رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری و در دوران شیوع ویروس کرونا، ۹۷ واحد صنعتی جدید در قم به بهره‌برداری رسید که نشان دهنده تلاش مضاعف بخش‌های اقتصادی استان برای تحقق راهبرد جهش تولید با وجود شرایط ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۲۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 07 December 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ضمن بیان مهمترین اقدام‌های بخش صنعت قم در دوران شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در حرکت بخش صنعت قم بر اثر شرایط به وجود آمده خللی ایجاد نشود که در نتیجه توانستیم اهداف مهمی را در حوزه تولید و اشتغال استان محقق کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا طی این مدت ۹۷ واحد صنعتی جدید با چهار هزار ۶۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲هزار ۲۱۴ تن در استان ایجاد شد، همچنین بهره‌برداران واحدهای موجود استان نیز ۷۴ پروانه بهره برداری توسعه خود را با ۲هزار ۷۴۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری و یکهزار ۸۶ تن اشتغال زایی مستقیم دریافت نموده اند، به عبارتی در طول این مدت برای ۳هزار و ۳۰۰ تن در واحدهای صنعتی قم به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: صدور ۸۶۶ فقره جواز تاسیس جدید با قریب به ۸۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی سرمایه‌گذاری و بیش از ۱۷ هزار تن پیش بینی اشتغال در کنار ۴۲ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با پیش بینی چهار هزار ۸۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و پیش بینی ۷۶۰ تن اشتغال در بخش صنعت استان از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در سال جاری است.

سیجانی گفت: صدور ۱۲ پروانه بهره برداری تولید انواع ماسک برای واحدهای صنعتی با مجموع ظرفیت اسمی بیش از ۳۰۰ میلیون عدد سالیانه، افتتاح واحدهای تولیدی سلامت محور از قبیل شرکت تولیدکننده انواع ماسک‌های پزشکی و تنفسی و تجهیزات پزشکی و واحد تولید کننده انواع ماسک سه لایه و همچنین تلاش برای رفع موانع تولید و تسهیل روند فعالیت این گونه واحدها از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که طی سال جاری و در شرایط شیوع ویروس کرونا توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت قم انجام شد.
وی بیان کرد: صدور ۱۷۲ مجوز معافیت گمرگی ورود ماشین آلات صنعتی به ارزش ۳هزار و ۳۴ میلیارد ریال برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه اندازی خط تولید واحدهای تولیدی یا جایگزینی ماشین آلات قدیمی نیز در این مدت انجام شد.

وی ادامه داد: احیا ۲۲ واحد صنعتی راکد و غیرفعال با ۴۶۸ تن اشتغال مستقیم و پنج‌هزار و ۴۰۷ میلیارد سرمایه گذاری نیز از جمله اقدام‌های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در سال جاری برای حمایت از بخش تولید و اشتغال استان به شمار می‌آید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: همچنین در این مدت ۳۱ جلسه اصلی کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید و ۴۸ کمیته تخصصی ذیل آن با ۲۶۲ مصوبه برگزار شد که تاکنون ۷۰ درصد این مصوبه‌ها انجام شده است؛ همچنین در این جلسات ۱۳۱ طرح و واحد صنعتی توسط استاندار و اعضای کارگروه ستاد تسهیل استان مورد بازدید و بررسی مشکلات و تصمیم گیری لازم، قرارگرفته است.

وی بیان کرد: معرفی ۶۵ طرح و واحد صنعتی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال و پرداخت ۳۷ فقره از آن تسهیلات به مبلغ یکهزار ۸۴۰ میلیارد ریال و کسب رتبه سوم کشوری در پرداخت این تسهیلات از دیگر نکات مهم در ارائه گزارش فعالیت‌های سازمان صمت قم در سال جاری است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۶ جلسه بازدید نظارتی از ۶۵ واحد و طرح صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ در قم که بهره‌برداران آن سه هزار ۸۷۹ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده بودند صورت گرفت که نشان از تثبیت اشتغال برای ۳هزار و ۷۲۱ تن و ایجاد اشتغال جدید برای ۸۳ تن داشت.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار