رسانه آمریکایی نیوزویک خبر جعلی کذبی درباره سلامتی آیت‌الله خامنه‌ای منتشر کرده است.
کد خبر: ۹۲۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 07 December 2020

نیوزویک هفته نامه آمریکایی که پایگاه اطلاع‌رسانی آن‌لاینی هم دارد، روز گذشته بر اساس توییت جعلی یک اکانت عربی مدعی شد که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌لحاظ جسمی در شرایط خوبی به‌سر نمی‌برد و به همین دلیل قدرت را واگذار کرده است!

نیوزویک با علم بر اینکه این خبر کذب است، مطلب را به‌نقل از یک اکانت توییتری نقل کرده پس از چند ساعت ذیل مطلب خود نوشت که نمی‌تواند این ادعای اکانت توییتری را تأیید کند! صفحه‌ای که نیوزویک خبر جعلی را به‌نقل از آن منتشر کرده بود، متعلق به یک فرد ساکن لندن و البته طرفدار جدایی‌طلبی در ایران است! برخی منابع از ارتباطات او با آل‌سعود در عربستان سعودی خبر می‌دهند و بر همین اساس به‌نظر می‌رسد کل موضوع، یک پروژه سعودی است و به همین دلیل احتمالاً نیوزویک هم می‌خواسته است از یک طرف از دلارهای سعودی پشت این شایعه‌سازی چشم نپوشد و هم با نقل از اکانت توییتری بگوید که نسبت به صحت و سقم آن مسئولیتی هم ندارد!

این درحالی است که همین روز گذشته آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آقای حجت‌الاسلام والمسلمین شکری را به‌عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد امور شهید و ایثارگران منصوب کرد.

روز گذشته کیان عبداللهی روزنامه‌نگار و عضو تحریریهخبرگزاری تسنیم هم در واکنش به این شایعه در توییتر نوشته بود: "شکستهای مداوم غربیها از آیت‌الله خامنه‌ای و ناکامی آنها در بازگرداندن ایران به عصر استثمار، رفته رفته وضع روحی آنان را وخیم‌تر می‌کند. مالیخولیای رسانه‌ای پایگاهی مانند نیوزویک آن هم مبتنی بر مطلب سراسر کذب یک اکانت درجه‌چندم، از جدیدترین علایم این پریشانی است."

امروز هم آقای مهدی فضائلی معاون مؤسسه دفتر تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در توییتی نوشت: "به‌کوری چشم دشمنان و به‌فضل الهی و با دعای خیر ارادتمندان، حضرت آقا سلامت و بانشاط به انجام برنامه‌های خود طبق روال مشغول هستند".

انتشار شایعات جعلی درباره سلامتی آیت‌الله خامنه‌ای، پروژه‌ای باسابقه و البته سوخته در رسانه‌های غربی است. پیشتر اجرای این پروژه در غرب بیش از دیگران به‌عهده فردی به‌نام مایکل لدین بود که هر از گاهی اخباری از این دست منتشر می‌کرد، به‌نظر می‌رسد با سوختن این منبع، منابع دیگری برای این جعلیات در غرب انتخاب شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار