از این پروژه ها اظهار کرد: در راستای برنامه "هر یکشنبه یک افتتاح" شهرداری اصفهان در این یکشنبه شاهد افتتاح چندین پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و حوزه حمل و نقل در منطقه 10 هستیم.
حمید شهبازی تصیح کرد: از مهمترین پروژه هایی که توسط شهردار و شورا مورد بهره برداری قرار گرفت احداث پارکینگ طبقاتی بیمارستان عسکریه بود که با مشارکت شهرداری منطقه و هیات امنای بیمارستان احداث شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی با اشاره به احداث خیابان مصلی، افزود: احداث این خیابان از درخواست ها و مطالبات چندین ساله مردم منطقه بود، این خیابان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان آزادسازی و تعریض شد که در اختیار شهروندان عزیز قرار گرفت.
مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان اضافه کرد: پروژه هایی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت در راستای توجه به مناطق کمتربرخوردار بوده و خداراشاکریم که در سال جاری موفق شدیم پروژه های بسیار خوبی را رقم بزنیم.
وی گفت: امروز شاهد این هستیم که بیش از 50 میلیاردتومان پروژه خدماتی، عمرانی، فرهنگی و ترافیکی مورد بهره برداری قرار گرفته و این نوید را به شهروندان عزیز می دهیم که تا پایان سال پروژه های متعدد دیگری نیز وجود دارد که در برنامه های "هر یکشنبه یک افتتاح" در زمان مقتضی به بهره برداری می رسد.
شهبازی تاکید کرد: یکی دیگر از پروژه هایی که امروز عملیات اجرایی شد توسعه باغ بانوان طلوع است که در این اقدام 8 هزار متر مربع به مساحت این باغ اضافه می شود و در سال آتی تجهیزات و امکانات مورد نیاز استقرار می یابد تا بانوان محترم منطقه و سطح شهر بتوانند از این باغ استفاده بهینه کنند.
بیش از 500 میلیارد تومان پروژه مشارکتی در منطقه 10
وی با بیان اینکه سال گذشته و امسال بیش از 500 میلیارد تومان پروژه مشارکتی در منطقه 10 شهرداری اصفهان رقم خورده است، افزود: علاوه بر این موارد پروژه های شاخص شهری مانند بخشی از حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان نیز در منطقه در حال اجراست.
مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان گفت: سه ایستگاه خط دو مترو شامل ایستگاه لاله، شاهد و قدس در منطقه 10 در حال اجراست و برای امسال بیش از 60 پروژه در منطقه 10 با رویکرد توجه به مناطق محروم پیش بینی شد تا این مناطق نیز دارای شرایط آرامتر و ایمن تری باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به بودجه 300 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای سال 1400 منطقه، 120 پروژه پیش بینی شده که در زمان مقرر عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار